پنجشنبه 22 شهریور 1397 - 10:53:10

تاثیرات آلودگی هوا روی پوست و راه مقابله با آن

تاثیر مخرب آلودگی هوا بر پوست
آثار نامطلوب آلودگی هوا برو روی پوست

 


در هوایی که از آن تنفس میکنید به طور معمول آلودگی های فراوانی وجود دارد که شما قادر به مشاهده آن نیستید. این آلودگی به طرز غیر قابل باوری به پوست شما صدمه میزند. در طی چند سال اخیر دانشمندان در زمینه تاثیر گاز های آلوده و مواد سمی موجود در هوای شهر های صنعتی بر پوست تحقیقات گسترده ای انجام داده اند و به صورت آشکاری این آلودگی های علیه سلامت ما هستند.
دانشمندان آلمانی با تحقیق بر بیش از 2 هزار زن بالای سی سال دریافتند کسانی که در شهر های آلوده زندگی میکنند، لک های پوستی بیشتری روی صورت خود دارند. علائم پیری به ویژه در خانم هایی که به صورت مداوم در معرض آلودگی های مختلف اعم از آلودگی ناشی از ترافیک هستند بسیار زودتر و بیشتر از سایر خانم ها ظاهر میشود. خانم هایی که در مناطق شهری زندگی میکنند تا 20 درصد زودتر از خانم هایی که در مناطق پاک زندگی میکنند دچار چین و چروک های پوستی میشوند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب به دلایل و چگونگی تاثیر آلودگی هوا بر پوست و روش های کاهش این اثرات میپردازیم.


 


ارتباط بین آلودگی هوا و پیری پوست


آلودگی های موجود در هوا موجب واکنش اکسیداسیون پوست میشود، مولکول های پوست در معرض رادیکال های آزاد دچار اختلال میشود. سیستم دفاعی بدن نیز به مشکل برمیخورد و در ساختار دی ان ای  بدن اختلال ایجاد میشود. که این عوامل موجب شکل گیری علائم پیری پوست هستند.
ذرات معلق موجود در هوا که شامل فلزات سنگین، کربن و سایر ترکیبات مضر برای انسان است که به وسیله سوخت خودرو ها و سوزاندن زباله ها به هوا وارد میشود این آلودگی ها به صورت مستقیم به ساختار بافت پوست صدمه میزنند. ذرات معلق به راحتی وارد منافذ پوستی شده و با جذب شده به بدن موجب التهاب پوستی و تخریب سلول های پوستی میشود. ذرات معلق و رادیکال های آزاد موجود در هوا به بافت کلاژن و الاستین پوست که تشکیل دهنده پوست و موجب کشیدگی . جوان بودن پوست هستند از بین میبرد.

 

 

آیا آلودگی هوا برای پوست مضر است؟

 


چگونه از پوست خود در برابر آلودگی هوا محافظت کنیم؟


هر روز بعد از شستن صورت ابتدا از یک کرم مرطوب کننده سبک استفاده کنید و حتما روی آن از کرم حاوی آنتی اکسیدان مانند کرم هایی که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنید.
در طول روز با کرم های مرطوب کننده حاوی ویتامین E به طور مرتب پوست را مرطوب کنید. این ویتامین به مثابه سپر محافظتی عمل کرده و پوست را از آلودگی محافظت میکند.
به محض رسیدن به منزل پوست خود را با شوینده بشویید توصیه میشود که در زمان اوج آلودگی هوا بهتر است دوش بگیرید.
هنگام شب از کرم های حاوی رزوراتول استفاده کنید این کرم ها باعث میشوند که بدن شما به صورت خودکار آنتی اکسیدان تولید کند.
در هوای آلوده از کرم های ضد آفتاب معدنی استفاده کنید که علاوه بر جلوگیری از اشعه یو وی جلوی آلودگی هوا را هم میگیرد. ضد آفتاب های کرم پودری و زدن پنکک هم در این زمینه کمک میکند.

در زمان آلودگی هوا حتما از آب، سبزیجات و میوه تازه و مقدار زیادی لبنیات سالم استفاده کنید تا بدن شما بتواند در برابر آلودگی مقابله کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: