پنجشنبه 12 فروردین 1395 - 01:26:44

تاثیر ادویه در زیبایی

تاثیر ادویه ها در زیبایی

اضافه کردن ادویه جات به عادات آرایشی

زیبایی با ادویه


امروزه سرم ها، کرم ها، کلینزرها و تونر های زیادی در بازار وجود دارند که با وعده از بین بردن لکه ها و یکسان کردن توناژ پوست مشتریان خاص خود را جذب می کنند. انتخاب مناسب در بین این مواد شیمیایی گاها نتیجه دلخواه را به دست میدهد، اما همانطور که همه می دانند هر ماده شیمیایی در طولانی مدت اثرات جبران ناپذیری دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از مواد طبیعی مصرف کنند.
به همین دلیل برخی از محققین با بررسی مواد طبیعی و به خصوص ادویه جاتی که در خانه هر کس وجود دارند، به این نتیجه دست یافتند که این مواد طبیعی می توانند به خوبی مواد شیمیایی عمل کرده و هیچ گونه عوارضی نیز نداشته باشند. به طور کلی ادویه جات و گیاهان اغلب خاصیت آنتی اکسیدان داشته و بسیاری از آن ها خاصیت ضد التهابی دارند که با رساندن مواد غذایی لازم به پوست و مو به سلامت آن ها و سلامت بدن کمک می کنند. بنابراین مصرف این گیاهان و ادویه جات به صورت لوسیون روی بدن می تواند به گسترده ترین قسمت خارجی بدن شما یعنی پوست کمک کند.
با درک بهتر از این موضوع در این مقاله به معرفی برخی از گیاهان که با استفاده از آن ها می توان به پوستی سالم و زیبا دست یافت، پرداخته شده است.

زعفران

رنگ و طعم منحصر به فرد زعفران باعث می شود که این ادویه خوشبو در تهیه غذاهای زیادی کاربرد داشته باشد. اما زعفران خواص پزشکی زیادی هم دارد که به دلیل این خواص در سرتاسر دنیا از این ماده استفاده می کنند. زعفران سرشار از ویتامین های A،  B1،  B2،  B3، C، آهن، پتاسیم، روی (زینک)، سلنیوم، فولات و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. همچنین زعفران خاصیت آنتی باکتریالی و خاصیت ضد میکروبی داشته و بنابراین در از بین بردن آکنه و جوش تاثیرات زیادی دارد. علاوه بر آن زعفران پوست را روشن ساخته و به درخشش آن نیز کمک می کند.

گل میخک

در گذشته دندان پزشکان از گل میخک و روغن آن برای بی حسی استفاده می کردند. زدن روغن میخک به پوست به دلیل خاصیت آنتی میکروبی آن مانند کلینزر عمل کرده و با آکنه می جنگد.
علاوه بر آن گل میخک و یا روغن آن برای جلوگیری از ریزش مو و ضخیم سازی موها نیز به کار می رود. همچنین بوی مطبوع آن نیز خود یک مزیت بزرگ است.

زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه خاصیت ضد سرطانی دارد. این ماده به سلول های آسیب دیده کمک می کند تا خود نابود شوند. همچنین زردچوبه برای پوست چرب مفید بوده و با تولید سبوم، چربی پوست را متعادل می کند. علاوه بر آن   برای لایه برداری پوست هم مفید بوده و علائم پیری را از بین می برد.

دارچین

هنگامی که دارچین به پوست زده می شود، پوست را گرم می کند به همین دلیل معمولا از آن در صابون ها استفاده می شود. همچنین دارچین خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری داشته و به یکسان سازی توناژ پوست هم کمک می کند. علاوه بر این موارد دارچین خاصیت لایه برداری داشته و با از بین بردن سلول های مرده، به درخشش پوست کمک می کند.

زنجبیل

زنجبیل با داشتن خواص آنتی اکسیدان، خاصیت یکسان کردن توناژ پوست و مقوی بودن به پوست درخشش بخشیده و از آن جایی که یک ماده تقویتی و کلینزر است به پاکیزگی پوست کمک می کند. زنجبیل به پوست کمک می کند تا از هرگونه جوش مبری شده و مالیدن زنجبیل تازه روی پوست نیز به کاهش جوش ها و یکسان کردن توناژ پوست آن ها کمک می کند.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: