جمعه 21 خرداد 1395 - 01:28:09

ماسک صورت ماست

خواص ماسک ماست

ماسک صورت

ماسک ماست

ماسک صورت ماست


یکی از مواد لبنی مقوی و خوشمزه ماست است. ماست حاوی مواد غذایی مختلفی بوده و به همین دلیل بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت بدن را رفع می کند. اما صرف نظر از خواص خوراکی ماست می توان از آن در مراقبت از پوست هم استفاده کرده و بدون هیچ نگرانی با مصرف این ماده طبیعی و مقوی پوستی زیبا و سالم به دست آورد.در ادامه به برخی خواص ماست و ماسک صورت ماست  پرداخته می شود.
 


مواد مغذی موجود در ماست

ماست

یکی از مهم ترین دلایلی که ماسک صورت ماست باعث درخشش پوست می شود، وجود مواد مقوی موجود در آن می باشد. هر کدام از این مواد برای پوست مفید بوده و برای همین ماسک ماست را از هر ماسک دیگری مجزا می کنند.

1. روی
در هر 100 گرم ماسک حدود 1 گرم روی وجود دارد. این ماده معدنی خواص ضد التهاب داشته و به تولید سلول و درمان سلول های پوستی کمک می کند. به علاوه زینک به تولید سبوم کمک کرده و به همین دلیل در درمان آکنه و جوش نقش موثری ایفا می کند.

2. کلسیم
همه می دانند که لبنیات حاوی کلسیم هستند. اما آیا می دانستید که بیشتر اپیدرمی های پوست شما از کلسیم تشکیل شده اند؟ بنابراین کلسیم به سلامت پوست کمک کرده و از خشکی و زبری پوست جلوگیری می کند.

3. ویتامین ب
ماست سرشار از ویتامین های ب2، ب5 و ب12 می باشد. که ویتامین ب2 به درخشش و سلامت پوست کمک کرده، ریبوفلاوین موجود در ویتامین ب2 نیز دررطوبت رسانی پوست نقش مهمی داشته و از سلول های پوستی در برابر رادیکال های آزاد موجود در هوا محافظت می کند. به علاوه ریبوفلاوین به تولید سلول های جدید پوستی کمک کرده و نقش مهمی در طراوت و شادابی پوست دارد.

4. اسید لاکتیک
یکی از مهم ترین مواد غذایی موجود در ماست لسید لاکتیک است که نقش مهمی در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست ایفا می کند. لاکتیک اسید یک مرطوب کننده بی نظیر و یک مرطوب کننده پر کاربرد است. به علاوه با مصرف لاکتیک اسید به صورت ماسک صورت می توان از بروز پیری زودرس بر روی پوست جلوگیری کرده و چروک ها و خطوط صورت را به حداقل میزان ممکن رساند.

 

خواص مختلف ماسک صورت ماست

ماسک صورت ماست

1. مرطوب کردن و آبرسانی
اگر احساس می کنید که پوست شما خسته و کدر به نظر رسیده و طراوت سابق را ندارد، به این معنی است که رطوبت خود را از دست داده است. در این صورت نیازی به نگرانی نبوده و کافیست با حرکات دایره وار کمی ماسک صورت ماست روی صورت خود بمالید. لاکتیک اسید موجود در ماسک صورت ماست ، پوست را مرطوب کرده و مشکل شما را به سرعت برطرف می کند.

2. روشن تر کردن پوست
لاکتیک اسید موجود در ماست حاوی آنزیم هایی به نام تیروسیناس می باشد که آنزیم ها باعث تولید ملانین که عامل روشن کننده پوست است می شود. با تولید ملانین نیز پوست صورت روشن تر و زیباتر شده و توناژ آن یکدست می شود.

3. لایه برداری
ماست یک لایه بردار بی نظیر است. لاکتیک اسید موجود در ماست حاوی آلفا هیدروکسیل اسید بوده و به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند. لاکتیک اسید باعث التهاب پوست نشده و علاوه بر از بین بردن سلول های مرده پوست را تحریک به ساخت سلول های جدید می کند.

4. پوست بدون لکه و جوش
اگر هر روز از ماسک صورت ماست استفاده کنید، تمام باکتری های موجود در پوست خود را از بین برده و از بروز هر گونه جوش و آکنه ای جلوگیری می کنید. روی موجود در ماست التهابات پوستی را از بین برده و تولید چربی را کاهش می دهد.

5. از بین بردن تیرگی زیر چشم
یک ماسک صورت ماست می تواند به شما کمک کرده و تیرگی زیر چشمان شما را به سادگی از بین ببرد. به علاوه روی پوست را روشن تر کرده و جای لکه ها را نیز به سرعت از بین می برد.

6. جوانسازی پوست
یک ماسک صورت ماست حاوی تعداد بیشماری آنتی اکسیدان است که از ماندگاری رادیکال های آزاد روی پوست جلوگیری کرده و پوست شما را از هر گونه آسیب محفوظ می دارد. به علاوه لاکتیک اسید به جوانسازی پوست کمک کرده و خطوط چهره و چین و چروک ها را به تعویق می اندازد.

7. پوست بدون عفونت
لاکتیک اسید خاصیت ضد قارچ هم داشته و به همین دلیل ماسک صورت ماست هر گونه عفونت را از روی پوست پاک می کند. برای از بین بردن هر گونه عفونت و یا قارچ نیز کافیست 4 تا 5 روز از ماسک  صورت ماست استفاده کنید.

8. از بین بردن آفتاب سوختگی
علاوه بر موارد گفته شده ماست خاصیت خنک کنندگی هم داشته و ماسک آن در درمان آفتاب سوختگی نقش مهمی دارد. زیرا روی موجود در ماست التهاب و قرمزی پوست را از بین برده و  تعادل چربی های روی پوست را تضمین می کند.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: