شنبه 14 شهریور 1394 - 11:23:03

مراقبت های پوستی قبل و بعد از ورزش

 



ورزش علاوه بر سلامتی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس افراد نیز می شود. همچنین ورزش کردن در زیبایی پوست هم تاثیر دارد. زیرا ورزش کردن باعث رسیدن خونی که سرشار از اکسیژن است به سطح پوست شده و با گردش خون در زیر پوست، فشار روی پوست را کاهش داده و منجر به زیباتر رسیدن پوست می شود. کاهش فشار مزیت های ضد پیری نیز دارد. اما برای زیباتر شدن در قبل و بعد از ورزش باید چند نکته را رعایت کرد.
بالا بستن موها
اگر موهای خود را در حین ورزش کردن باز بگذارید تمام چربی های روی مو و موادی که از قبل برای آرایش مو استفاده کرده بودید به صورت خورده و باعث بسته شدن منافذ و در نهایت بروز جوش در صورت می شود. پس قبل از شروع ورزش مو ها را به صورت دم اسبی بسته و یا آن ها را به هر صورت دیگری جمع کرده و از روی صورت کنار ببرید. فراموش نکنید که چتری ها هم به همین صورت هستند پس می توان آن ها را با سنجاق سر و یا هدبند در بالای سر جمع کرد.
پاک کردن آرایش قبل از ورزش
همه ما می دانیم که اگر قبل از خواب صورت خود را نشوییم منجر به بروز قرمزی، جوش، تحریک پوست و جوش های سر سیاه می شود. قبل از ورزش کردن نیز باید آرایش صورت پاک شود. اگر وقت کافی برای این کار ندارید، با یک دستمال مرطوب آرایشی صورت خود را پاک کنید. در غیر این صورت، صورت خود را کاملا از هرگونه مواد آرایشی شسته و پاک کنید. اگر پوست خشکی دارید هم به آن یک مرطوب کننده مناسب بزنید.
اگرچه ممکن است احساس کنید که بدون آرایش راحت نخواهید بود ولی فراموش نکنید که در باشگاه برای ورزش هستید و نه دلایل دیگر.
زدن ضد آفتاب
اگر می خواهید در فضاهای باز ورزش کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب یک امر ضروری است. در زدن ضد آفتاب نیز از انواعی از آن استفاده کنید که در مقابل اشعه های UVA  و UVB از شما محافظت می کند. حتی اگر می خواهید در مکانی که پنجره دارد هم ورزش کنید باز هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین از اسپری های ضد تعریق نیز استفاده کنید. زیرا اشعه های  UVA از داخل شیشه عبور کرده و باعث آسیب رساندن به پوست می شوند.
لباس های خیس
شاید کمی مسخره به نظر بیاید ولی بسیاری از افراد پس از ورزش لباس های خود را عوض نمی کنند و به جای آن به دیگر کار های خود رسیدگی می کنند. برای مثال خرید می کنند، با دوستان خود دیدار می کنند و چند ساعت این لباس ها را عوض نمی کنند. اما اگر لباس خود را عوش نکنید ممکن از روی سینه و یا پشت خود جوش زده و فولیکول های مو را دچار حساسیت کنید. پس حتما بعد از ورزش، لباس های خود را به سرعت تعویض کنید و به سرعت در باشگاه و یا در خانه دوش بگیرید.
شستن صورت
قبل از انجام ورزش توصیه می شود که صورت شسته شود، پس از ورزش کردن نیز به همین صورت توصیه می شود که صورت شسته شود. زیرا کسی نمی خواهد که عرق های روی صورت و آلودگی هایی که جذب صورت شده اند، روی صورت باقی مانده و منجر به بروز آکنه شوند. در این مواقع اگر وقت کافی ندارید، می توانید از پاک کننده های صورت استفاده کرده اما اگر وقت دارید، صورت خود را با پاک کننده های آرایشی بشویید. فراموش نکنید که نشستن صورت منجر به بسته شدن منافذ پوستی با آلودگی های مختلف شده و باعث تحریک پوست و جوش زدن روی صورت می شود.
از طرفی اگر صورت از عرق خیس باشد ظاهر زیبایی ندارد. توجه داشته باشید که هیچ گاه از ژل شستشوی بدن روی صورت نزنید زیرا پوست را خشک می کند.
از مرطوب کننده استفاده کنید
پس از شستن صورت و بدن از مرطوب کننده استفاده کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که محصولاتی که برای بن طراحی شده اند برای بدن هستند، پس آن ها را روی صورت نزنید. اگر پوست صورت تان تحریک شده و یا قرمز شده است، از یک سرم آبرسان قبل از استفاده از مرطوب کننده کمک بگیرید. اگر از داروی ضد آکنه نیز استفاده می کنید پس از ورزش حتما استفاده کرده و پس از آن از مرطوب کننده و ضد آفتاب روی پوست خود بزنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 14 شهریور 1394 - 19:41:15
جالبه
از این به بعد باید توجه کنم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: