دوشنبه 05 فروردین 1398 - 23:40:46

آموزش اپیلاسیون

انواع موم های اپیلاسیون

اپیلاسیون آقایان

 

آموزش صحیح اپیلاسیون بدن

 

خانم ها برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از روش های مختلفی استفاده می کنند که یکی از این روش ها اپیلاسیون است. با استفاده از اپیلاسیون موها دیرتر رشد کرده و نگرانی بابت موهای زائد کمتر می شود. در مقاله آموزش اپیلاسیون از وب سایت رژلب نحوه صحیح انجام این کار آموزش داده شده است.

 

نحوه انجام اپیلاسیون

 

مرحله اول اپیلاسیون: در نظر گرفتن اندازه موها

آموزش اپیلاسیون


قبل از هر کاری باید اندازه موها را در نظر بگیرید. بهترین اندازه موها برای انجام اپیلاسیون 3 تا 6 میلیمتر است. اگر موها کوتاه تر از این مقدار باشند، از ریشه  کنده نمی شوند. اگر موها بلندتر از این مقدار باشند، ممکن است اپیلاسیون کمی دردناک تر از آن چیزی که باشد که تصور کرده بودید.

 

مرحله دوم اپیلاسیون: آماده کردن پارچه

آموزش اپیلاسیون


در صورتی که از قبل پارچه و یا هر فابریک دیگری که برای اپیلاسیون خود در نظر گرفته بودید، را آماده نکرده اید قبل از داغ کردن مومک خود آن را در اندازه های مناسبی آماده کنید.

 

مرحله سوم اپیلاسیون: استفاده از پودر بچه

آموزش اپیلاسیون

زدن پودر بچه در ناحیه مورد نظر چربی های آن قسمت از پوست را گرفته و به وکس شما کمک می کند تا بهتر به موها بچسبد. همچنین این کار درد اپیلاسیون را هم کاهش می دهد.

 

مرحله چهارم اپیلاسیون: زدن وکس

آموزش اپیلاسیون

زدن وکس باید با استفاده از یک کاردک چوبی صورت گرفته و در جهت رشد موها باشد.

 

مرحله پنجم اپیلاسیون: قرار دادن پارچه

آموزش اپیلاسیون

 

در این مرحله پارچه و یا هر فابریک دیگری که برای این کار در نظر گرفته بودید را روی پوست فشار دهید. سپس دست خود را در جهت رویش موها روی پارچه کشیده و آن را روی پوست به خوبی بچسبانید.

 

مرحله ششم اپیلاسیون: خنک شدن وکس

آموزش اپیلاسیون


قبل از کشیدن پارچه می بایست کمی صبر کنید تا وکس کمی خنک شود. این کار درد را هم کمی کاهش می دهد.

 

مرحله هفتم اپیلاسیون: کشیدن پارچه

آموزش اپیلاسیون

در این مرحله باید دو طرف پوست گرفته شده و سپس پارچه در خلاف جهت رویش موها کشیده شود. این کار باید به سریع ترین شکل ممکن صورت گرفته و در حد امکان با زاویه کمی انجام شود.

 

مرحله هشتم اپیلاسیون: قرار دادن بقیه وکس در یخچال

آموزش اپیلاسیون

با قرار دادن وکس در یخچال، این ماده خراب نشده و تا هفته ها و یا حتی ماه ها بعد نیز قابل استفاده است.

 

نکاتی جهت انجام بهتر اپیلاسیون

 

• برای از بین بردن قرمزی منطقه وکس شده، کافیست کمی روغن نارگیل یا کرم مرطوب کننده را در آن منطقه ماساژ داده و یا چند تکه یخ را داخل یک پارچه ریخته و آن را روی منطقه مورد نظر فشار دهید. به علاوه می توانید اپیلاسیون را هنگام غروب یا شب انجام دهید که قرمزی پوست تا صبح روز بعد از بین برود.
• در صورت تمایل می توانید از پارچه های مصرفی بار دیگر استفاده کنید. منتها می بایست این پارچه ها را هر بار با آب داغ شسته و خشک کنید. البته از این پارچه ها برای افراد دیگر استفاده نکنید.
• انجام اپیلاسیون کمی دردناک است و در صورتی که موها زیاد باشند این درد بیشتر هم خواهد بود. اما مزیت این روش این است که با انجام اپیلاسیون تا هفته ها نباید نگران رویش موها بوده و با چند بار اپیلاسیون درد آن نیز کمتر می شود.

• می توانید برای داشتن تجربه بهتری از اپیلاسیون، پوست خود را از قبل آماده کنید. برای این کار می توانید حداکثر یک تا دو هفته قبل از اپیلاسیون، پوست را لایه برداری کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید. با انجام این کار، موها به سادگی کنده خواهند شد. تنها یک فرچه خشک مخصوص بدن و مرطوب کننده ساده کافیست تا بدن لایه برداری شود.
• در فاصله بین جلسات اپیلاسیون، از تیغ استفاده نکنید. چون نه تنها درد ناشی از اپیلاسیون را افزایش می دهد، بلکه رشد موها را نیز تسریع خواهد کرد.
• انجام اپیلاسیون را به افراد ماهر و کاربلد بسپارید. در صورتی که در انجام این کار از تبحر کافی برخوردار نباشید، احتمال این که آسیب ببینید افزایش می یابد. علاوه بر این، انجام اپیلاسیون از راه غیر اصولی می تواند پوست را ملتهب کرده و رشد موهای زیر پوستی را افزایش دهد. همچنین، معمولا افراد ناوارد، زمان استفاده از موم همه جا را کثیف می کنند و باید زمان زیادی بابت تمیز کردن وسایل و محیط به خرج داد.
• برای نقاط حساس بدن حتما از وکس گرم استفاده کنید؛ زیرا استفاده از وکس سرد برای نواحی مثل بیکینی و زیر بغل می تواند درد بسیاری را به همراه داشته باشد.
• جهت پیشگیری از بروز عفونت، بهتر است تا 24 ساعت بعد از اپیلاسیون در استخر یا دریا شنا نکنید. برای حفظ چربی پوست و مراقبت های بیشتر می توانید از لوسیون و روغن بچه استفاده کنید.
• سعی کنید 24 الی 48 ساعت پس از انجام اپیلاسیون در معرض اشعه مضر خورشید قرار نگیرید. در این زمان پوست شما ملتهب و بسیار حساس بوده و نور خورشید می تواند موجب تغییر رنگ دائمی پوست شما شود.
• معمولا موهای زیرپوستی بعد از اپیلاسیون به دلیل عدم رعایت مراقبت های قبل و بعد از آن صورت می گیرد. چنانچه یک فته قبل از انجام اپیلاسیون پوست خود را لایه برداری کنید و پس از آن از لوسیون و روغن استفاده نمایید، دچار موهای زیرپوستی نخواهید داشت.
• بهتر است برای انجام اپیلاسیون از وسایل یکبار مصرف استفاده کنید و در صورت داغ شدن بیش از حد موم خشابی یا موم معمولی، کمی صبر کنید تا خنک شود و از سوزاندن پوست شما جلوگیری به عمل بیاید.
• هنگام مراجعه به اپیلاسیون کار، با خود حوله و دمپایی شخصی به همراه  داشته باشید.

 

نکات مهم در رابطه با اپیلاسیون بدن

 

انواع موم اپیلاسیون

 

اپیلاسیون دارای دو روش سرد و گرم است که روش استفاده از آن ها تقریبا مشابه هم هستند. البته هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را نیز دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

اپیلاسیون موم گرم

همان طور که از اسم این روش پیداست، اپیلاسیون موم گرم روی پوست زده شده و با استفاده از پارچه و یا بدون کمک آن از روی پوست کنده می شود. چسبیدن موها به موم داغ کندن آن ها را راحت تر کرده و در صورتی که برای این کار از پارچه استفاده شود، بهتر است. پارچه را در جهت خلاف رویش موها بکشید.

مزایای اپیلاسیون گرم

- در این روش منافذ روی پوست با کمک گرما باز شده و به همین دلیل کندن موها راحت تر و با درد کمتری خواهد بود.
- از آن جایی که موها جذب موم می شوند، کندن همه آن ها ساده تر بوده و مویی روی پوست باقی نمی ماند.
- این روش حتی برای از بین بردن موهای کوتاه هم موثر بوده و حتی موهای 1 میلیمتری را هم می کند.

معایب اپیلاسیون داغ

- از آن جایی که مو داغ روی پوست زده می شود، ممکن است پوست بسوزد.
- این روش کمی به هم ریختگی داشته و ممکن است موم خشک شده به راحتی کنده نشود.
- اگرچه اپیلاسیون داغ یک روش سریع برای از بین بردن موهاست ولی آماده کردن وسایل آن کمی زمان بر است.
- یادگیری تکنیک آن هم زمان بر بوده و نمی توان از این روش در منزل استفاده کرد.

اپیلاسیون موم سرد

اپیلاسیون سرد بیشتر در خانه کاربرد داشته و برای مصرف خانگی طراحی شده است. در این روش موم به خود پارچه چسبیده و تنها کاری که باید انجام داد این است که تکه های آن را با گرمای کف دست گرم کرد تا بهتر به موها بچسبد. در این روش تکه پارچه ای که روی آن موم زده شده روی موهای زائد و در جهت رویش آن ها قرار گرفته و پس از چسبیدن موها به آن در جهت خلاف رویش موها، پارچه کشیده می شود.

مزایای اپیلاسیون سرد

- این روش بسیار ساده است.
- قیمت آن مناسب است.
- به هم ریختگی نخواهد داشت.
- برای بسیاری این روش درد کمتری دارد.
- نیازی به آماده کردن وسایل ندارد.

معایب اپیلاسیون سرد

ممکن است پارچه و موم روی آن به خوبی به موها نچسبیده و به همین دلیل پس از کشیدن پارچه موها به خوبی کنده نشوند. از طرفی به کار بردن موم برای کندن موها باقی مانده روی یک قسمت از پوست هم می تواند منجر به التهاب پوستی شود.
در این روش موهای زیر پوستی بیشتری به وجود خواهد آمد.

 

اپیلاسیون آقایان

امروزه بسیاری از آقایان مانند خانم ها ترجیح می دهند که برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از روش هایی مانند اپیلاسیون که ماندگاری بیشتری دارند استفاده کنند. در اپیلاسیون موها از ریشه کنده شده و به همین دلیل انجام دادن این کار روی موهای ضخیم و پرپشت آقایان بدون اطلاعات کافی توصیه نمی شود. به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب به مواردی که قبل از انجام اپیلاسیون روی پوست آقایان باید انجام شود، پرداخته شده و روش های مناسبی برای از بین بردن موها با حداقل درد ممکن توصیه شده است.

 

اپیلاسیون آقایان

 

نکات ضروری در انجام اپیلاسیون برای آقایان

1. دردناک بودن اپیلاسیون
همان طور که گفته شد در اپیلاسیون موها از ریشه کنده شده و به همین گفته می شود که انجام این پروسه دردناک است. اما کسانی که عادت به شیو کردن موهای خود داشته و ترجیح می دهند که نتیجه ماندگارتر باشد، می توانند از مومک استفاده کنند. البته در انجام این کار باید توجه داشت که مومک روی بعضی قسمت ها مانند زیربغل و قسمت های دیگری از بدن که پوست حساس تری دارند، درد بیشتری خواهد داشت. به علاوه کسانی که تا به حال شیو کرده و ریشه موهای بدن خود را محکم تر کرده اند باید بدانند که مومک انداختن برای اولین بار برای آن ها بسیار دردناک خواهد بود. به علاوه باید دقت کنید که موها را تنها کمی کوتاه تر کنید تا درد کمتری داشته باشند.

2. مراجعه به یک فرد متخصص یا با تجربه برای بار اول
همان طور که گفته شد، انجام اپیلاسیون برای اولین بار دردناک تر از دفعات دیگر بوده و به همین دلیل انجام این کار را باید به فرد با تجربه ای سپرد. برای استفاده از وکس هم باید دقت کرد که مومک در جهت موها زده شده و پارچه در جهت خلاف رویش موها کشیده شود. در غیر این صورت موم روی پوست مانده و علاوه بر درد، به هم ریختگی زیادی تولید می کند.

3. انتخاب نوع اپیلاسیون
دو نوع اپیلاسیون وجود دارد که در نوع اول از موم و در نوع دوم از اپیلیدی استفاده می شود. اما برای استفاده از مومک برای آقایان نوع گرم آن توصیه می شود. البته برخی از شرکت ها مومک مخصوص آقایان و موهایی که زبر و بلند هستند را هم تولید کرده اند.اما در صورتی که از انواع گرم کردنی مومک استفاده می کنید، بهتر است ابتدا دمای آن را چک کرده و مراقب باشید که پوست خود را نسوزانید. به علاوه همان طور که گفته شد، موم باید در جهت رشد موها زده شده و خلاف جهت موها کنده شود.

4. استفاده از مرطوب کننده
در استفاده از مومک باید دقت کرد و به این نکته توجه داشت که برخی قسمت های بدن مانند سینه و پشت حساس تر هستند و ممکن است استفاده نادرست مومک روی آن ها باعث بروز جوش شود. به همین دلیل پس از مومک از روغن بچه و یا هر نوع روغن دیگری روی پوست مالیده و پس از شستن آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

5. لایه برداری
این قسمت اهمیت زیادی دارد. همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از اپیلاسیون لایه برداری کرده و با استفاده از پودر بچه و یا پودر تالک روغن های اضافی پوست را از بین ببرید تا شاهد نتیجه بهتری باشید.
پس از اپیلاسیون هم 2 تا 3 بار در هفته پوست را لایه بردای کرده و با این کار از بروز موهای زیر  پوستی جلوگیری کنید.

 

در مقاله آموزش اپیلاسیون به بررسی نحوه صحیح انجام این کار و آموزش اپیلاسیون آقایان پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود. چنانچه هر گونه نظر یا سوالی در این باره داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران از طریق بخش نظرات در میان بگذارید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: