شنبه 29 اردیبهشت 1397 - 13:41:09

رنگ کردن مو بدون آسیب با اولاپلکس

روشن کردن مو بدون آسیب 
اولاپلکس یا باند بیلدر برزیلی ؟

 

رنگ کردن موها و تغییر ظاهر همیشه وسوسه کننده است اما نگرانی برای آسیب رسیدن به موها بعد از رنگ یا دکلره موجب میشود که بسیاری از افراد در تصمیمشان تجدید نظر کنند یا بسیاری از کسانی که قبلا موهایشان را دکلره یا رنگ کردند، مدتها درگیر آسیب های ناشی از آن باشند. 

در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب علاوه بر معرفی و آموزش نحوه عملکرد اولاپلکس آخرین محصول محافظت از مو به نام باند بلیدر برزیلی را هم بررسی خواهیم کرد. 

 

اولاپلکس چیست؟

اولاپلکس ماده ای است که پیوند های تشکیل دهنده ی مو را ترمیم میکند. پیوند های تشکیل دهنده مو ( دایسوفاید) قوی ترین پیوند هایی هستند که موها را تشکیل میدهند. این پیوند توسط مواد شیمایی یا گرمای ناشی از سشوار یا اتوی مو و اساسا هر دستکاری که به کوتیکول مو صدمه وارد کند، میشکند. اولاپلکس دایسوفاید ها ( پیوند های تشکیل دهنده مو) را ترمیم کرده، با قوی تر کردن این پیوند از شکنندگی آنها را درمقابل مواد شیمایی از رنگ کردن تا کراتینه کردن مو جلوگیری میکند.با این روش ترمیم آرایشگر ها میتوانند استقامت مو را افزایش داده و به این وسیله تکنیک های جدیدی را روی مو اجرا کنند که پیش از این اجرای آنها صدمات جبران ناپذیری به مو وارد میکرد.در حال حاضر مدل های مختلفی از ترمیم کننده مو وجود دارد که میتوانید با توجه به نوع مو و تجربه استفاده تان از این ترمیم کننده آن رابه مشتریان خود پیشنهاد دهید.

 

 

رنگ کردن مو بدون آسیب با اولاپلکس

روشن کردن موها بدون آسیب 

 

اولاپلکس یا باند بلیدر برزیلی؟

 

شرکت Brazilian Blowout باند بیلدر برزیلی بی 3 (b3 Brazilian Bond Builder ) را ساخته است که  ویژگی خاص آن و تفاوت آن با اولاپلکس در این است که باند بلیدر تمام سه پیوندی که موهارا تشکیل میدهند ترمیم میکند. این سه پیوند شامل پیوند دایسوفاید، پیوند نمکی و پیوند هیدروژنی است.

آلفردو لوییس رئیس بخش آموزش بین المللی این محصول میگوید: " ترمیم هر سه پیوند مو  باعث کاهش آسیب به مجموعه غشای سلولی می شود. مجموعه غشای سلولی مانند چسب است که لایه های کایوتیک مو را با هم مخلوط می کند. هنگامی که مجموعه غشای سلولی چسبندگیشان را از دست می دهند، باعث میشود که غشائ سلولی مو به صورت مستقیم در معرض تمام عوامل خارجی اعم از نور خورشید، گرمای ناشی از خدمات مو، مواد شیمایی یا آسیب های مکانیکی مثل کشیدن یا بستن مو قرار بگیرد. به علاوه موها درخشش خود را از دست میدهند و به راحتی شکاف برداشته و میشکنند. زمانی که ما مویی را رنگ میکنیم در حقیقت این رنگ مو روی این لایه غشای سلولی اعمال میشود و اگر پیوند هایی که موها را تشکیل میدهد تقویت نشود موجب صدمات جدی به بافت مو خواهد شد. "
محصول باند بیلدر برزیلی یک گام پیش از شروع  رنگ کردن مو است که با پوشش دادن و ترمیم باف های پیوندی موجب کاهش صدمات جبران ناپذیر به ساختار درونی مو میشود. و دلیل این امر این است که بر خلاف سایر محصولات این محصول روی بافت ها و ساختار درونی مو تاثیر میگذارد نه صرفا حالت و شکل بیرونی آن.

از نظر تامارا اسکات آرایشکر و هیر استایلیست، از آنجایی که باند بیلدر برزیلی یا همان بی 3 کار زمانبری نیست و اجرای آن در یک مرحله به اتمام میرسد از لحاظ صرفه جویی در زمان مشتری انتخاب بهتری است. اگر شرایط حال حاضرموی مراجع چندان بد نیست بی 3 میتواند مقامت مو را برای چندین پایه روشن تر شدن افزایش دهد.
الفردو لوییس هم اضافه میکند بی 3 گزینه بسایر مناسبی برای هایلایت کردن مو است. با وجود اینکه روش استفاده از این محصول افزدون آن به اکسیدان برای افزایش مقاومت مو است اما نیاز نیست که برای غلیظ تر شدن از اکسیدان بیشتری استفاده کنید، چرا که بی 3 بر پایه آب نیست. بر پایه آب نبودن به این معنی است که رنگ موی مورد استفاده ی شما با اضافه کردن بی 3 رقیق نمیشود.


تفاوت اولاپلکس و باند بیلدر در محصولات خانگی آن ها چیست؟


تامارا میگوید: تنها نسخه استفاده خانگی اولاپلکس Hair Perfector No.3 است، که شکنندگی و آسیب کلی کمتری به وجود می آورد. این محصول میتواند پیش ازاعمال هر نوع  ترکیب شیمیایی بر روی مو استفاده شود. میتوانید اولاپلکس را به ریلکس کننده مو یا موادی که برای تراپی مو استفاده میکنید اضافه کنید. اولاپلکس شماره سه در مقایسه با مقدار محصولات دیگر اندکی گران است و باتوجه به حجم و بلندی مو و میزان مورد نیاز استفاده این محصول قیمت کار بیشتر میشود. زمختی مو با استفاده ار محصول خانگی کاهش می یابد و یکپارچگی و لطافت مو افزوده میشود.

باند بیلدر برزیلی بی3 b3 Brazilian Bond Builder Color Care Shampoo هم  شامپو، نرم کننده و ماسک مویی  برای مراقبت از مو روانه بازار کرده است. این محصولات برای مراقبت از موی رنگ شده در منزل ساخته شده اند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: