سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 - 08:17:21

پوست چرب

مراقبت از پوست

مرطوب کننده مناسب پوست چرب

مرطوب کننده پوست چرب



پوست هر کس نشان دهنده سلامت داخلی بدن وی است و برای بسیاری داشتن پوست خوب نشان دهنده شخصیت می باشد. بنایراین باید از این قسمت بدن به خوبی مواظبت کرده و با توجه به نوع آن و با توجه به نیاز های پوست به آن رسیدگی شود. علاوه بر آن هر سنی نیازمند مراقبت های پوستی مربوط به خود بوده و می بایست مراقبت های ویژه مربوط به آن را انجام داد. ضمنا در هر سنی استفاده از مرطوب کننده ضروری بوده و باید متناسب با پوست از مرطوب کننده مناسب با آن استفاده کرد. البته لازم به ذکر است مرطوب کردن پوست چرب نیاز به دقت بیشتری داشته و نمی توان برای چنین پوست هایی از هر مرطوب کننده ای استفاده کرد.
مرطوب کردن پوست چرب نیاز به دقت بیشتری دارد زیرا محصولاتی که برای این پوست ها مناسب نباشد، منجر به تولید چربی بیشتر و در نتیجه بسته شدن بیشتر منافذ پوست و بروز جوش می شود. 
در این مقاله به مرطوب کردن پوست چرب بیشتر پرداخته شده و سعی شده با معرفی برخی مواد طبیعی و با استفاده از آن ها از هرگونه ریسکی برای تخریب این گونه پوست ها جلوگیری شده و بدون هیچ اثرات جانبی از آن ها مراقبت کرد.

ماسک های مبتنی بر روغن زیتون

این مرطوب کننده طبیعی پوست، نیاز به روغن زیتون مرغوب داشته و با توجه به مزایای روغن زیتون می توان از آن بدون هیچ گونه دلهره ای استفاده کرد. برای تاثیر بیشتر این ماسک نیز کافیست مقداری شیر را درون یک فنجان تمیز ریخته و به اندازه 4/1 فنجان را پر کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کرده و این دو را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. دقت داشته باشید که هرچقدر بیشتر هم بزنید این دو بیشتر جذب یکدیگر می شوند. شیر به دلیل داشتن لاکتیک اسید سطح روی پوست را نرم و لطیف کرده و اضافه کردن آن به روغن زیتون اثر بخشی هر دو را بالا می برد.
برای دستیابی به نتیجه بهتر نیز می توان 2 قاشق آب لیموی تازه به مخلوط اضافه کنید. آب لیمو به مثابه یک لایه بردار عمل کرده، سلول های مرده پوست را از بین برده و پوست را روشن تر می کند.

گل رز

به دست آوردن این مرطوب کننده ممکن است زمان زیادی بگیرد ولی بهترین نتیجه ممکن را به وجود می آورد. این ماده کاملا طبیعی بوده و هیچ آسیبی به پوست نمی رساند. برای به دست آوردن این مرطوب کننده طبیعی کافیست داخل یک ظرف را آب ریخته و بجوشانید. سپس گلبرگ های رز خود را شسته و آماده کنید. آن ها را داخل آب در حال جوش ریخته و هنگامی که گلبرگ ها در حال جوش آمدن هستند، کمی گلاب هم به آب آن اضافه کنید. اضافه کردن گلاب باعث می شود که هرگونه آلودگی از روی پوست از بین رفته و پوست طراوت خود را باز یابد. یکی از مزیت های دیگر این مرطوب کننده این است که می توان آن را نگه داشته و بعدا از آن استفاده کرد. کافیست آن را در جای خنکی نگه داشته و پس از خنک شدن دو قاشق آب آلوئه ورا به آن اضافه کنید. سپس می توانید این مرطوب کننده خوشبو را در یخچال نگه داشته و در هر زمان دلخواهی از آن استفاده کنید. استفاده مکرر از این مرطوب کننده ، پوست را روشن و با طراوت می کند.

نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و مناسب پوست هایی است که مستعد جوش زدن هستند. این مرطوب کننده چربی روی پوست را که ماندن بیش از اندازه آن ،منجر به بروز جوش می شود را می گیرد. این مرطوب کننده با کمک ژل آلوئه ورا تاثیر بیشتری هم خواهد داشت. برای به دست آوردن آن نیز کافیست 4 قاشق ژل آلوئه ورا را در یک ظرف ریخته و سپس 2 قاشق روغن بادام و 2 قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید. در آخر نیز خمیر به دست آمده را به عنوان مرطوب کننده روی پوست چرب خود بمالید.
روغن بادام رطوبت مورد نیاز پوست را جذب اپیدرمی های پوست کرده و به پوست کمک می کند تا بدون تولید چربی از آن محافظت کند. 


 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 19:30:32
مرطوب کننده ی گل رز و گلاب رو خیلی دوس داشتم و برام جالب بود سپاس گذارم دوست عزیزم
سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 - 17:24:59
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: