یکشنبه 16 خرداد 1395 - 11:57:46

درمان آکنه و جوش

استفاده از روغن نارگیل برای درمان آکنه

درمان جوش صورت

درمان آکنه با روغن نارگیل

جوش صورت

یکی از کاربردی ترین و در دسترس ترین روغن های طبیعی موجود در طبیعت روغن نارگیل است که این روغن برای پوست، مو و سلامت بدن بسیار مفید می باشد. تمام قسمت های این میوه طبیعی کابردی هستند و می توان از هر قسمت آن استفاده کرد. به طور مثال، آب ، روغن و شیره داخل آن قابل استفاده بوده و می توان از آن ها برای سلامت بدن و به خصوص پوست و مو استفاده کرد. به علاوه می توان از روغن نارگیل بدون نگرانی روی هر نوع پوستی استفاده کرد. یکی از مزایای استفاده از روغن نارگیل به کار بردن آن در روتین آرایشی بهداشتی خود و درمان آکنه و جوش های روی بدن و صورت است. به خصوص آن که جوش های صورت در سنین جوانی بسیار شایع هستند و موجب ناراحتی افراد به خصوص خانم ها می شوند. از طرفی مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی عوارض زیادی دارند و بسیاری ترجیح می دهند تا برای رفع مشکل خود به جای این مواد از روغن های طبیعی کمک بگیرند. در این مقاله از سایت رژلب نیز برای رفع مشکل جوش های روی صورت استفاده از روغن نارگیل پیشنهاد شده و نحوه مصرف آن نیز ارائه شده است.


نحوه استفاده از روغن نارگیل برای درمان آکنه و جوش
برای استفاده از روغن نارگیل می توان از ماسک زیر استفاده کرد.
مواد مورد نیاز
• آب آلوئه ورا
• روغن نارگیل
• عسل


نحوه ساخت و مصرف
برای ساخت این ماسک کافیست کمی روغن نارگیل را در یک ظرف ریخته و آن را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق آب آلوئه ورا ترکیب کنید. سپس خمیر به دست آمده را روی صورت مالیده و 20 دقیقه صبر کنید. پس از زمان مشخص شده پوست خود را با آب ولرم بشویید.

روغن نارگیل

از بین بردن لک جوش
اگر روی صورت تان لکه های باقی مانده از جوش دارید می توانید از روغن نارگیل استفاده کرده و آن ها را کم کم از بین ببرید. برای این کار کافیست کمی روغن نارگیل روی محل لکه و یا محلی که مستعد جوش زدن است مالیده و چند دقیقه ماساژ دهید تا خوب جذب پوست تان شود. سپس تا صبح صبر کرده و صورت خود را با آب ولرم بشویید. تداوم در انجام این کار پوست شما را صاف و بی نقص می کند.

روغن نارگیل در درمان جوش
در ادامه به بررسی مواد داخل روغن نارگیل پرداخته شده است که این مواد می توانند در درمان آکنه و جوش موثر باشند.


ویتامین E
در داخل روغن نارگیل مقادیر زیادی ویتامین ای وجود دارد که این ماده پوست را شفاف و زیبا می کند. به همین دلیل روغن نارگیل در درمان آکنه و جوش نقش به سزایی دارد.

اسیدهای چرب
روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چربی است که این اسید ها بیش از هر جای دیگری در شیر مادر یافت می شوند تا نوزاد را از آلودگی های محیطی و عفونت های مختلف محافظت کنند. بنابراین روغن نارگیل پوست را از هرگونه عفونتی در امان داشته و به زیبایی و سلامت آن کمک می کند.


ضد التهاب
روغن نارگیل یک روغن سبک و در عین حال مقوی است که با زدن آن روی پوست به سرعت جذب پوست شده و می تواند علاوه بر تضمین سلامتی پوست آن را زیبا و درخشان تر نشان دهد. روغن نارگیل مشکل آکنه را از ریشه حل کرده و با پاک کردن پوست از هرگونه آلودگی هر گونه احتمال بروز جوش را از بین می برد.

 

مزایای دیگر روغن نارگیل
• بهترین درمان برای از بین بردن و جلوگیری از جوش
• از بین بردن لک جوش
• روغن نارگیل برای از بین بردن چروک ها و جلوگیری از بروز چروک موثر است و پوست را سفت تر و روشن تر می کند.
• اثرات آفتاب سوختگی را از بین می برد.
• اثرات سوختگی را هم به مرور زمان از بین می برد.
• استفاده از روغن نارگیل در تغذیه نیز برای بدن مفید است.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

یکشنبه 16 خرداد 1395 - 12:01:06
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: