سه شنبه 19 مرداد 1395 - 13:10:09

بوتاکس صورت

باید و نباید های بوتاکس صورت

تزریق بوتاکس

بوتاکس صورت



بوتاکس یک پروسه زیبایی است که در آن از سم های خنثی شده استفاده شده و با تزریق این مواد داخل پوست، چروک های آن به طور موقتی از بین می رود. بوتاکس ، خطوط افقی پیشانی، خط اخم و چین و چروک اطراف لب ها و کناره های چشم را از بین برده و برای این کار عضله هایی را که روزانه صدها بار دچار انبساط و انقباض می شوند را سفت و در نتیجه  پوست را محکم تر می کند. به علاوه با استفاده از بوتاکس می توان افتادگی پوست کنار دهان و فک که با گذشت زمان به وجود می آید از بین برد و چروک های روی لب که بیشتر در بین افراد سیگاری شایع است را هم می توان به سادگی رفع کرد. در این مقاله از سایت رژلب به بررسی این پروسه زیبایی بیشتر پرداخته شده و به سوالات گوناگونی که در مورد مصرف بوتاکس پرسیده می شود، پاسخ داده شده است.

آیا بوتاکس پوست را بی حس و بدون حرکت می کند؟
در صورتی که از بوتاکس به درستی به کار برده شود، پوست بی حس نمی شود ولی معمولا کسانی که عادت به اخم کردن دارند را دچار مشکل کرده و روی پیشانی این افراد خطوط اخم به وجود نخواهد آمد. این موضوع به فرد تزریق کننده بستگی دارد و این مشکل در صورتی به وجود خواهد آمد که این فرد، متخصص نبوده و به دلیل نداشتن تجربه کافی مواد زیادی به پوست تزریق کند.
به همین دلیل گفته می شود قبل از مراجعه برای تزریق بوتاکس در مورد فردی که این کار را انجام می دهد، خوب تحقیق کرده و  از مهارت و تجربه کافی وی اطمینان داشته باشید.
 

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟
مانند تزریقات دیگری که به داخل پوست انجام می شود، استفاده از بوتاکس به خصوص تزریق آن در بین ابروها می تواند دردناک باشد. به همین دلیل برخی متخصصین توصیه می کنند که قبل از انجام این کار باید صورت را به صورت موضعی و برای مدت 10 دقیقه بی حس کرد.

بوتاکس

 

آیا استفاده از بوتاکس عوارض جانبی دارد؟
مشابه هر ماده شیمیایی دیگر استفاده از بوتاکس هم عوارض شیمیایی مخصوص به خود را دارد. اما عوارض مربوط به بوتاکس موقتی بوده و پس از مدت کمی از بین می روند. برخی از این عوارض جانبی شامل افتادگی پوست پلک و ابروها می شود که پس از دو هفته از بین رفته و در برخی موارد هم قسمتی که مواد تزریق شده کبود می شود که آن هم بعد از چند روز از بین می رود.

هزینه بوتاکس به چه صورت است؟

در انجام بوتاکس تجربه و مهارت فرد تزریق کننده حرف اول را زده و البته مواد مورد استفاده وی هم اهمیت زیادی دارد. اما به طور کلی پزشکان با تجربه بیشتر مبلغ بیشتری برای این کار دریافت می کنند. در تزریق بوتاکس نباید فراموش کرد که کیفیت نتیجه پایانی به فرد تزریق کننده و میزان تزریق مواد بستگی دارد.

سن مناسب برای شروع بوتاکس
این کار برای کسانی که چروک های محسوسی ندارند توصیه نمی شود ولی کسانی که روی صورت خود چروک های هرچند کوچکی هم مشاهده می کنند، می توانند از تزریق بوتاکس برای رفع آن ها استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که حتی افرادی که به مدت 20 سال هم از بوتاکس استفاده کرده اند، دچار مشکلات خاصی نشده اند.

ماندگاری بوتاکس
بسته به فرد بوتاکس می تواند 5/3 تا 4 ماه روی صورت یک فرد باقی بماند.

آیا دیگران متوجه می شوند که صورت بوتاکس شده است؟
پاسخ این سوال هم مثبت و هم منفی است. قاعدتاً بعد از هر تزریق پوست کشیده تر و جوان تر می شود. در برخی از موارد هم پیشانی براق و بیش از اندازه صاف شده و به همین دلیل افرادی که از قبل شما را می شناخته اند، متوجه این موضوع خواهند شد. اما دیگر افراد خیر.

چه انتظاری در روز بعد از تزریق بوتاکس داشته باشیم؟
این که بوتاکس تا چند روز نتیجه خود را نشان ندهد، امری کاملاً طبیعی است. به همین دلیل اگر تصمیم به شرکت در یک مناسبت خاص داشته و برای آن تصمیم به تزریق بوتاکس دارید، می توانید از 2 هفته قبل تزریق بوتاکس را انجام دهید. به علاوه بیمارانی که از آسپرین استفاده می کنند باید به خاطر داشته باشند که ترکیب این ماده و بوتاکس باعث کبودی می شود. به همین دلیل تا 24 ساعت قبل از وقت تعیین شده برای تزریق بوتاکس از انجام ورزش  های سنگین خودداری کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

مطالب بسیار عالین
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: