سه شنبه 07 خرداد 1398 - 12:50:08

آموزش آرایش طبیعی صورت

ترفندهای آرایش صورت طبیعی

نکات آرایشی که باید بدانید

 

آموزش آرایش طبیعی صورت


برای آرایش طبیعی صورت نیازی به آرایشگاه رفتن نیست. ما در ادامه این مطلب به شما راهکارها و ترفندهایی را آموزش خواهیم داد تا با به کارگیری آن ها، آرایش طبیعی زیبایی را تجربه کنید. برای زیبا شدن، لازم نیست که پوست و چشم را تیره کنید. هر چه آرایش طبیعی تر و ساده تر باشد، جلوه بهتری خواهد داشت. با وب سایت رژلب همراه باشید.


پاکسازی پوست در خانه در آموزش آرایش طبیعی


اگر می خواهید شادابی و طراوت پوست شما بعد از آرایش نیز حفظ شود، باید پوست خود را پاکسازی کنید. برای این کار، به یک شوینده متناسب با پوست صورت نیاز دارید. ابتدا پوست خود را به خوبی شستشو داده و با حوله آب اضافی آن را بگیرید. در مرحله بعد، می توانید از تونر برای پاک شدن هر چه بهتر صورت از آلودگی ها استفاده کنید. با این کار، منافذ باز پوست نیز به خوبی پاکسازی خواهد شد. سپس می توانید از انواع ماسک ها برای جوانسازی، شادابی و رفع جوش استفاده کنید. ماسک های طبیعی بسیاری را می توانید با استفاده از انواع میوه و گیاهان تازه تهیه کنید که در مقالات قبلی از وب سایت رژلب به تفصیل راجع به آن توضیح داده ایم. لایه برداری پوست نیز می تواند کمک شایانی به پاکسازی هر چه بهتر پوست کند که بهتر است این کار را حداکثر هفته ای یک بار انجام دهید.

 

پاکسازی پوست در آرایش طبیعی صورت


آبرسانی پوست در خانه در آموزش آرایش طبیعی


پس از این که پوست را به خوبی پاکسازی کردید، می بایست نسبت به آبرسانی پوست اقدام کنید. برای این کار کرم مرطوب کننده و کرم روز بهترین گزینه ها هستند. زمان خرید کرم مرطوب کننده حتما به نوع پوست خود توجه داشته باشید. چنانچه پوست چرب دارید، باید کرم بدون روغن خریداری کنید. کرم روز نیز برای آبرسانی پوست و زیرساز آرایش گزینه بسیار خوبی است. مواد مغذی، ویتامین ها، ضد آفتاب، مرطوب کننده و ... در این کرم مفید وجود دارد و آن را به بهترین گزینه برای آبرسانی تبدیل کرده است.

 

اهمیت آبرسانی پوست در آرایش طبیعی صورت


پوشاندن لک، جای جوش و دو رنگی های پوست در آموزش آرایش طبیعی


اگر پوست صورت تان صاف و بدون لک و جوش است، توصیه می کنیم از کرم پودر یا پنکک استفاده نکرده و تنها به زدن ضد آفتاب بسنده کنید. چنانچه پوست صورت تان حاوی لک و پیس یا جای جوش است، می توانید از راهکارهای زیادی استفاده کنید. یکی از این موارد، کانسیلر است. کانسیلر هم رنگ پوست را روی نواحی مورد نظر زده و سپس از ضد آفتاب یا کرم پودر استفاده کنید. برای انتخاب کرم پودر نیز به رنگ پوست و نوع آن توجه ویژه ای نشان دهید. اگر پوست چرب دارید، می توانید با استفاده از پنکک برق پوست را برطرف کنید.

 

آموزش زدن کرم پودر در آرایش طبیعی صورت


پوشاندن حلقه های سیاه دور چشم در آموزش آرایش طبیعی


از انواع کرم های مخصوص دور چشم یا کانسیلر مرغوب می توان برای پوشش تیرگی های این ناحیه استفاده کرد. بهتر است از کرمی استفاده کنید که دقیقا همرنگ با پوست باشد. در آرایش طبیعی صورت، بهتر است که از کرم یک یا دو درجه روشن تر استفاده نکنید تا پوست حالت مصنوعی به خود نگیرد. کرم دور چشم را با کمک انگشت دور چشم بمالید. البته خیلی هم دست نکشید تا موجب قرمزی یا ورم زیر چشم نشود.

 

کانتورینگ صورت در آموزش آرایش طبیعی


برای انجام کانتورینگ صورت به دو رنگ روشن و تیره تر از رنگ طبیعی پوست نیاز خواهید داشت. بهتر است این رنگ ها نهایتا دو یا سه درجه روشن تر یا تیره تر باشند. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگ روشن را در برجستگی های صورت و رنگ تیره را در فرورفتگی ها به کار ببرید. بهترین مناطق برای زدن هایلایت و شدو، استخوان گونه، بینی، فک و پیشانی است. می توانید رنگ تیره را زیر استخوان گونه و رنگ روشن را روی استخوان استفاده کنید. برای استخوان بینی، رنگ تیره را در دو طرف استخوان های اطراف و رنگ روشن را روی استخوان بزنید. می توانید وسط پیشانی را هایلایت و قسمت خط رویش مو را با استفاده از شدو بکشید. نحوه کانتورینگ قسمت چانه نیز به این صورت است که وسط چانه را هایلایت و زیر خط فک را شدو بزنید. در مرحله بعد، یک براش پرپشت گرفته و تمامی رنگ ها را به آرامی فید کنید تا هیچ مرزی باقی نماند. سپس می توانید با استفاده از پودر فیکس، کانتورینگ خود را تثبیت کنید تا در مراحل بعدی آرایش خراب نشود.

 

آموزش کانتورینگ صورت


آرایش چشم لایت در آموزش آرایش طبیعی


برای آرایش طبیعی صورت، تا می توانید از رنگ های روشن و شاین استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رنگ استخوانی موجب بلند دیده شدن پشت چشم می شود و با استفاده از آن می توانید حتی در صورت عدم تمیز کردن ابروها، پوشش خوبی روی آن ایجاد نمایید. سایه نقره ای نیز همین ویژگی را دارد. اگر پوست شما سبزه یا تیره است، می توانید از سایه چشم زرد مایل به قهوه ای استفاده کنید. اگر می خواهید چشم های درخشان و نافذی داشته باشید، پلک پایین چشم را نیز سایه بزنید. داخل پلک پایین را نیز مداد سفید بزنید. پس از این که سایه پایه را ایجاد کردید، می توانید از رنگ های طلایی و مسی برای عمق بخشی و جذابیت بیشتر چشم ها استفاده کنید. البته فقط کافیست این نوع سایه را پشت پلک بزنید و تا استخوان ابروها بالا نبرید. برای این که چشم ها درشت تر نشان داده شود، می توانید کمی از سایه طلایی را روی مژه های پایین نیز بکشید. توجه داشته باشید که طلایی کردن زیر چشم موجب براق دیده شدن چشم شده و تیره کردن زیر چشم تنها موجب نمایان شدن تیرگی های پف زیر چشم می شوند.
برای زدن سایه چشم هم نیازی نیست که خیلی سخت بگیرید؛ فقط کافیست انگشت اشاره خود را در سایه فرو کرده و پشت چشم قرار دهید. اگر سایه شما چرب است و معمولا اطراف پلک می ریزد یا پشت پلک تان خط می افتد، می توانید قبل از زدن سایه، از پرایمر استفاده کنید. پس از آن نیز می توانید کمی فیکساتور استفاده کنید تا دوام سایه افزایش یابد.

 

آرایش چشم در آموزش آرایش طبیعی صورت


کشیدن خط چشم در آموزش آرایش طبیعی


در آرایش طبیعی صورت بهتر است به جای خط چشم مشکی، از خط چشم قهوه ای استفاده کنید. برای این کار کافیست با استفاده از مدادی که ابروهای خود را طراحی می کنید، پشت چشم را یک خط تیره بکشید و آن را کمی به سمت بالا حالت دهید. همین کار را برای پلک پایین نیز انجام دهید تا با ایجاد هماهنگی، جلوه بیشتری نیز خلق شود. مرحله بعد، نوبت به زدن ریمل می رسد. سعی کنید برای پرپشت نشان دادن مژه ها از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. استفاده از مژه مصنوعی در آرایش طبیعی به هیچ وجه توصیه نمی شود. چرا که فرم چشم ها را مصنوعی جلوه می دهد. همچنین، بهتر است ریمل را دو یا سه لایه بزنید تا عملکرد بهتری داشته باشد. زدن ریمل در مژه های پایین پلک نیز به اندازه مژه های پلک بالایی حائز اهمیت است. با این کار، موجب درشت تر دیده شدن چشم ها نیز خواهید شد.


طراحی ابروها در آموزش آرایش طبیعی


اگر ابروهای پر و پهن ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. کافیست یک ماژیک ابرو بردارید و نواحی خالی آن را چند خط باریک مانند تار موها ایجاد کنید. ماژیک ابرو، مداد یا ریمل ابرو که استفاده می کنید، حتما باید همرنگ با ابروها باشند. ابتدا ابروها را با حوصله پر کنید و سپس با استفاده از یک برس ابرو، موها را به سمت بالا شانه بزنید.

 

نحوه طراحی ابرو در آموزش آرایش طبیعی صورت


زدن رژگونه در آموزش آرایش طبیعی


رژگونه را باید روی استخوان گونه که پیش از این کانتورینگ کرده بودید، بزنید. یک راه راحت تر برای زدن رژگونه این است که لبخند بزنید تا گونه ها به خوبی برجسته شوند. سپس براش خود را که به رژگونه آغشته کرده بودید روی ناحیه مورد نظر بزنید. برای انتخاب رنگ رژگونه به رنگ پوست و بیس آرایش توجه داشته باشید. رنگ گلبهی یکی از بهترین گزینه ها برای طبیعی جلوه دادن آرایش است.


زدن رژلب در آموزش آرایش طبیعی


برای انتخاب رنگ رژلب نیز می توانید از رنگ های ملایم استفاده کنید. یکی از بهترین انتخاب ها برای زدن رژلب در آرایش طبیعی، برق لب است تا هم لب ها را از خشکی درآورده و هم آن را لطیف کند. البته می توانید رژلب جامد متناسب با رنگ پوست خود را نیز بزنید. سپس یک دستمال کاغذی تمیز را روی لب ها قرار داده و کمی فشار دهید تا از براقیت بیش از حد آن کاسته شود. اگر می خواهید آرایش طبیعی را در شب داشته باشید، بهتر است از برق لب ها یا رژلب های مایع شاین استفاده نمایید. برای ماندگاری بیشتر رژلب نیز می توانید پیش از زدن آن، لب ها را اسکراب کنید. یک روش طبیعی برای ساخت اسکراب، ترکیب عسل و شکر است. اسکراب خانگی عسل و شکر را روی لب ها قرار داده و با انگشت اشاره کمی ماساژ دهید. اجازه دهید ترکیب حدود 20 دقیقه روی لب ها بماند و سپس آبکشی کنید. با انجام این کار، لب ها نه تنها شاداب و نرم می شوند، بلکه پوسته ها و سلول های مرده آن نیز برطرف خواهند شد.

 

نحوه زدن رژلب در آموزش آرایش طبیعی صورت


تثبیت میکاپ در آموزش آرایش طبیعی


برای افزایش ماندگاری آرایش خود می توانید در آخرین مرحله از میکاپ طبیعی خود از فیکساتور استفاده نمایید. فیکساتور در دو نوع پودری و اسپری وجود دارند. استفاده از اسپری فیکساتور روش راحت تری برای تثبیت آرایش است. بدین صورت که آن را در فاصله 20 سانتی متری صورت نگه داشته و کل صورت را اسپری می کنیم. برای استفاده از پودر فیکس نیز کافیست پودر را با استفاده از براش روی کل نواحی صورت بزنید.


نکات آرایش طبیعی صورت


- اگر چیزی برای پنهان کردن در صورت ندارید، چرا از کانسیلر استفاده می کنید؟ همچنین، آیا می دانید که پایه آرایش نیز برای قسمت هایی که به پوشش دهی نیاز دارد، فقط باید استفاده شود؟ استفاده درست از لوازم آرایش را یاد بگیرید تا مرحله های آرایشی که مورد نیازتان نیست را حذف کنید. با این کار حتی در پول تان هم صرفه جویی می کنید.
- لوازم آرایش خود را به ترتیبی که استفاده می کنید، مرتب و آماده کنید. براش ها را هم همینطور، تا موقع استفاده مجبور نباشید، کیف لوازم آرایشتان را بگردید.
- هر چه بیشتر از خودتان مراقبت کنید، کمتر لازم است، عیب های خود را بپوشانید و درست کنید. آب فراوان بنوشید، مصرف کافئین را به حداقل برسانید، غذاهای سالم بخورید و نشان دهید برای خود و زیباییتان ارزش قائل هستید.
- - اگر مداد چشم یا مداد لبی که استفاده می کنید از جنس سخت است و کشیدن آن روی پوست می تواند برایتان آزاردهنده باشد، می تواند آن را به مدت یک ثانیه زیر حرارت فندک نگه دارید.
- هنگام زدن ریمل، احتمال اینکه نوک مژه ها به پلک برخورد کند و آرایش آن سمت را خراب کند، بسیار است. برای پیشگیری از این امر می توانید پشت قاشق را بالای پلک قرار دهید و سپس ریمل بزنید.
- پیش از استفاده از فرمژه می توانید آن را با سشوار گرم کنید تا مژه ها راحت تر فر شوند. البته حواستان باشد که زیاد داغ نشود تا به پلک و مژه ها آسیب نرساند.
- مژه مصنوعی را به آرامی بردارید و چسب آن را با نوک سنجاق بزنید. در صورت نگهداری صحیح می توانید این محصول را تا 10 الی 15 بار نیز مورد استفاده قرار دهید.
- حتما از کرم پودر هم رنگ با رنگ پوست خود استفاده کنید؛ چرا که رنگ های خیلی روشن و خیلی تیره شما را مصنوعی نشان داده و سن شما را نیز بالاتر از آنچه هست نشان می دهد.

 

نکات و ترفندهای آموزش آرایش طبیعی صورت


در مطلب آموزش آرایش طبیعی صورت به بررسی تمام نکات و ترفندها در این مورد پرداختیم که امیدواریم مورد پسند واقع شده باشند. چنانچه هر گونه سوال یا تجربه ای در این خصوص دارید، از طریق کامنت با ما درمیان بگذارید تا در اولین فرصت به شما پاسخ داده شود.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: