یکشنبه 10 مرداد 1395 - 14:19:08

کاندیشنر مناسب مو

انتخاب کاندیشنر مناسب موهای مختلف

انواع کاندیشنر

کاندیشنر مو

در گذشته مراقبت از موها محدود به شامپو زدن و یا شستن آن ها با پاک کننده های ساده موجود در آن زمان بود. اما امروزه با معرفی سرم ها، ماسک ها، نرم کننده ها و کاندیشنر های مختلف، مراقبت از موها وارد عرصه جدیدی شده و داشتن موهایی زیبا و براق برای همه ممکن است. اما این تنوع محصول در بازار انتخاب را هم دشوارتر کرده و باعث شده است که بسیاری تنها به تبلیغات و یا به اسم یک برند بسنده کرده و محصولات زیبایی خود را با توجه به نیازشان تهیه نکنند. در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و عوامل مهمی که در انتخاب یک کاندیشنر باید در نظر گرفته شود، بررسی شده است.

 

روش اول: انتخاب کاندیشنر براساس حجم موها

 

1. کاندیشنرهای حجم دهنده مخصوص موهای کم پشت و فلت

در صورتی که موهای صافی دارید که این موها به سر شما چسبیده اند بهتر است از کاندیشنر های حجم دهنده استفاده کرده و موهای خود را پرپشت تر نشان دهید. به علاوه کسانی که موهای لختی دارند بهتر است از کاندیشنر هایی که خاصیت نرم کنندگی دارند استفاده نکنند. 

 

2. کاندیشنر مرطوب کننده برای موهای فر

موهای فر در هوای مرطوب وز شده و در هوای خشک،  حالت خود را از دست می دهند به همین دلیل بهتر است برای چنین موهایی از کاندیشنر هایی استفاده کرد که خاصیت مرطوب کنندگی دارند. البته در انتخاب این کاندیشنر ها هم باید دقت شده و از کاندیشنر های سبک باید استفاده شود.کسانی که موهای فری دارند بهتر است از محصولاتی استفاده کنند که برای موهای فر ساخته شده اند.
 

3. کاندیشنر آبرسان برای موهای پرپشت

تجربه نشان داده است که هر چه موها فرتر باشند زودتر خشک می شوند به همین دلیل روی چنین موهایی باید از کاندیشنر های آبرسان استفاده کرده و از این خشکی و وز شدن موها جلوگیری شود.برای خرید کاندیشنر باید از محصولاتی استفاده کرد که عبارت deep hydrating روی آن ها ذکر شده باشد.پس از زدن کاندیشنر روی موها هم باید 10 تا 15 دقیقه صبر کرده و سپس موها را شست تا تاثیر بیشتری داشته باشد. به علاوه کسانی که موهای فر و پر پشتی دارند می توانند از leave-in conditioner هم استفاده کنند.

 

 

سلامت مو


روش دوم: انتخاب کاندیشنر بر اساس سلامت مو

1. کاندیشنر مخصوص موهای رنگ شده
معمولا موهای رنگ شده با گذشت زمان خشک شده و شکننده می شوند. به همین دلیل رنگ روی این موها هم با شستشو از بین رفته و حالت کدری روی موها به وجود می آید. بنابراین کسانی که موهای رنگ شده ای دارند حتما باید از کاندیشنر مخصوص موهای رنگ شده استفاده کرده و منافذ موها را مرطوب و از محو شدن رنگ مو جلوگیری کنند.
به علاوه محصولاتی وجود دارد که روی آن ها عبارت های  color safe، color extend و یا sulfat-free ذکر شده است که به کارگیری این کاندیشنر ها برای موهای رنگ شده توصیه می شود.همچنین رنگ موهای color deposit وجود دارند که هر بار مصرف آن ها باعث رنگ دادن به موها می شود و این کاندیشنر ها نه تنها محو شدن رنگ موها را به تعویق می اندازند بلکه به موها رنگ هم می دهند.البته باید رنگ آن ها با رنگ مو تطابق داشته باشد.
 

2. عدم استفاده از کاندیشنر روی موهای چرب
در صورتی که کسی موهای چربی داشته باشد بهتر است از کاندیشنر استفاده نکرده و یا از کاندیشنرهایی استفاده کند که خاصیت حجم دهندگی داشته باشند. چنین افرادی باید از محصولاتی که آبرسان و یا مرطوب کننده هستند دوری کرده و در نظر داشته باشند که این مواد موهای آن ها را چرب تر می کنند.
این افراد باید از محصولاتی استفاده کنند که عبارات volumizing، light، strengthening و balancing روی آن ها وجود داشته باشد.
 

3. کاندیشنر های آبرسان روی موهای نیمه خشک
در صورتی که موهای خشکی دارید که خیلی شکننده نیستند می توانید از کاندیشنر هایی استفاده کنید که آبرسان هستند.

مو آسیب دیده

 

4. کاندیشنر های ترمیمی برای موهای آسیب دیده خشک و وز
برای موهای آسیب دیده که وز و شکننده هستند بهتر است از کاندیشنر های ترمیمی مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کرد. به علاوه این موها را نباید در معرض حرارت مستقیم قرار داده و در صورتی که می خواهید از سشوار یا اتو مو استفاده کنید حتما روی آن ها leave-in conditioner و یا محافظ مو بزنید.
برای این گونه موها شامپوهای حاوی نارگیل و یا عصاره آن هم تاثیر زیادی دارد.
 

5. کاندیشنر های بدون بو و بدون عصاره برای موهای شوره دار
از موهایی که شوره می زنند باید بیشتر مراقبت کرد. برای این گونه موها بهتر است از کاندیشنر هایی استفاده شود که عصاره و بوی خاصی نداشته باشند. زیرا عصاره و ترکیبات آن ها باعث التهاب کف سر شده و شوره زدن آن را تشدید می کنند. البته انتخاب شامپوی مناسب برای این گونه موها تاثیر بیشتری داشته و شامپوی مناسب می تواند این شوره ها را از بین ببرد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: