دوشنبه 14 آبان 1397 - 11:18:07

دو مدل موی مردانه جدید

 

آقایان بخوانند: تفاوت مدل موی سایه دار با مدل  موی تاپر در چیست؟

کوتاهی موی فید و تاپر چه ویژگی هایی دارند؟

 


 

 

مدل های زیادی برای کوتاهی موی آقایان وجود دارد که شاید همه ما از آنها مطلع نباشیم. امّا در این مقاله از سایت آرایشی رژلب ما قصد داریم از دو مدل موی مردانه جدید و پر طرفدار که مناسب با تمامی سنین است را به شما معرفی کنیم. نام این دو مدل مو: مدل موی سایه دار و مدل موی تاپر است. ما قرار است فرق بین این دو مدل مو را بفهمیم.

 

 

سایه زنی مو


 

 

  معرفی این دو مدل موی مردانه

برای انجام این دو مدل مو باید موی شما از بلند به کوتاه پیرایش شود. این دو مدل کوتاهی از جلوی سر شروع شده و تا پشت گردن ادامه می یابند. یعنی مو از جلو بلند و از پشت کوتاه است. همچنین کوتاهی مو را در قسمت خط ریش و خط گردن می توانید ببینید.

مدل سایه دار، در واقع همان سبک کوتاه مدل تاپر است. این مدل کوتاهی مو در تمامی قسمت های سر است و حالت سایه داری به بغل های سر میدهد. این دو مدل موی مردانه تقریباً شبیه هم هستند به این دلیل که اینکه هردو در کوتاهی قد مو تأثیر میگذارند و میتوانیم این مدل را با قیچی یا ماشین روی سر انجام دهیم. تفاوت این دو مدل موی مردانه جدید، فقط در قسمت سایه زنی مو است.


  مدل موی تاپر چیست؟


این مدل مربوط به کوتاهی قد مو است و از بلند به کوتاه موها اصلاح میشوند. میتوان گفت حداقل مردها یکبار هم شده در طول عمرشان این مدل کوتاهی مو را تجربه کرده اند. کوتاهی موی وسط سر باید بین 2 تا 4 اینچ باشد و خطی که در بغل موها انداخته میشود از شقیقه شروع و تا خط طبیعی رشد مو ادامه پیدا کرده و تمام میشود. در این مدل کوتاهی مو، خط انداخته شده کوتاه است و سایه های بغل مو زیاد مشخص نیستند. این تنها تفاوت بزرگ بین مدل تاپر و سایه دار است. آرایشگران این مدل مو را ترجیحا با قیچی کوتاه کنند. این مدل مو بیشتر مناسب کسانی است موی بلندی دارند و حوصله کافی برای درست کردن مدل موی خود دارند.


  مدل موی فید یا سایه دار چیست؟


در این مدل مو بیشتر کوتاه شده و بغل و پشت سر را سایه می اندازند. در این مدل سایه موها پررنگ تر از مدل قبلی است. همچنین موها تقریباً به اندازه 2 اینچ کوتاه میشوند. سایه انداختن مو از خط رشد مو شروع میشود. این کوتاهی دارای دو مدل متفاوت کم و زیاد است. سایه کم، بیشتر نزدیک خط رشد موها؛ امّا سایه زنی زیاد، تقریباً تا بالای گوش ادامه پیدا میکند. مدل تاپر نسبت به مدل موی سایه دار کمی درهم ریخته و شلخته است؛ امّا مدل موی سایه دار بسیار مرتب و تمییز به نظر می رسد.
این مدل به تازگی بین جوانان محبوب شده و جا افتاده است، همچنین نیاز به نگهداری کمی دارد و لازم نیست که همیشه مدل موهایتان را درست کنید.
حتی میتوانید از آرایشگر خود درخواست کنید که ترکیبی از این دو مدل مو را برای شما کوتاه کند. همچنین مدل موی تاپر اصولاً مدلی خاص است که شاید چندان همگانی نباشد. بنابراین حتماً پیش از اصلاح آن را برای آرایشگر خود توضیح دهید.


  کدام مدل مناسبتر است؟


اگر برای درست کردن موهایتان کمی تنبل هستید و حوصله چندانی ندارید؛ بهتر است، مدل موی سایه دار را برای اصلاح انتخاب کنید؛ چرا که مدل تاپر وقت گیر است و برای شما مناسب نیست. مدل موی تاپر، مناسب برای صورت های گرد، مربع و بیضی است و مدل موی سایه دار، تنها برای صورت های مربعی و بیضی شکل مناسب است.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: