دوشنبه 24 تیر 1398 - 11:22:52

مدل ابرو

 

تناسب مدل ابرو با فرم صورت

نحوه صحیح طراحی ابرو

 

 

آشنایی با انواع مدل ابرو

 


به منظور افزایش زیبایی، باید مدل ابرویی را انتخاب کرد که متناسب با فرم صورت باشد. مدل ابرو یکی از اجزای اصلی تکمیل کننده آرایش است که هماهنگی را نیز در چهره ایجاد می کند. یک آرایشگر خوب باید انواع مختلف چهره را کاملا بشناسد تا بتواند طراحی ابروها را به خوبی انجام دهد.شاید برای شما هم تاکنون پیش آمده که مدل ابروی خود را به آرایشگر بسپارید و پس از انجام آن احساس رصایت نداشته باشید. در ادامه مطلبی که پیش رو دارید، به انواع مدل ابرو متناسب با فرم متفاوت چهره خواهیم پرداخت.

 

مدل ابرو متناسب با فرم صورت


در مجموع، 6 نوع فرم صورت وجود دارد که برای هر کدام مدل ابروی منحصر به فردی وجود دارد. در ادامه شما را با این مبحث بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مدل ابرو مناسب با صورت بیضی

مدل ابرو هشتی و رو به بالا برای افراد دارای صورت بیضی، گزینه مناسبی نیست. بهتر است این افراد مدل ابرویی را انتخاب کنند که قسمت 3/2 آن به سمت گوشه های صورت یا متمایل به پایین باشد.

مدل ابرو مناسب با صورت کشیده

فرم صورت کشیده با ابروهای صاف زیباتر می شود. در این مدل چهره، ابروهای شکسته و هلالی گزینه های مناسبی به شمار نمی روند.

مدل ابرو مناسب با صورت الماسی یا مثلث برعکس

بهترین مدل ابرو برای صورت الماسی شکل، ابروهای رو به بالا و دنباله دار است. توجه داشته باشید که ابروهای صاف و بی حالت، این فرم صورت ها را بی حال و خسته نشان می دهد.

 

انواع مدل ابرو متناسب با فرم صورت

 

مدل ابرو مناسب با صورت گرد

خانم هایی که فرم صورتشان گرد است، نباید ابروهایشان را به صورت هلال آرایش کنند. بهترین انتخاب برای فرم صورت گرد، ابروهای هشتی یا رو به بالا است.

مدل ابرو مناسب با صورت قلبی

صورت قلبی شکل یکی از آن مدل هایی است که انواع مدل ابرو به جز ابروهای رو به پایین برای آن ها مناسب می باشد.

مدل ابرو مناسب با صورت مربع

خانم های دارای صورت مربع نیز بهتر است از مدل ابرو هلالی اجتناب کنند و با ابروهای رو به بالا و حالت دار، به زیبایی چهره خود اضافه کنند.


انواع مدل ابرو


ابرو یکی از اجزای مهم در چهره هر فرد است که همواره خانم ها برای آن اهمیت زیادی قائل هستند. به همین دلیل است که برداشتن ابرو و شکل دهی صحیح به آن برای افراد مختلف، متفاوت است. معمولا در برخی بازه های زمانی، یک مدل خاصی از ابروها مد می شود؛ این روزها مدل ابرو پهن بسیار رواج دارد و اکثر افراد سعی می کنند مدل ابرو خود را پهن و طبیعی نشان دهند.

مدل ابرو پهن

این روزها مدل ابرو پهن طرفداران زیادی دارد. البته پهنای مناسب، پرپشتی و خوش فرم بودن ابروها تاثیر زیادی در آراستگی چهره دارد. باید همواره به این نکته توجه داشت که شاید مدل ابروی پهن مد روز باشد؛ اما با چهره همه افراد تناسب نداشته و ممکن است آن ها را اخمو نشان دهد. در مقابل، اگر این مدل به درستی انتخاب شود، چهره شخص را متفاوت تر از همیشه نشان خواهد داد.
سعی کنید شکل مناسب ابروهای خود را انتخاب کنید. برای این کار می توانید پیش از گرفتن هر تار ابرو یا طراحی آن با مداد، طرح اولیه آن را در ذهن تان مجسم کنید. سپس نسبت به گرفتن ابروها و طراحی آن با مداد اقدام نمایید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگ ابروها باید متناسب با رنگ موها باشد.

مدل ابرو پهن و صاف

مدل ابرو پهن و صاف هیچ مدل خاصی ندارد و تنها به صورت خطی پرپشت است که برای صورت های کشیده مناسب می باشد. شاید با خود فکر کنید که این مدل ابرو هیچ زیبایی خاصی ندارد؛ اما این مدل ابرو با صورت برخی افراد تناسب زیبایی داشته و زیبایی بسیاری به آن می دهد. در این مدل ابرو، هر چه به سمت انتها نزدیک تر می شویم، نازک تر می شود تا هماهنگی زیبایی را خلق کند.
در مدل ابروی پهن و صاف، ابروها باید دقیقا از بالای پل بینی آغاز شود. اگر ابروهای خود را به سه قسمت تقسیم کنید، پخش ضخیم آن باید از پل بینی آغاز شود. قوس ابروی شما باید در میانه چشم باشد و بخش نازک تر نیز باید تا گوشه چشم ادامه داشته باشد. در مدل ابروی پهن بهتر است به فاصله بین دو چشم و فاصله ابروها از چشم و استخوان زیر ابرو نیز توجه داشته باشید. در این صورت، مدل ابروی پهن مناسبی را برای برداشتن و طراحی انتخاب خواهید کرد. توجه داشته باشید که قوس ابرو باید نازک تر از هر جای دیگر باشد. البته در این مدل ابرو، این نازکی به حدی کم است که دیده نمی شود.

 

مدل ابرو پهن

 

مدل ابرو پهن و کوتاه

مدل ابرو پهن و صاف، بسته به سلیقه شما می تواند کوتاه یا بلند باشد. البته این موضوع نیاز به شناخت شما از فرم صورت تان دارد. این که مدل ابروی پهن کوتاه یا بلند به شما می آید یا نه، به المان های چهره و همچنین سلیقه شما وابسته است. همواره به این نکته توجه داشته باشید که هر چه ابرو بلندتر و کشیده تر باشد، چشم ها درشت تر به نظر می رسند. اگر چشم های شما ریز است، ترجیحا باید مدل ابروی پهن و بلند را برای خود انتخاب کنید.
اگر پشت چشم شما تقریبا بلند است، یا این که چشمان شما از هم دور هستند و یا فرم چشم هایتان رو به پایین می باشد، بهتر است ابروهای کوتاه و پهن را برگزینید. این مدل ابرو، چشم های شما را برجسته نشان داده و چهره تان را جوان تر نشان می دهد.

مدل ابرو اسپرت پهن

مدل ابرو اسپرت باعث می شود چهره شخص جوان تر و جذاب تر به نظر برسد. امروزه خانم های جوان و دختر خانم های زیادی این مدل ابرو را برای خود بر می گزینند. در این مدل، ابروها به صورت صاف نبوده و در قسمت کمان ابروها کاملا شکسته و حالت دار می شود. مدل ابرو اسپرت پهن برای انواع فرم صورت ها مناسب است؛ اما اگر دارای فرم صورت گردی هستید، این مدل گردی صورت شما را متعادل تر کرده و بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
به طور کلی می توان گفت که مدل ابرو پهن برای دختران و خانم ها جوان مناسب تر است؛ چرا که چهره را طبیعی تر نشان داده و سن را بالاتر نشان نمی دهد. ابروهای نازک معمولا سن افراد را بیشتر از حد واقعی نشان می دهد. اگر ابروهای شما نازک است و تمایل دارید آن را پرپشت نشان دهید، اصلا جای نگرانی نیست؛ به دلیل این که امروزه روش های بسیاری برای این کار وجود دارند که از جمله آن ها می توان به هاشور ابرو اشاره کرد.


بهترین مدل ابرو برای افراد دارای چشم های درشت


اگر دارای چشم های درشت هستید، واضح است که نمی خواهید آن را درشت تر نشان دهید. بهترین مدل ابرو برای چشم درشت، مدل گرد است. ابروهای گرد چشمان شما را جذاب تر نشان داده و به جای آن که بیرون زده و برآمده نشان دهید، آن را متعادل کرده و از میزان درشتی آن ها می کاهد. اگر فرم صورت تان به گونه ای است که مدل ابروی گرد مناسب شما نمی باشد، بهتر است ابروهایی با قوس زیاد را انتخاب کنید. قوس زیاد باعث می شود چشم ها کوچک تر و متعادل تر نشان داده شوند. همچنین، دقت داشته باشید که ضخامت ابروهایتان یکسان باشد. نوک ابروهایتان را نیز بیش از حد تیز نکنید؛ چرا که صورت شما را پرخاشگر نشان می دهد.


چگونه ابروهای پهن و زیبایی داشته باشیم؟


اگر می خواهید ابروهای پهن و زیبایی داشته باشید، شیوه های آسان و طبیعی برای آن وجود دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

پهن کردن ابرو با روغن کرچک

روغن کرچک یکی از موثرترین روش ها برای تقویت مژه ها و ابروها می باشد. این روش کم هزینه و کاملا تایید شده است. برای بهره مندی از خواص روغن کرچک، کافیست مقداری از آن را روی ناحیه ابرو ماساژ دهید. روغن کرچک یکی از اسرار زیبایی بوده که حتی برای کاهش چین و چروک نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تقویت ابرو با روغن کرچک

 

پهن کردن ابرو با آب پیاز

آب پیاز نیز در پرپشت کردن موهای ابرو بسیار تاثیرگذار است. این ماده با افزایش گردش خون و داشتن سولفور، منجر به تقویت و ضخامت موها خواهد شد. اگر قادر به تحمل بوی تند پیاز هستید، حتما آن را امتحان کنید.

 

تقویت ابرو با پیاز

 

پهن کردن ابرو با روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر این که باعث رشد مجدد موهای ابرو می شود، آن را تیره تر نیز می کند. این روغن یکی از بهترین گزینه ها برای زیبایی و سلامت پوست و مو محسوب می شود. روغن نارگیل از موهای آسیب دیده محافظت کرده و آن را ترمیم می کند.

 

تقویت ابرو با روغن نارگیل

 

پهن کردن ابرو با رژیم غذایی سالم

تغذیه نقش به سزایی در سلامت و شادابی پوست و مو دارد. برای داشتن ابروهای پهن، سعی کنید مواد غذایی حاوی ویتامین های A، C و E را به رژیم خود اضافه کنید.

پهن کردن ابرو با کپسول ویتامین ای

ویتامین E را هم به صورت خوراکی و هم به صورت استعمال خارجی می توانید مورد استفاده قرار دهید. این کپسول به رشد و تقویت ابروها کمک بسیاری می کند. یک عدد کپسول ویتامین ای را باز کنید و محتوای آن را با انگشت روی ابروها ماساژ دهید. روغن ویتامین ای موجب توقف ریزش ابروها شده و رشد آن را بهبود می بخشد.

 

تقویت ابرو با ویتامین ای

 

پهن کردن ابرو با شیر

ماساژ شیر روی ابروها نه تنها موجب پرپشت شدن آن می شود، بلکه آن را کاملا تغذیه نیز خواهد کرد.

 

تقویت ابرو با شیر

 

پهن کردن ابرو با آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از بهترین درمان ها و تقویت های گیاهی و خانگی برای پوست و مو است. ژل این گیاه را خارج کرده و روی ابروها ماساژ دهید. این کار را روزی یک مرتبه انجام دهید.

 

تقویت ابرو با گیاه آلوئه ورا


اشتباهات رایج در طراحی مدل ابرو


اگر ابروهای نازکی دارید و قصد دارید با استفاده از مداد آن را پرپشت و زیبا نشان دهید، باید نکاتی را رعایت کنید.

محو کردن خطوط سایه ابرو

در طراحی ابرو باید خطوط محو تری را ایجاد کنیم تا طبیعی تر به نظر برسد. برای جلوگیری از واضح به نظر رسیدن خطوط ابرو، یک شانه مخصوص ابرو را برای این کار در نظر داشته باشید. پس از طراحی خطوط ابرو، آن را به سمت پایین شانه بزنید تا در تمام سطوح پخش شوند. برای این کار می توانید از پدهای مخصوص سایه و حتی گوش پاک کن نیز استفاده کنید.

عدم استفاده از مداد نوک تیز

استفاده از مداد نوک تیز برای طراحی ابروها، آن را بسیار پررنگ و واضح نشان می دهد که عاملی برای مصنوعی به نظر رسیدن ابروها می باشد. بهتر است از مدادی استفاده کنید که نوک آن چندان تیز نباشد.

تناسب رنگ بین ابروها و موها

تیره کردن بیش از حد ابروها می تواند سن شما را بالا نشان دهد. به منظور ایجاد تناسب میان مو و ابروها و همچنین برجسته کردن رنگ چشم، بهتر است مداد ابرویی را انتخاب کنید که دو درجه از رنگ موهایتان روشن تر باشد.

 

طراحی مدل ابرو

 

عدم کشیدن خطوط پهن سایه

به جای این که خطوط پهن و پیوسته ای را روی ابروها ایجاد کنید، ضربه های سریع و سطحی را به آن وارد کنید تا خطوط طبیعی شبیه به تار مو ایجاد شوند. این گونه ابروهای زیباتر و نچرال تری خواهید داشت.

استفاده از لوازم حرفه ای طراحی ابرو

برای طراحی ابروها هر چه لوازم بیشتری در اختیار داشته باشید، نتیجه بهتری کسب خواهید کرد. یک مداد ابروی باکیفیت می تواند کار کشیدن ابرو را به بهترین نحو انجام دهد. پودر ابرو نیز برای پر کردن نقاط خالی ابرو بسیار مفید واقع خواهد شد. استفاده از ژل بی رنگ ابرو نیز می تواند در افزایش مدت ماندگاری طراحی ابرو موثر باشد. برای طراحی حرفه ای ابرو به این لوازم آرایشی نیاز خواهید داشت.


در مطلب مدل ابرو به تناسب بین ابرو و فرم صورت پرداختیم. همچنین، انواع روش های پهن کردن ابرو و نحوه طراحی حرفه ای ابرو را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: