پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399 - 20:40:27

بایدها و نبایدهای رژلب مایع

 

اصول و قوانین آرایش لب

آموزش زدن رژلب مایع

 

بایدها و نبایدهای رژلب مایع

 

 

برخلاف انتظار، رژلب زدن یکی از سخت ترین کارهای آرایشی محسوب می شود؛ خصوصا اگر رژلب مایع باشد. رژلب مایع نیاز به فنون و قواعد خاصی دارد. البته نیازی نیست حتما یک میکاپ آرتیست حرفه ای باشید؛ همین که یک سری از اصول و قواعد را رعایت کنید کفایت می کند. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم بایدها و نبایدهای رژلب مایع را به سمع و نظرتان برسانیم. با ما همراه باشید.


زدن رژلب مایع روی لب های پوسته پوسته شده


زدن رژلب مایع روی لب های خشک نه تنها جلوه زیبایی ندارد؛ بلکه ممکن است خیلی هم بد به نظر برسد. اگر لب های شما دچار خشکی و پوسته پوسته شده است، رژلب مایع می تواند آن را چسبنده کند و به طور کلی تجربه ناراحت کننده ای باشد. چاره کار این است که ابتدا لب ها را لایه برداری کنید و سپس رژلب مایع را مورد استفاده قرار دهید. برای لایه برداری لب ها می توانید از اسکراب خانگی استفاده کنید. روش کار به این صورت است که مقداری عسل و شکر را به طور مساوی با هم ترکیب کرده و روی لب ها ماساژ دهید. هفته ای یک بار انجام اسکراب لب می تواند شما را از شر پوسته های لب خلاص نماید.


عدم زیرسازی لب ها


یکی دیگر از اشتباهاتی که اغلب هنگام زدن رژلب مایع مرتکب می شوید، این است که زیرسازی انجام نمی دهید. توصیه می کنیم برای کسب بهترین نتیجه، ابتدا شرایط لازم را برای رژلب مایع فراهم سازید. احتمالا با مبحث پرایمر به خوبی آشنایی دارید. پرایمر باعث می شود دوام آرایش شما بیشتر شود و میکاپ جلوه زیباتری داشته باشد. انواع مختلفی از پرایمر وجود دارد که پرایمر لب یکی از این موارد است. می توانید ابتدا کمی پرایمر روی لب ها بزنید و سپس آرایش لب را آغاز نمایید.

 

اشتباهات رایج در آرایش لب


عدم استفاده از مداد لب


شاید با خود فکر کنید که زدن رژلب مایع دیگر نیازی به استفاده از خط لب ندارد. در صورتی که این تفکر اشتباه است. قبل از مصرف هر نوع رژلب، ابتدا خطوط لب را با مداد لب طراحی کنید. این کار به شما کمک می کند تا راحت تر و سریع تر رژلب بزنید. سپس داخل نواحی لب را نیز با همان مداد لب پر کنید. از یک مداد لب همرنگ با رژلب مایع استفاده کنید تا تناسب میان رنگ ها برقرار باشد.


ضخامت بالای رژلب مایع


یکی دیگر از اشتباهاتی که اغلب خانم ها انجام می دهند این است که رژلب مایع خود را چند بار تمدید می کنند و این باعث می شود سخت تر و دیرتر خشک شود و در طول روز ماسیده به نظر برسد. سعی کنید یک یا نهایتا دو بار رژلب مایع را روی لب ها بزنید.


عدم کانتور لب ها


برای این که رژلب مایع را به بهترین نحو ممکن روی لب ها بزنید، توصیه می کنیم همیشه از متد کانتورینگ پیروی کنید. روش کار به این صورت است که روی لب بالا یک مثلث رسم کنید و آن را از داخل به سمت خطوط پر کنید. اگر یک دور کشیدن رژلب مایع کافی نبود، این کار را برای بار دوم تکرار کنید. همیشه صبر کنید دور اول رژلب مایع خشک شود و سپس دور دوم را بزنید.

 

تاثیر کانتورینگ لب در زیبایی آرایش


به سختی پاک کردن رژلب مایع


اغلب رژلب های مایع از ماندگاری بالا و حتی 24 ساعته برخوردارند و این موضوع می تواند پاک کردن آن را با مشکل مواجه کند. هیچ گاه برای پاک کردن رژلب مایع از روی لب ها، فشار بیش از حد وارد نکنید. چرا که احتمال پارگی، زخم و خشک شدن بیشتر لب ها را به دنبال خواهد داشت. همیشه از محصولات آرایش پاک کن مخصوص لب در کیف آرایشی خود داشته باشید تا برای پاک کردن رژلب مایع به زور متوسل نشوید. ابتدا مقداری از پاک کننده مخصوص آرایش لب را روی پنبه ریخته و به آرامی روی سطح لب ها بکشید. سپس از شوینده ملایم برای شستشوی کل صورت استفاده کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: