پنجشنبه 17 اسفند 1396 - 13:16:15

آموزش مرحله به مرحله روشن کردن رنگ موها

آموزش روشن کردن مو در11مرحله

آموزش تصویری روشن کردن مودر منزل


روشن کردن مو

در همه جای دنیا این یک حقیقت پذیرفته شده است که کسانی که موهای روشن دارند زیبا و جذاب ترهستند.به همین دلیل است بسیاری از ستارگان و هنرپیشه های معروف هالیوودی رنگ مو خود را روشن میکنند.اما برای بدست اوردن یک رنگ موی روشن نکات مهمی را باید در نظر گرفت که انجام این کار را دشوارمیکند.د راین مقاله ازسایت آرایشی رژلب روشن کردن رنگ موبه صورت مرحله به مرحله آموزش داده تا خانم ها بتوانند بدون استفاده از دکلره در منزل رنگ موهای خود را روشن کنند. البته لازم به ذکر است رنگ مو یک پروشه شیمیایی است و قطعا نتیجه کار کسی که تجربه و مهارت کافی دارد با یک فرد مبتدی قابل قیاس نیست.

 

نکات مهمی در مورد روشن کردن رنگ مو

1.  ابتدا سرد یا گرم بودن توناژ پوست خود را دریابید. در صورتی که رگ های مچتان، سبز هستند و جواهرات طلایی روی پوست تان زیباتر دیده می شوند، توناژ گرمی دارید. در صورتی که رگ های آبی داشته و جواهرات نقره ای جلوه بیشتری روی پوست تان دارند، توناژ سردی دارید.
 

2.به طور کلی سه تا توناژ رنگ موی روشن داریم که شامل: رنگ مو بلوند خاکستری،رنگ مو بلوند طلایی،رنگ مو بلوند خنثی می شودو باید با توجه به توناژ پوست خود،رنگ روشن مو را انتخاب کنید.
 

3.برای طبیعی تر بودن رنگ مو،بهتر است فقط 1تا2 درجه رنگ موها را روشن کنید.
 

4.می توانید با ترکیب رنگ مو روشن خنثی با روشن سردیا گرم،رنگ مو دلخواهتان را بدست اوردید.
 

.5.برای ترکیب کردن رنگ مو روشن حتما از رنگ موهای یک برند استفاده کنید و رنگ مو با دو برند متفاوت را با یکدیگر ترکیب نکنید.
 

6. در صورتی که قصد دارید،بیش تراز دو درجه مو های خود را روشن کنید ، ابتدا باید موها را دکلره و سپس روشن کنید.
 

7.کاسه رنگ مو باید پلاستیکی باشد رنگ مو به ظرف فلزی واکنش نشان می دهد.
 

8. توجه کنید که مقدار اکسیدان مصرفی شما به مارک رنگ مو مورد استفا ده بستگی دارد بهتر است قبل از ریختن اکسیدان در ترکیب رنگ مو حتما بروشور داخل رنگ مو را مطالعه کنید زیرا بعضی از مارک های رنگ مو نسبت 1 به یک را برای اکسیدان در نظر می گیرند یعنی به هر مقداری رنگ مو میریزیم به همان مقدار هم باید اکسیدان بریزیم اما در بعضی دیگر از برند های رنگ مو نسبت 1 به دو یا حتی یک به یک و نیم هم برای نسبت رنگ مو و اکسیدان در نظر گرفته شده.
 

9.هرچه درصد اکسیدان بیشتر باشد میزان روشن کنندگی آنها بیشتر می شود و هرچه درصد آنها پایین تر، میزان روشن کنندگی آنها کمتر می شود.اکسیدان 9%یا اکسیدان2 با حجم30برای روشن کردن مو با رنگ و یا دکلره می باشد وهمینطور برای همین شامپوشیمیایی مناسب است.
 

10.به جای استقاده از دکلره از بی رنگ کننده 000 یا E20 استفاده کنید که همانند دکلره عمل کرده اما ضعیف تر میباشد. بی رنگ کننده مو را با اکسیدان شماره 12% مخلوط کرده و فقط ساقه موهایتان را به این رنگ آغشته نموده و بعد از گذشت 20 دقیقه ریشه موهایتان را رنگ کنید تا یک دست شود. موهایتان را کاملا بشوید و خشک کنید. حالا موهای روشنی دارید که هیچ اثری از رنگ قبلی بروی آن نیست.

 

چند ترکیب رنگ موی روشن پر طرفدار

1.ترکیب رنگ موی بلوند عسلی

رنگ موی بلوند عسلی برای کسانی که پوستی تیره تر دارند زیبا تر به نظر میرسد ولی از آنجایی که رنگ موی عسلی یک رنگ موی پر طرف دار می باشد بهتر است توسط یک متخصص انجام گیرد. ترکیب این رنگ مو از رنگ بلوند شکلاتی همراه با رنگ مو بلوند طلایی و رنگ مو بلوند متوسط انجام گیرد و اکسیدان مورد استفاده 6% میباشد

 

2.ترکیب رنگ موی کنفی کاراملی همراه با هایلایت استخوانی

توجه داشته باشید پایه موها باید به 10 رسیده باشد.رنگ موی 31/8 همراه با رنگ های n10 و رنگ c10ترکیب شوند و واریاسیون نقره به میزان 5 میل اضافه شود اکسیدان شماره 1 به نسبت رنگ مو اضافه شود.این رنگ مو اگر با کمی هایلایت ها استخونی همراه باشد بسیار زیبا تر به نظر میرسد ترکیب رنگ ها برای هایلایت استخونی به این ترتیب میباشد.رنگ موی هایلایت طبیعی بسیار روشن شماره 12 همراه با وارسیون 000با اکسیدان شماره 1 سه برابر رنگ مو باید باهم مخلوط بشوند .

 

3.ترکیب رنگ موی کنفی

پایه موها باید به 10 برسد .رنگ موی بلوند خاکستری روشن به میزان 70 میل همراه با رنگ موی پلاتینه به اندازه 20 میل و کمی واریاسیون نقره ای به اندازه 15 میل و به اندازه 5 میل واریاسیون دودی و اکسیدان شماره 1 ، ترکیب شود.

 

4.ترکیب رنگ موی بلوند شکلاتی

رنگ مو باید به پایه هشت برسد.رنگ موی بلوند شکلاتی از ترکیب رنگ موی بلوند شکلاتی متوسط به اندازه 2/3 ، رنگ موی کاراملی هم به اندازه1/3 همراه با اکسیدان شماره یک و واریاسیون 000 به اندازه دو میل را با هم ترکیب کنید.دقت کنید مارک رنگ موها با هم یکی باشد تا موقع ترکیب رنگ برای بدست آمدن رنگ مورد نظر مشکلی پیش نیایید.

 

رنگ کردن مو

وسایل مورد نیاز برای روشن کردن رنگ مو

  1.  رنگ مو

  2.  حوله یا لباس کهنه

  3.  برس مو

  4.  گیره مو

  5.  وازلین

  6.  ظرف

  7. دستکش های پلاستیکی

  8. برس رنگ مو

  9. شانه دندانه درشت

  10. کلاه حمام

  11. شامپو

  12. کاندیشنر

 

آموزش مرحله به مرحله روشن کردن رنگ مو

مرحله اول آموزش روشن کردن رنگ مو

پوشیدن یک لباس غیر قابل استفاده یا قرار دادن حوله روی شانه ها لازم هستند.

از آنجایی که طی انجام مرحله رنگ کردن موها،ممکن است رنگ مو روی لباس بریزد،بهتراست یک لباس غیر قابل استفاده یا یک حوله بزرگ روی شانه قرار دهید.

 

مرحله دوم آموزش روشن کردن رنگ مو

ترکیب رنگ مو در ظرف

رنگ مو و اکسیدان را در ظرفی مخلوط کرده و با کمک قلم رنگ مو،رنگ موها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا خوب مخلوط شوند ویک دست شوند.

 

مرحله سوم آموزش روشن کردن رنگ مو

تست یک دسته مو

برای اطمینان از رنگ مو روشن  مورد نظر خود و این که به رنگ مو حساسیت نداشته باشید،ابتدا رنگ مو به دست امده را روی یه دسته باریکی از موها بزنید. سپس زمان گرفته و ببینید پس از چه مدت زمانی رنگ موی دلخواهتان به دست می اید.

 

مرحله چهارم آموزش روشن کردن رنگ مو

شانه کردن موها

برای این که همه موها به یک اندازه رنگ بگیرند،بهتر است قبل از زدن رنگ موی روشن همه موها رو بخوبی شانه کنید و گره موها رو از بین ببرید.

 

مرحله پنجم آموزش روشن کردن رنگ مو

تقسیم بندی چهارتایی

در این مرحله موهای سر باید به صورت افقی و عمودی به چهار دسته تقسیم شوند. برای این کار دسته بندی افقی موها باید از یک گوش تا گوش دیگر و دسته بندی عمودی موها باید از فرق وسط سر باشد. پس از دسته بندی موها نیز باید یک دسته را به صورت آزاد گذاشته و 3 دسته باقیمانده را با گیره در بالای سر جمع کرد.

 

مرحله ششم آموزش روشن کردن رنگ مو

وازلین

برای جلوگیری از رنگ گرفتن پوست صورت و یا گردن از طریق رنگ مو،بهتر قبل زدن رنگ مو،اطراف خط رویش موها و اطراف گوش ها را با وازلین به خوبی بپوشانید.

 

مرحله هفتم آموزش روشن کردن رنگ مو

دستکش پلاستیکی

برای جلوگیری از لک شدن دست ها توسط رنگ مو،از دستکش پلاستیکی کمک بگیرید.

 

مرحله هشتم آموزش روشن کردن رنگ مو

رنگ کردن موها از ریشه به پایین

از انجایی که در نزدیکی کف سر، گرما و حرارت بیشتری دارد و این قسمت از موها سریع تر رنگ می گیرند. در نتیجه وسط موهای بلند ممکن است به اندازه اانتها و نزدیک به ریشه ها سریع رنگ نگرفته و به همین دلیل نیز پس از شستن رنگ مو، موهای این قسمت رنگ موی متفاوتی دارد.برای حل این مساله می توان هنگام رنگ کردن مو های بلند،از5 سانتی ریشه،رنگ کردن مو راشروع کرده و وسط موهارا رنگ کرد، سپس می توان موی کف سر را رنگ کرده و در اخر نیز روی انتهای موها رنگ مو زد. نتیجه این کار ،رنگ موی یکسانی خواهد داشت.

 

مرحله نهم آموزش روشن کردن رنگ مو

زدن رنگ مو به همه جای سر

برای زدن رنگ مو باید آن را روی موهایی که به دسته های 2 سانتی جدا شده اند، زده و همه قسمت ها را به خوبی پوشاند. 

 

مرحله دهم آموزش روشن کردن رنگ مو

مدت زمان لازم

برای رنگ گرفتن موها باید به اندازه ای که روی جعبه رنگ مو گفته شده صبر کرد تا موها به خوبی رنگ بگیرند.البته بهتر است هر 20 دقیقه موها را چک کرد و پس از هر5 دقیقه یک بار رنگ گرفتن موها را بررسی کرد تا به موقع موها شسته شده و به رنگ مورد نظر در آیند.

 

مرحله یازدهم آموزش روشن کردن رنگ مو

شستن موها

برای شستن رنگ مو باید مو را با آب خالی شسته و پس از آن که همه رنگ مو به خوبی شسته شد،موها را باید با شامپو و سپس با کاندیشنر شست.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: