سه شنبه 04 تیر 1398 - 09:58:25

خرید لنز رنگی

راهنمای انتخاب و خرید لنز رنگی

مزایا و معایب استفاده از لنز

 

خرید لنز رنگی


امروزه کاربرد لنز رنگی بسیار گسترده شده است. لنز رنگی گزینه مناسبی برای تغییر رنگ چشمان و پدید آوردن یک ظاهر ظریف و دوست داشتنی محسوب می شود. در ادامه مطلب خرید لنز رنگی با وب سایت رژلب همراه باشید تا به بررسی انواع مختلف لنز و همچنین کاربردهای آن بپردازیم.


لنز رنگی چیست؟


لنز رنگی قادر است رنگ چشم های شما را به راحتی تغییر دهد. لنز رنگی دارای کاربردهای پزشکی و زیبایی است. البته امروزه کاربرد پزشکی لنز رنگی بسیار کاهش یافته و از آن برای افزایش زیبایی روزمره استفاده می شود. حتی می توان این لنزها را در بسیاری از سکانس های فیلم ها مشاهده کرد که به راحتی چهره بازیگران را تغییر داده است.
البته لنزهای رنگی را نمی توان تنها به لحاظ زیبایی مورد استفاده قرار داد. لنزهای رنگی طبی در سه نوع نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم نیز وجود دارد که از لحاظ پرشکی مورد استفاده قرار می گیرد. خرید لنز رنگی طبی معمولا پرهزینه تر از لنز رنگی زینتی است.


ساختار لنز رنگی


اکثر لنزها به منظور تقلید از ظاهر طبیعی عنبیه چشم طراحی شده اند. از آن جایی که عنبیه از اشکال و خطوط رنگارنگ بسیاری تشکیل شده است، بسیار از لنزها نیز همراه با همین اشکال به بازار عرضه می شوند تا ظاهر طبیعی تری داشته باشند. معمولا مرکز لنز که روی مردمک قرار می گیرد، شفاف است که امکان دید را فراهم می کند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که مردمک چشم مدام در حال جابجایی است و احتمال تغییر این مرکز و اذیت شدن چشم ها وجود دارد. این موضوع در مورد قرارگیری در معرض نور که مردمک در شب بزرگ تر و در روز کوچک تر می شود نیز صدق می کند. تنگ و گشاد شدن مردمک چشم در زیر لنز رنگی به خصوص هنگام رانندگی در شب می تواند خطرآفرین باشد. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است که از لنز استفاده نکنید.


خرید لنز رنگی در دو نوع طبی و معمولی


معمولا لنزهای رنگی را می توان به دو نوع طبی و معمولی دسته بندی کرد. لنزهای طبی علاوه بر تغییر رنگ و بهبود ظاهر چشم ها، قادر به اصلاح دید نیز هستند. لنز رنگی طبی قادر است مشکلات نزدیک بینی، دور بینی و آستیگمات را به خوبی اصلاح کند. در مقابل، لنز رنگی معمولی، صرفا جهت اهداف آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. این لنزها معمولا تنها رنگ چشم ها را تغییر می دهند و قادر به اصلاح دید نیستند. همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، قیمت لنز رنگی طبی از لنز رنگی معمولی بیشتر است.

 

خرید لنز رنگی طبی و معمولی


انواع لنز رنگی


خرید لنز رنگی را می توان در سه نوع لنز رنگی پدیداری، لنز رنگی شفاف و لنز رنگی مات انجام داد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

لنز رنگی پدیداری

این نوع لنز معمولا حاوی یک رنگ بسیار روشن است که تنها برای شناسایی بهتر لنز هنگام گذاشتن و برداشتن مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع، لنز رنگی پدیداری، رنگ چشم ها را تغییر نمی دهد و رنگ ضعیف آن تنها یک هاله ضعیف روی مردمک ایجاد می کند.

لنز رنگی شفاف

برای خرید لنز رنگی خوب است بدانید که نوع شفاف از نوع قبلی یعنی پدیداری کمی پر رنگ تر بوده و قابل مشاهده است. لنز رنگی شفاف قرار است روی چشمان شما تاثیر بگذارد؛ اما این تاثیر پذیری بسیار طبیعی خواهد بود. این نوع لنز برای افراد دارای چشم های روشن بسیار مفید است.

لنز رنگی مات

هنگام خرید لنز رنگی مات به این نکته توجه کنید که این محصول رنگ چشمان شما را کاملا تغییر می دهد. اگر چشم های شما به رنگ تیره است، این نوع لنز گزینه خیلی خوبی برای شما محسوب می شود. لنز رنگی مات را می توان در رنگ های متنوعی همچون سبز، آبی، فندوقی، ارغوانی، طوسی و ... خریداری کرد.


چگونه می توان تجربه خوبی از خرید لنز رنگی داشت؟


خرید لنز رنگی به فاکتورهای بسیاری نظیر رنگ مو، رنگ ابرو و تناژ پوست بستگی دارد. همچنین، در انتخاب منتاسب ترین لنز رنگی باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که می خواهید چه ظاهری به دست آورید؟ ظاهر ظریف و طبیعی یا دراماتیک و جسور؟
اگر تمایل دارید ظاهر خود را تغییر دهید به طوری که این تغییر چندان هم به چشم نیاید، می توانید خرید لنز رنگی شفاف را امتحان کنید. این لنز قادر است دور عنبیه را بهتر مشخص کند و رنگ طبیعی چشمان شما را پررنگ تر و عمیق تر جلوه دهد. اگر می خواهید تجربه رنگ دیگری از چشم ها را داشته باشید که آن هم طبیعی به نظر برسد، می توانید رنگ های نزدیک به تناژ رنگ چشم خود را امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر رنگ چشمان شما آبی است، لنز طوسی یا سبز را امتحان نمایید. اگر می خواهید یک چهره جدید برای خود رقم بزنید تا هر که شما را دید بلافاصله متوجه این تغییر شود، می توانید از یک رنگ کاملا متفاوت استفاده نمایید. به عنوان مثال، اگر چشمان شما به طور طبیعی روشن است و دارای چهره ای با ته مایه آبی یا قرمز هستید، خرید لنز رنگی قهوه ای روشن را تجربه کنید.
حال اگر چشمان شما به رنگ تیره است، بهترین انتخاب برای خرید لنز رنگی رنگ های مات می باشد. پیشنهاد وب سایت رژلب به شما استفاده از رنگ های طبیعی عسلی یا فندقی روشن است. اما اگر می خواهید تغییر فاحشی را در چهره خود ایجاد کنید، بهتر است خرید بنز رنگی مات با رنگ های زنده مانند سبز، آبی و بنفش را امتحان نمایید. اگر پوست شما تیره است، لنز با رنگ های روشن می تواند به جذابیت چهره شما اضافه کند.

 

انواع لنز رنگی


خرید لنز رنگی سفارشی


برخی از تولید کنندگان لنز، این محصول را به صورت سفارشی نیز تولید می کنند که معمولا قیمت آن ها از سایر نوع لنزها گران تر می باشد. لنزهای رنگی سفارشی در رنگ ها و میزان تراکم های مختلف تولید شده که به صورت نیمه شفاف هستند و ظاهر بسیار طبیعی را برای فرد رقم می زنند. از جمله کاربردهای پزشکی لنز رنگی سفارشی می توان به پوشاندن نواقص مادرزادی یا آسیب های چشمی اشاره کرد که ظاهر یک مردمک سالم را به وجود می آورد.
لنزهای سفارشی فقط برای ایجاد زیبایی یا مصارف پزشکی کاربرد ندارد. این نوع لنزهای سفارشی در بین ورزشکاران حرفه ای نیز کاربرد بسیاری دارد؛ به طوری که باعث افزایش عملکرد بصری چشم ورزشکاران می شود. به طور مثال، بسیاری از این لنز های سفارشی باعث کاهش نوردهی، افزایش حساسیت کنتراست و افزایش عمق درک می شود. به عنوان مثال رنگ سبز می تواند برای یک تنیسور این امکان را ایجاد کند که با وضوح بالاتری حرکت و جهت مسیر توپ را تشخیص دهد. نوع دیگری از لنز های رنگی، دایره ای هستند که اصطلاحا لنزهای بزرگ چشم نیز نامیده می شوند. این لنزها موجب بزرگ تر به نظر رسیدن چشمان مصرف کننده می شوند.


ایمنی لنزهای رنگی به چه صورت است؟


بهتر است که خرید لنز رنگی را با تجویز پزشک انجام دهید. چنانچه لنز رنگی به صورت درست مورد استفاده قرار بگیرد و مراقبت های لازم از آن و از چشم به عمل آید، کاملا ایمن خواهد بود. اگر از دستورالعمل پزشک برای مراقبت از لنز و چشم های خود استفاده می کنید که هیچ؛ اما اگر قصد دارید تنها در موارد خاص از این محصول استفاده نمایید، یکبار مصرف روزانه گزینه خوبی می باشد.
هیچ گاه لنز رنگی خود را با سایرین حتی افراد نزدیک، به اشتراک نگذارید. از طرفی، احتمال دارد که این لنزها تجویزی بوده و تنها با مشخصات فرد مصرف کننده سازگار باشد. در غیر این صورت ممکن است به چشم های شما آسیب جدی وارد شود. تبادل لنز بین افراد می تواند باکتری های مضر را انتقال داده و موجب بروز عفونت های شدید در چشم شود.


نحوه مراقبت از لنز رنگی


لنز رنگی را به درستی تمیز و ضد عفونی کرده و در محلول مخصوص به خود نگهداری کنید. اگر دارای چشم های زخمی، تحریک شده یا قرمز هستید، بهتر است که پس از بهبودی لنزهای جدید مصرف نمایید. چرا که احتمال دارد علامتی از عفونت چشم در لنزها وجود داشته باشد و با مصرف آن، دوباره عود کند. اگر دچار ناراحتی در طول استفاده از لنز رنگی شدید، بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه نمایید. توصیه مفید دیگر در رابطه با استفاده از لنزهای رنگی، عدم استفاده طولانی مدت از آن ها است. بهتر است لنزهای خود را به صورت دوره ای عوض کنید و اگر استفاده شما به صورت گاه و بیگاه است، بهتر است از لنزهای رنگی یکبار مصرف استفاده نمایید.

 

مراقبت از لنز رنگی


خرید لنز رنگی به بهترین شکل


پس از این که همه نکات در مورد لنز رنگی رعایت شد، می توان گفت مهم ترین قسمت خرید لنز رنگی تهیه لنز با نسخه و تجویز پزشک است. لنزهای رنگی که دارای محبوبیت و انواع مختلفی از رنگ ها و اثرات هستند را به هیچ عنوان از دست فروش ها خریداری نکنید . انجام این کار به شدت خطر ابتلا به مشکلات جدی چشم را به دنبال خواهد داشت.
در بسیاری از کشورها برای خرید لنز رنگی حتی محصولاتی که صرفا جنبه زیبایی دارند نیز به تجویز پزشک نیاز دارد. زیرا لنز ها به عنوان وسایل پزشکی شناخته می شوند و نمی توان مانند ایران با مراجعه به داروخانه و لوازم آرایشی آنها را تهیه کرد. پس بهترین و بی ضرر ترین انتخاب این است که لنز خود را  به کمک چشم پزشک انتخاب کنید زیرا لنز ها به یک اندازه متناسب استفاده ی همه نیستند و لازم است چشم پزشک با انجام معاینات و سنجش چشم بهترین انتخاب را برای شما انجام دهد. در صورت کوتاهی در این زمینه ممکن است آسیب های جدی از جمله عفونت قرنیه، کاهش بینایی و کوری را در پی داشته باشد.


قیمت لنز رنگی


امروزه لنز های رنگی قیمت های متفاوتی دارند و بستگی به نوع برند و مارک و مدت زمان مصرف، دارای قیمت های گوناگون هستند. اگر برای شما سلامتی چشم هایتان اهمیت دارد و دنبال چهره ای طبیعی هستید و می خواهید یک لنز با دوام و خوب را تهیه کنید و با خیال آسوده از آن استفاده کنید سعی کنید از بهترین برند ها و مارک های موجود استفاده کنید و گول قیمت های ارزان موجود در بازار را نخورید.

 

مزایا و معایب استفاده از لنز رنگی


مزایا و معایب خرید لنز رنگی


یکی از مزایای استفاده از لنز رنگی این است که بسیاری از خانم‌ها از نظر زیبایی و تیپ ظاهر دوست دارند به جای عینک از لنز استفاده کنند. در بسیاری از موارد، دیدی را که لنز به مصرف کننده می‌ دهد، بهتر از دید با عینک است. از طرف دیگر، چون معمولاً افراد با عینک، اشیاء را مقداری کوچک ‌تر از اندازه واقعی می بینند ولی با لنز همه چیز را در اندازه ی واقعی می بینند، ترجیح می‌‌ دهند به جای عینک از لنز استفاده کنند. در مورد معایب لنز می ‌توان این گونه گفت که در هر صورت تماس لنز به‌عنوان یک جسم خارجی در چشم، احتمال بروز عفونت افزایش می یابد. اگر فرد مسائل بهداشتی و طرز استفاده از لنز را نداند، ممکن است عوارض بیشتری نیز ایجاد شود. در مواردی که چشم دچار التهاب لبه پلک یا ببلفاریت باشد، یا بیماری که به دنبال استفاده از لنز دچار قرمزی شدید چشم و یا خارش چشم شود، نباید از لنزهای تماسی استفاده نماید.
تقریباً در تمامی موارد می ‌توان لنزهای تماسی را مورد استفاده قرار داد، به شرطی که روش‌های بهداشتی و دستورات پزشکی در مورد استفاده از لنزها به خوبی رعایت شود. به ‌طور مثال: قبل از خارج کردن لنز از داخل چشم، باید حتماً دست‌ها را با آب و صابون شستشو داد و بعد از درآوردن لنز از داخل چشم، آن را در داخل محلول مناسبی نگه ‌داری کرد. با توجه به اینکه استفاده از لنزهای تماسی ارتباط مستقیمی با شرایط شغلی و فرهنگی بیمار دارد، تقریباً همه افراد می‌توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند.


در مطلب خرید لنز رنگی به راهنمایی در مورد این اصل مهم پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه شما هم تجربه ای از مصرف خرید لنز رنگی دارید، آن را از طریق قسمت کامنت با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: