چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 08:28:49

پوست چرب

روش های مراقبت از پوست های چرب در تابستان

مراقبت از پوست

آرایش پوست چرب 

پوست چرب

پوست چرب در هر فصل سال نیاز به توجه بیشتری دارد، به خصوص در فصل تابستان که هوا گرم و مرطوب بوده و تعرق بیشتر است. به خصوص برای خانم ها که در این فصل آرایش هم می کنند این تعرق باعث بروز مشکلات بیشتری شده و حتی این تعرق و چربی های جمع شده روی پوست ممکن است موجب بروز جوش شود. علاوه بر آن آرایش پوست چرب هم دشوار بوده و از آن جایی که پوست چرب براق است، آرایش معمولی روی آن جلوه زیبایی به وجود نمی آورد. به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع و مراقبت از پوست چرب بیشتر پرداخته شده است و روش هایی برای جلوگیری از براق بودن بیش از حد پوست ارائه شده است.

دانستن منبع چربی پوست
چرب بودن پوست دلایل زیادی دارد و معمولا غدد چربی که بیش از حد اکتیو هستند موجب این چربی می شوند. برخی علل دیگر چربی پوست و تعرق بیش از حد تغییرات هورمونی، استرس و یا خوردن غذاهای حساسیت زا می باشد. به خصوص در تابستان که درجه حرارت و رطوبت هوا بیشتر بوده و غده های چربی، فعالیت بیشتری دارند. پس بنابراین قبل از هر چیز باید علت تعرق شناخته شود.

چرب بودن پوست به معنی بروز آکنه نیست
بسیاری از مواقع چرب بودن پوست و در نتیجه مسدود شدن منافذ آن موجب بروز آکنه می شود. اما این موضوع همیشه صادق نبوده و در صورتی که از پوست چرب به خوبی مراقبت شود و منافذ آن ها مسدود نشود روی پوست جوش یا آکنه ای به وجود نمی آید. برای مراقبت بهتر از پوست هم می توان از محصولات آرایشی بهداشتی مخصوص پوست چرب استفاده کرده و یا با مراجعه به یک پزشک متخصص چربی بیش از حد پوست را از بین برد.

نَشُستن همه چربی ها

مراقبت از پوست چرب


یکی از نکات مهمی که هر فردی باید به خصوص در فصل تابستان رعایت کند این است که با بیش از اندازه شستن پوست آن را ملتهب نکند. زیرا وجود درصد کمی چربی روی پوست ضروری بوده و اگر پوست بیش از اندازه خشک شود، زیبایی و لطافت خود را از دست می دهد. به همین دلیل برای این که روی پوست یک محافظ وجود داشته باشد، باید کمی چربی روی آن نگه داشت.

محصولات آرایشی مناسب
همان طور که گفته شد، داشتن روتین آرایشی مناسب در مراقبت از پوست چرب اهمیت زیادی دارد و برای این کار باید از محصولات مخصوص پوست چرب به مقدار مناسب استفاه کرد. به طور مثال باید از کلینزر مخصوص پوست های چرب برای شستن صورت و لایه برداری سلول های مرده آن استفاده کرده و با کمک کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست چرب رطوبت آن را حفظ کرد بدون این که چربی بیش از حدی روی پوست تولید شود.
همچنین باید برای کنترل چربی پوست و جلوگیری از درخشش بیش از حد پوست چرب از تونر استفاده کرده و حداقل هر هفته یک بار روی پوست لایه برداری انجام شود.

گرفتن چربی صورت
گاهی اوقات برای گرفتن چربی صورت لزومی به شستن آن نیست و کافی است با دستمال های بهداشتی این چربی را گرفت. این کار در صورتی توصیه می شود که روی صورت کرم وجود داشته و شستن آن مقدور نباشد.

چربی باعث چرب شدن نمی شود
یکی از باورهای غلط موجود این است که هرچه پوست چرب تر باشد، میزان تولید چربی آن بیشتر است. این در حالی است که شستن و خشک بودن بیش از حد پوست باعث التهاب آن شده و باعث بروز چربی بیشتر روی پوست می شود.

لایه برداری
لایه برداری یکی از کارهای مهم برای جلوگیری از بروز جوش روی پوست چرب است. زیرا با این کار پوست های مرده از بین رفته و منافذ بسته پوست باز می شوند. البته باید هفته ای یک یا نهایتا دو بار این کار را انجام داد.

SPF مناسب پوست چرب
بسیاری از کرم ها و ضد آفتاب ها ضد چربی و  Oil-Free هستند. اما در بین این کرم ها ضدآفتاب ها بهتر است از محصولات سبک تری استفاده شود که SPF حداقل 50 دارند.

مرطوب کننده های ژل مانند
در صورتی که فردی پوست چربی داشته باشد بهتر است از مرطوب کننده هایی استفاده کند که بیس ژله ای دارند. یعنی مرطوب کننده هایی که بیشتر آبرسان بوده و به سرعت و بدون هیچ ردی جذب پوست می شوند.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: