شنبه 04 اردیبهشت 1395 - 11:49:32

سفید شدن مو

دلایل سفید شدن پیش از موعد موها و نحوه جلوگیری از آن

جلوگیری از سفیدی مو زود رس

سفیدی موها

 سفید شدن مو

 

در گذشته تنها با بالا رفتن سن موها سفید شده و زیبایی خود را از دست می دادند. اما امروزه به دلیل مشغله فراوان و استرس بالا در زندگی روزمره شاهد سفیدی زودرس موها در بین خانم ها و آقایان هستیم. این امر باب میل بسیاری نبوده و بسیاری از افراد می خواهند تا جای ممکن جوانی و زیبایی خود را حفظ کنند.
به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و دلایل سفید شدن پیش از موعد موها و روش های جلوگیری از این موضوع بررسی شده است.
ابتدا به بررسی موها و تارهای مو می پردازیم. هر تار مو حاوی فولیکول هایی می باشد که این فولیکول ها حاوی رنگ دانه هایی است که تعیین کننده رنگ موی یک فرد است. با افزایش سن این رنگ دانه ها کاهش یافته و به همین دلیل موها سفید و یا خاکستری می شوند. اما متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که موها قبل از بالا رفتن سن سفید شده و زیبایی خود را از دست می دهند.

ک
دلایل سفید شدن مو  پیش از موعد  :

 داشتن استرس  یکی از مهم ترین دلایل سفید شدن مو قبل از موعد  است.  ولی دلایل زیر هم منجر به سفیدی موها می شوند.
• عدم تغذیه مناسب
• استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی
• وراثت
• نشستن صحیح کف سر


حال روش هایی برای جلوگیری از این موضوع بررسی می شود.

 

سفید شدن مو

 


روش های جلوگیری از سفید شدن مو پیش از موعد :

1. کاهش استرس

یکی از مهم ترین عوامل سفید شدن مو پیش از موعد ،استرس است که به سرعت رنگ موها را تغییر می دهد. برای جلوگیری از این کار از عوامل استرس زا دوری کرده و با ریلکس کردن بدن و مسافرت های کوتاه و مستمر از سفید شدن مو و ابروهای خود جلوگیری به عمل آورید.

2. غذا خوردن صحیح
برای این که از سفید شدن موها جلوگیری کنید، یکی از ساده ترین کارها غذاخوردن صحیح و مصرف به اندازه ویتامین های مختلف می باشد. برای دستیابی به نتیجه بهتر کافیست اسفناج، لبنیاتی مانند شیر، پنیر، کشک و ماست مصرف کنید که حاوی کراتین هستند.

3.ترک سیگار
در صورتی که نگران زیبایی خود بوده و می خواهید سلامت و جوانی پوست و موی خود را حفظ کنید سیگار کشیدن را ترک کرده و خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهید.

4.  رفع مشکلات تیروئیدی
در صورتی که احساس می کنید مشکلات تیروئیدی دارید هر چه سریع تر آن را درمان کرده و تحت کنترل در آورید تا زیبایی خود را حفظ کنید.

5. عدم استفاده از شامپوهای قوی
در صورتی که از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی قوی استفاده می کنید آن را با شامپوهای ملایم تری عوض کرده و در عوض از کاندیشنر های مناسب موهای خود استفاده کنید.

6. چرب کردن موها
گاهی اوقات بسیاری از مشکلات موها ناشی از خشک شدن آن ها و یا خشک شدن کف سر است. به همین دلیل موهای خود را با روغن های گیاهی مناسب چرب کرده و سلامت آن ها را تضمین کنید.

7. از روغن های معطر دوری کنید
از زدن روغن هایی که حاوی عطر هستند پرهیز کنید زیرا این روغن ها حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به موها وارد کنند.

8. درمان های طبیعی
• شستن موها با چای یکی از روش های موثر برای حفظ رنگ تیره موهاست.
• مصرف برگ کاری نیز یکی از روش های بسیار مناسب برای مشکی نگه داشتن موهاست.
• برای این که از سفید شدن  مو ،پیش از موعد  جلوگیری کنید، کمی زنجبیل تازه را با عسل مخلوط کرده و آن را در یک ظرف نگه داری کنید. از این ماده روزی 1 قاشق بنوشید.
• 1 قاشق نمک را با چای سیاه مخلوط کرده و آن را روی موها و کف سر بمالید. 1 ساعت صبر کرده و سپس موها را با آب بشویید.
• استفاده از حنا نیز یکی از بهترین روش های طبیعی بای درمان سفیدی موها و جلوگیری از این امر می باشد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: