جمعه 07 تیر 1398 - 09:17:02

انواع مختلف پد آرایشی و کاربرد هر یک

کاربرد پد آرایشی در میکاپ چیست؟

آشنایی با انواع براش آرایشی

 

معرفی انواع پد آرایشی

 


اغلب خانم ها با خود فکر می کنند که لزوم چندانی به مصرف انواع پد آرایشی نیست و در واقع بدون آن ها هم کارشان راه می افتد. اما ما قصد داریم در این مطلب به شما ثابت کنیم که آرایش یکدست و مرتب و همچنین پوست سالم تنها از طریق مصرف پد آرایشی میسر می شود. می خواهید بدانید چگونه؟ پس در ادامه مطلب انواع مختلف پد آرایشی و کاربرد هر یک با ما همراه باشید.


براش مسواکی یکی از جدیدترین های پد آرایشی


پیش از خرید و مصرف این نوع پد آرایشی خوب است نحوه صحیح مصرف آن را نیز بدانید. ست براش مسواکی دارای تنوع گسترده ای است که هر کدام برای مصارف خاصی طراحی شده اند.سر براش های مسواکی معمولا فشرده بوده و کرم پودر اضافی را در خود جذب نمی کنند. این امر در جلوگیری از به هدر رفتن کرم پودر بسیار موثر است. از براش های بزرگتر این ست می توان برای انجام زیرسازی آرایش و همچنین زدن پودر فیکس استفاده کرد. براش های متوسط معمولا برای زدن سایه و رژگونه موثر هستند. از براش های کوچکتر می توان برای زدن سایه ابرو، کانسیلر، رژلب و کشیدن خط چشم استفاده کرد. استفاده از براش مسواکی این امکان را به شما می دهد که انجام بسیاری از تکنیک های آرایشی را در کسری از ثانیه انجام دهید. این نوع پد آرایشی معمولا از سایر پدها گران تر بوده و بیشتر به کار آرایشگران حرفه ای می آید.

 

پد آرایشی مختلف و بیوتی بلندر


پد آرایشی بیوتی بلندر


اگر به حوزه آرایش و میکاپ علاقه مندید، احتمالا تا به حال پد آرایشی تخم مرغی در رنگ های جذاب را مشاهده کرده اید. این روزها پد آرایشی بیوتی بلندر در میان خانم ها بسیار پرطرفدار شده است. جنس این پدها از نوع اسفنج بوده و به دلیل فرم خاصی که دارند می توانند کرم پودر یا پنکک را به خوبی روی صورت بنشانند. با استفاده از این محصول دیگر نیازی به فید کردن کانسیلر و کرم پودر با استفاده از انگشت ها نخواهید داشت.


پد آرایشی حوله ای


شاید بتوان کرم پودر را با انگشت روی صورت محو کرد؛ اما زدن پنکک با انگشت امکان پذیر نیست. برای زدن پنکک روی صورت معمولا از پد آرایشی حوله ای استفاده می شود. هر چند، زدن کرم پودر با دست روی صورت نیز حالت جالبی به چهره نداده و چندان بهداشتی هم نیست. از این رو برای زدن کرم پودر و فوندیشن نیز بهتر است از پد آرایشی استفاده نمایید.
علاوه بر این، برای انجام زیرسازی مناسب برای ادامه آرایش صورت نیز این نوع پد آرایشی گزینه بسیار خوبی است. این پدها دارای اشکال مختلف مربع، دایره و مثلث هستند که آن ها را می توان با توجه به فرم پنکک خریداری و استفاده کرد. جنس این پد آرایشی نازک و ابری است و در حین شستشو خرد و گلوله گلوله نخواهد شد.

 

پد آرایشی حوله ای


پد آرایشی سیلیکونی


اگر از کهنه شدن و تعویض زودهنگام پد آرایشی خود خسته شده اید، چرا نوع سیلیکونی آن را امتحان نمی کنید؟ این پدها دیگر مشکل جذب کرم پودر را نداشته و با استفاده از آن می توانید در مصرف آن صرفه جویی کنید. علاوه بر این، به دلیل جنس این پد آرایشی، شستشوی آن نسبت به پد آرایشی اسفنجی راحت تر بوده و در اثر استفاده مداوم خرد و گلوله گلوله نمی شود. در یک جمله می توان گفت پد سیلیکونی انتخاب بسیار خوبی برای آرایش صورت است.
پد آرایشی سیلیکونی با سطح صیقلی که دارد، از ایجاد خطوط کرم آرایشی روی صورت که به وسیله خرابی پد آرایشی معمولی به وجود می آید، جلوگیری می کند. البته از معایب این محصول می توان به انعطاف پایین آن اشاره کرد که پوشش دهی برخی نقاط مانند گوشه های چشم و پره های بینی را به خوبی انجام نمی دهد. این پدها برای پوشانندن کرم پودرهای مایع مناسب بوده و نمی توان پنکک را به وسیله آن روی صورت زد.


پد آرایشی مثلثی


این نوع پد آرایشی یکی از اولین مدل های اسفنج بوده است. این اسفنج ها معمولا کوچک بوده و تعداد زیادی از آن ها در یک بسته به فروش می رسد. مزیت پد آرایشی مثلثی این است که به وسیله آن می توان کرم پودر را به طور مساوی در همه قسمت های صورت پخش کرد. حتی از آن می توان برای قسمت های زاویه دار صورت و متد کانتورینگ نیز استفاده کرد. در واقع از قسمت مسطح این نوع پد آرایشی می توان برای سطوح پهن صورت و از قسمت باریک تر آن برای اطراف چشم استفاده کرد. علاوه بر این، برای پاک کردن زیرسازی آرایش نیز مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که پیش از به کار گیری این نوع پد آرایشی، بهتر است آن را مرطوب کنید. اغلب پد آرایشی مثلثی یکبار مصرف بوده و برای خانم هایی که فرصت کافی برای شستشوی مرتب پد آرایشی خود ندارند، مناسب واقع می شود.

 

پد آرایشی مثلثی


پد آرایشی مخروطی با یک سطح صاف


پد آرایشی مخروطی یکی دیگر از محصولات چند منظوره و پرکاربرد است. از قسمت گرد و پهن این اسفنج می توان برای پخش کردن کرم پودر روی صورت استفاده کرد. قسمت صاف و مسطح این پد آرایشی نیز برای ایجاد خطوط مخصوص کانتورینگ صورت کاربرد دارد. یکی از گزینه های عالی برای ایجاد خط هنگام زدن رژگونه، همین نوع پد آرایشی است. پد آرایشی مخروطی به شما کمک می کند تا آرایش ساده و اصولی را داشته باشید.


پد آرایشی خامه ای


پد آرایشی خامه ای با ظاهر خاص و بافت نرمی که دارد، در یکدست کردن کرم پودر و کانسیلر مورد استفاده قرار می گیرد. وجود انحنا در قسمت مرکزی آن کمک می کند تا دقیق تر و راحت تر از آن استفاده کند. علاوه بر این، محصول فوق برای محو کردن خطوط کانتورینگ نیز استفاده می کند. این اسفنج چربی آزاد مواد آرایشی را جذب می کند تا آرایش شما جلوه کاملا طبیعی داشته باشد. شما می توانید پس از هر بار استفاده، اسفنج را با آب و صابون شستشو دهید و دوباره پس از خشک شدن مورد استفاده قرار دهید.

 

پد آرایشی خامه ای


پد آرایشی پاک کننده میکاپ


اگر پوست حساسی دارید، باید از اسفنج های پاک کننده آرایش برای از بین بردن آلودگی ها، لوازم آرایشی و ماسک ها از روی صورت اقدام کنید. بدین صورت که پیش از استفاده آن را خیس کرده و پاک کننده آرایش را روی آن بریزید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. حتی می توانید از یک ژل شستشوی ملایم نیز همراه با این اسفنج ها استفاده کنید. پد آرایشی پاک کننده میکاپ قادر است منافذ باز پوست را نیز پاک کرده و آن را لایه برداری خفیف کند.
هنگام کاربرد انواع پد آرایشی قبل از هر استفاده آن را زیر شیر آب بگیرید تا کاملا خیس شود. سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شده و مرطوب باقی بماند. به این صورت استفاده از اسفنج و انجام آرایش ساده ‌تر انجام خواهد شد.
نحوه استفاده صحیح از این پد‌ها بدین صورت است که ماده آرایشی را روی پشت دست خود بریزید و با اسفنج مقدار کمی از آن را برداشته روی صورت خود پخش کنید.
توجه داشته باشید که اگر پد آرایشی خیس و کثیف خود را بدون تمیز کردن داخل کیف آرایشی قرار دهید، با این کار عمر این ابزار را کوتاه کرده ‌اید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما هفته ‌ای یک بار آن‌ ها را تمیز کنید. هر چقدر هم که در نگهداری و استفاده از این ابزار دقت به خرج دهید، اسفنج ‌های آرایشی برای استفاده نامحدود طراحی نشده ‌اند و پس از مدتی باید آن را با یک اسفنج جدید جایگزین نمایید.

 

پد پاک کننده آرایش


انواع براش های آرایشی


براش های آرایشی نیز جزء دیگری از پد آرایشی هستند که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای وسیعی دارند. در ادامه شما را با این نوع پد آرایشی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

قلموی مخصوص کرم پودر

براش های مخصوص کرم پودر و فوندیشن دارای موهای پرپشت، بلند و نرمی هستند که به راحتی انواع کرم پودرها را روی صورت شما می نشانند. این برس، پهن ترین براش در لوازم آرایش است تا بتواند بهترین تاثیر را روی صورت بگذارد. از براش مخصوص کرم پودر می توان برای تثبیت آرایش با استفاده از پودر فیکس نیز بهره برد. یکی از مزایای این برس این است که لایه های زیرین لوازم آرایش را از روی پوستپاک نمی کند. برای استفاده از این برس می توانید از حرکات بزرگ دست استفاده کنید؛ به دلیل این که پهن بودن برس های فوق منجر به پوشانندگی سریع پوست می شود. در برخی ناحیه ها هم می توان از حرکات ضربه ای استفاده کرد.

برس فید کننده آرایش

برس محو کننده آرایش دارای سری نسبتا بزرگی است که برای زیرساز آرایش و محصولات دارای پایه مایع مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که می خواهید پنکک، پودرهای پوشاننده پوست و ... را با هم ترکیب کنید، می توانید از این نوع براش بهره مند شوید.

برس مخصوص کانسیلر

برس مخصوص کانسیلر را می توانید برای محو کردن پودرهای باقی مانده روی صورت که به صورت تکه ای یا خطی باقی مانده اند، استفاده نمایید. برس کانسیلر می تواند دارای سر تخت یا گرد باشد. اگر اطراف چشم تان گود است، پیشنهاد می کنیم از سر گرد این برس استفاده کنید. از مزایای این نوع براش این است که با استفاده از آن می توان به راحتی گوشه های چشم و زیر مژه ها را هم پوشاند. از آن جایی که پوست زیر چشم خیلی حساس است، بهتر است از برس های خیلی نرم استفاده کنید. همچنین، تا حد ممکن برس را روی پوست نکشید و از حرکات ضربه ای استفاده کنید. برای پخش کردن کانسیلر می توانید از پد اشکی نیز استفاده کنید.

 

انواع قلمو آرایشی

 

براش مخصوص رژگونه

برس رژ گونه دارای موهای نرم و بلندی است که برای رنگ دهی و برجسته کردن گونه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. این براش از قلموی کرم پودر کوچک ‌تر است. توجه داشته باشید که هرچه سر برس نرم‌ تر باشد، رنگ دهی لطیف ‌تری روی گونه های شما خواهد داشت. برعکس، هرچه این برس آرایشی متراکم‌ تر باشد، رنگ مورد استفاده به صورت برجسته ‌تر روی گونه به جا خواهد ماند. بسیاری از برس‌های رژ گونه دارای زاویه هستند تا بتوانید به راحتی استخوان‌های گونه را کانتور کنید. البته سری‌های گرد و گنبدی شکل هم برای برس رژ گونه استفاده می‌شود. این برس را برای کانتور کردن بخش‌های دیگر از صورت هم می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

قلموی سایه چشم

بسیاری از سایه های چشم دارای برس های ابری کوچک هستند. البته که بهتر است به فکر خرید یک براش مرغوب و مخصوص سایه چشم باشید. برخی برس های سایه دارای دو سر هستند که یک سر آن به اندازه کوچک بوده و برای ترکیب رنگ های مختلف سایه کاربرد دارد. سر دیگر آن نیز تخت بوده و می تواند سایه چشم را به راحت پخش کند. برای این که سایه چشم فوق تاثیر بیشتری در آرایش تان داشته باشد، می توانید آن را روی پلک بکشید و از گوشه داخلی چشم به سمت بیرون حرکت دهید.

برس رژلب

برس رژلب دارای سری باریک و نوک تیزی است که زمان استفاده از رژلب های مایع یا حتی جامد مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از براش مخصوص رژلب به شما کمک می کند که رنگ را روی لب و در همه قسمت ها به طور یکسان پخش کنید. همچنین به کمک آن می توانید خطوط اطراف لب را صاف و یکدست کنید. این برس معمولا کوتاه و سفت است.

 

کاربرد انواع قلمو آرایشی

 

برس ابرو

همان طور که همه ما می دانیم، ابروها تاثیر به سزایی در زیباتر نشان دادن چهره دارند. براش مخصوص ابرو به شما کمک می کند تا قسمت های خالی ابروها را پر کنید. برای این که ظاهر طبیعی تری داشته باشید، می توانید از قسمت تیز برس برای کشیدن تارهای ابرو استفاده کنید. با سری دیگر این قلم می توانید موهای ابرو را شانه کنید تا ظاهر یکدستی به وجود بیاید.

قلموی بادبزنی

قلموی بادبزنی شکلی شبیه به بادبزن دارد و موهای آن تقریبا پرپشت است. کاربرد این برس در پاک کردن اضافات مواد آرایشی و پودر مانند سایه از روی صورت است. برس فوق مانند جارو عمل کرده و ظاهر طبیعی تری را برای شما به ارمغان می آورد.

برس خط چشم

برخی خط چشم ها در ظروف کوچک عرضه می شوند و خودشان سری مخصوص یا قلمو ندارند. نحوه نگه داشتن براش خط چشم درست مانند مداد است. از براش خط چشم می توان برای کشیدن خط چشم های نازک، پهن و حتی سایه های باریک استفاده کرد.

 

در مطلب انواع مختلف پد آرایشی و کاربرد هر یک به معرفی این محصول آرایشی مهم پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: