پنجشنبه 07 مرداد 1395 - 21:45:10

اپیلیدی یا مومک

 اپیلیدی بهتر است یا مومک

اپیلیدی 

مومک

موزائد 



موهای زائد یکی از نگرانی های بسیاری از خانم ها بوده و برای از بین بردن آن ها از اپیلاسیون و دپیلاسیون استفاده می کنند. دپیلاسیون به روش هایی گفته می شود که موها از ریشه کنده نشده و تنها از سطح رویی شان از بین می روند. اپیلاسیون به روش هایی مانند استفاده از مومک و اپیلیدی گفته می شود که در آن ها موها از ریشه کنده شده و رشد دوباره آن ها زمان بیشتری طول می کشد. اما همه این روش ها غیر دائمی هستند و پس از مدت زمان مشخصی موها دوباره رشد می کنند. بنابراین در این مقاله از سایت رژلب به مقایسه دو روش استفاده از اپیلیدی و مومک پرداخته شده و مزایا و معایب هر کدام از آن ها بررسی شده است تا بتوان انتخاب بهتری انجام داد.

اپیلاسیون و دپیلاسیون در خانه
می توان گفت بیشتر روش هایی که بری از بین بردن موها در خانه استفاده می شوند غیر دائمی بوده و در آن ها موها در مدت کمی دوباره رشد می کنند. البته این موضوع برای لیزرهای خانگی کمتر صدق می کند و استفاده از این وسایل می تواند برای مدت زمان بسیار طولانی تری پوست فرد را بدون مو کند.
همان طور که گفته شد، دو روش اپیلاسیون و دپیلاسیون در منزل برای از بین بردن موها به کار می رود که مدت زمانی رشد دوباره موها در اپیلاسیون بسیار کندتر از دپیلاسیون است و پس از شیو کردن و یا استفاده از کرم های موبر، موها پس از چند روز دوباره رشد می کنند. اما با استفاده از اپیلاسیون موها رشد موها بین 3 تا 6 هفته طول می کشد.

مومک

اپیلاسیون


استفاده از مومک  برای از بین بدن موهای زائد از صدها سال پیش استفاده شده و یکی از قدیمی ترین متدها در زمینه از بین بردن موهای زائد است. برای این کار معمولا موم گرم شده و به صورت یک لایه نازک روی پوست گذاشته می شود. سپس روی آن قسمت پارچه ای گذاشته شده و پس از جذب شد موم به پارچه، پارچه کشیده می شود. این روش موها را از ریشه از بین می برد ولی کمی دردناک است. به علاوه برای این کار مومک های آماده ای وجود دارند که می توان از هر داروخانه ای آن ها را تهیه کرد و نیازی به ساخت مومک نیست. همچنین می توان در سالن های آرایشی یا مراکز مخصوص اپیلاسیون این کار را انجام داد.

 

اپیلیدی

اپیلیدی


اپیلیدی وسیله ای برقی است که چند سالی است رواج یافته و در بین خانم ها محبوب شده است. سر اپیلیدی موکن هایی با شکل ها و طرح های متفاوتی وجود دارد که برای کندن موها از آن ها استفاده می شود. برای استفاده از اپیلیدی باید سر چرخنده و موکن آن را روی پوست قرار داده و موها را کند. این روش هم مانند استفاده از مومک یک نوع اپیلاسیون است و در آن موها از ریشه کنده شده و در نتیجه دیرتر رشد می کنند. همچنین سری های نازک تر اپیلیدی برای قسمت های حساس تر پوست کاربرد داشته و هم درد کمتری تولید می کنند و هم حساسیت پوست را از بین می برند. برخلاف مومک که برای هر بار استفاده باید مبلغی پرداخت کرد، خرید اپیلیدی یک سرمایه گذاری و با یک بار خرید آن دیگر نیازی به صرف هزینه بیشتر نیست. اپیلیدی بیشتر مصرف خانگی داشته و در سالن های زیبایی و مراکز اپیلاسیون از آن استفاده نمی شود.

 

موارد احتیاطی
هر دو روش گفته شده همراه با درد هستند و به همین دلیل برای استفاده از آن ها فرد باید آستانه تحمل درد بالایی داشته باشد. هر دو این روش ها هم می توانند نتیجه مطلوب را به وجود نیاورند به همین دلیل گفته می شود که قبل از انجام هر روش توصیه های مرتبط به آن ها را انجام دهید.
به علاوه در استفاده از مومک و اپیلدی باید توجه شود که هر دو روش می توانند مو را شکسته و از ریشه خارج نکنند. به همین دلیل هر دو این روش ها می توانند باعث به وجود آمدن موهای ناخواسته شده و یا به دلیل مصرف بیش از حد از آن ها پوست را ملتهب کنند. در صورتی که موی یک قسمت کنده نشد، هم در مومک و هم در استفاده از اپیلیدی نباید روی آن قسمت بیش از حد تلاش کرد که پوست ملتهب شود. یکی از مشکلات مومک هم حرارت داغ موم است که ممکن است پوست را بسوزاند به همین دلیل توصیه می شود که قبل از قرار دادن موم روی پوست آن را تست کرده و از مناسب بودن حرارت آن اطمینان کسب کنید.

مزایا
کسانی که موهای زیادی دارند، بهتر است از اپیلیدی و مومک انداختن ، به جای روش هایی مانند شیو و کرم های موبر استفاده کنند. زیرا ریشه موهای این افراد معمولا محکم بوده و شیو کردن بیش از حد تنها باعث محکم کردن ریشه این موها می شود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: