دوشنبه 09 اردیبهشت 1398 - 15:29:26

چگونه رژگونه بزنیم؟

نحوه صحیح زدن رژگونه

انواع رژگونه های موجود در بازار

 

آموزش نحوه صحیح زدن رژگونه

 


رژگونه، یکی از مهم ترین عناصر آرایش خانم ها است که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، موجب تغییر حالت چهره و شادابی آن می شود. در واقع رژگونه می تواند صورت های رنگ پریده را به چهره ای گرم و درخشان تبدیل کند. پیدا کردن رژگونه متناسب با رنگ پوست و فرم صورت، برای برخی از افراد گیج کننده است. در این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم شما را در یافتن بهترین رژگونه متناسب با اجزای صورت تان یاری کرده و همچنین به شما بگوییم که چگونه رژگونه بزنیم؟


انواع رژگونه های موجود در بازار


مدل های مختلفی از رژگونه در بازار موجود است که می توانید با توجه به ساختار پوست و ویژگی های صورت خود نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.

رژگونه پودر فشرده

اکثر رژگونه ها را می توان در این قالب مشاهده کرد. افرادی که دارای پوست چرب هستند، بهتر است از رژگونه های پودری استفاده کنند. این رژگونه ها را می توان بنا به سلیقه خود در سه نوع مات، درخشان و اطلسی خریداری کرد. مزیت رژگونه های پودری این است که مدت زمان زیادی روی پوست مانده و به راحتی پخش می شوند.

 

رژگونه پودری

 

رژگونه کرمی

رژگونه های کرمی را می توان به صورت پمپی خریداری کرد. این رژگونه ها برای افراد با پوست خشک مناسب هستند. طبیعت رژگونه های کرمی، به صورت مایع است و می توان به منظور افزایش ماندگاری روی صورت، آن را با رژگونه پودری ترکیب کرد. این محصول را می توان به راحتی با انگشتان دست یا برس مناسب پخش کرد.

رژگونه معدنی

رژگونه های معدنی دارای ظاهر متفاوت تری از رژگونه پودری هستند. این رژگونه براق و دارای رگه های درخشان و گنبدی شکل است. رژگونه های معدنی در واقع به صورت مایع هستند که پخته شده و به شکل جامد در آمده اند. بدین معنی که دارای تالک کمتر و پیگمنت بیشتری هستند. از آن جایی که این رژگونه حاوی ذرات مایع است، می توان با استفاده از اسپری آب آن را به صورت کرمی و مات در آورد. افرادی که به دنبال ظاهر طبیعی هستند می توانند از این رژگونه استفاده کنند.

 

انواع مختلف رژگونه


چه قلم یا برس آرایشی مناسب رژگونه زدن است؟


برس رژگونه دارای موهای نرم و بلندی است که برای رنگ دهی و برجسته کردن گونه ها مورد استفاده قرار می گیرد. هر چه سر این برس نرم تر باشد، رنگ دهی لطیف تر بر جای گذاشته و هر چه متراکم تر باشد، رنگ به صورت برجسته تر روی گونه ها باقی می ماند. برخی از برس های رژگونه دارای زاویه هستند تا عمل کانتور گونه به راحتی انجام بگیرد. علاوه بر این، سری های گرد و گنبدی شکل نیز کاربرد فراوانی دارند. به طور کلی بهتر است برای زدن رژگونه از برس های آرایشی پرز دار و بزرگ استفاده نمایید.

 

برس مناسب رژگونه


انواع مدل رژگونه متناسب با فرم صورت شما


کاری که ابتدا باید انجام دهید این است که فرم صورت خود را تشخیص دهید تا بدانید چه مدل رژگونه ای مناسب شما است. با ترفندهایی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد، دیگر نیازی به انجام عمل و پروتز نیست.

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت کشیده

صورت های کشیده را باید به گونه ای آرایش کرد که کوتاه تر و پهن تر نشان داده شود. این گونه صورت ها را می توان از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه و به صورت افقی رژگونه زد. همچنین می توان با زدن کمی رژگونه تیره و مات در ناحیه چونه، صورت را کوتاه تر جلوه دهیم. از همان رژگونه ای که برای چونه استفاده کردید، برای رژگونه نیز به کار ببرید. البته کمی آن را ملایم تر کنید.

 

رژگونه مناسب برای فرم صورت کشیده

 

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت گرد

اگر صورت گرد دارید، بهتر است به گونه ای آرایش کنید که کشیده نشان داده شود. می توانید با پوشاندن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه، صورت خود را باریک نر نشان دهید. برای این کاربهتر است رژگونه را به شکل کشیده بزنید. یعنی رژگونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید. رنگ انتخابی رژگونه شما بهتر است که تیره باشد.

 

رژگونه مناسب برای فرم صورت گرد

 

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت بیضی

فرم صورت بیضی بسیار ایده آل است و بهترین کار برای زدن رژگونه این است که رنگی غلیظ به ناحیه گونه خود بزنید تا پهن تر نشان داده شود. فراموش نکنید که نیازی به برجسته یا تیره تر کردن گونه های خود نخواهید داشت و تنها اضافه کردن رنگ به چهره کفایت می کند.

 

رژگونه مناسب برای فرم صورت بیضی

 

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت مربع

صورت های مربع باید به گونه ای آرایش شوند که گردتر نشان داده شوند. برای این کار می توانید رژگونه خود را طوری بزنید که تا خط فک امتداد یابد و به سمت بیرون صورت محو شود. همچنین می توانید یک مثلث روی استخوان گونه بکشید و آن را با برس رژگونه به سمت پایین پخش کنید. سپس قسمتی که به سمت گوشه بیرونی صورت و خط فک است را کمی تیره تر کنید.

 

رژگونه مناسب برای فرم صورت مربع

 

مدل رژگونه متناسب با فرم صورت لوزی

فرم صورت لوزی در حالتی بین مثلثی و بیضی قرار دارد. در ابتدا باید کاری کنید که با کم کردن پهنای گونه ها و افزایش مو در اطراف فک ها و نگه داشتن مو به طور فشرده در اطراف سر و خط استخوان گونه ها، باعث شوید که فرم صورت تان بیضی به نظر برسد. می توانید رژگونه خود را به شکل مثلث بزنید و بخش بیرونی استخوان های گونه را تیره تر کنید. همچنین باید اجازه ندهید که از قسمت بالای صورت رزگونه شما به چشم ها نزدیک شود.

 


آموزش تصویری زدن رژگونه


وقتی حرف رژگونه در میان است این نکته را به خاطر داشته باشد که "هرچه کمتر بهتر"  بنابراین با یک لایه بسیار سبک از رنگ شروع کنید و در صورت نیاز به مرور رنگ مورد نظرتان را به وجود بیاورید. برخی از میکایپ آرتیست ها برای اینکه آرایش را طبیعی تر کنند رژگونه را قبل از فاندیشن به پوست می زنند.
شکل صورت خود را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که برای رژگونه زدن حتما باشد فرم و هندسه صورت خود را در نظر بگیرید. خانم هایی صورت کشیده دارند بهتر است رژگونه زدن را از سیب صورت شروع کنند و به آرامی به سمت خط رویش مو بروند. خانم هایی که صورت مربعی یا گرد دارند با ید رژگونه خود را به صورت هلالی بزنند. به این صورت که رژگونه را زیر خط استخوان گونه بزنند تا نزدیگ لب بیاورند. رژگونه را از زیر استخوان گونه تا روی لپ بزنید و یک هلال ملایم روی صورت ایجاد کنید. برای اینکه صورت را برنزه نشان دهید میتوانید مقداری از پودر برنزر را به دو طرف پیشانی، بینی و چانه خود بزنید و سپس سراغ رژگونه بروید. برای زدن رژگونه از یک براش نرم و پهن استفاده کنید و دست خود را کاملا شل بگیرید و به هیچ وجه به پوست فشار وارد نکنید. در آخر از هایلایتر در بالاترین نقطه گونه استفاده کنید تا گونه ای برجسته و زیبا بدست بیاورید.


مراحل زدن رژگونه


1. براش را به مقداری پودر یا کرم رژگونه آغشته کنید سپس پودر اضافه را با ضربه بتکانید یا کرم اضافه را به پشت دست بزنید.
2. به آینه نگاه کنید لبخند بزنید. این کار کمک میکند تا مکان سیب گونه و خط گونه را پیدا کنید.
3. سپس در صورتی که از رژگونه پودری استفاده میکنید رژگونه را به سیب گونه زده و همیشه براش را فقط به یک سمت بکشید. سپس به آرامی براش را به سمت گوش بکشید.
4. اگر احساس کردید که مقدار رژگونه بیش از حد شده است میتوانید با مقداری پنکیک از شدن آن کم کنید یا با حرکات ضربه ای دستمال کاغذی رنگ اضافی را بردارید. اما در مورد رژگونه ی مایع تنها راه استفاده از مقداری مرطوب کننده روی رژگونه و پخش کردن یا شستن آن است.
5. در انتها مقداری هایلایتر به قسمت بالای گونه بزنید.
رژگونه یک وسیله آرایش بسیار ناپایدار است برای بالاتر برند دوام آن میتوانید از مقداری پودر فیکساتور روی ان استفاده کنید.

 

مراحل زدن رژگونه


تناسب رنگ رژگونه با رنگ آرایش شما


اولین و مهم ترین قدم برای خرید و انتخاب رژگونه مناسب تعیین رنگ پوست خودتان است. این موضوع هم به نظر ساده می رسد. گفته می شود که برای پوست های روشن باید از رژگونه های کمرنگ و برای پوست های تیره باید از رژگونه های تیره تر استفاده کرد. به طور مثال کسانی که پوست روشنی دارند باید رژگونه صورتی کمرنگ، هلویی کمرنگ و یا گلبهی کمرنگ استفاده کنند و کسانی که پوست تیره دارند، بهتر است از رژگونه صورتی پررنگ، قهوه ای، برنز و نارنجی تیره استفاده کنند.

 

انتخاب رژگونه با توجه به تناژ پوست

 

پس از آن که رنگ مو و رنگ پوست تشخیص داده شد، نوبت به تعیین رنگ توناژ پوست می رسد.

پوست روشن، تناژ گرم

کسانی که پوست روشن و تناژ گرمی دارند بهتر است از رژگونه  با رنگ های صورتی ملایم و هلویی استفاده کنند. در صورتی که فردی رنگ پوست معمولی داشته باشد بهتر است از رژگونه با رنگ های برنزاستفاده کند.

پوست روشن، تناژ سرد

در صورتی که فردی پوست روشن و توناژ سردی داشته باشد، نیاز به رژگونه ای خواهد داشت که به صورت وی گرما ببخشد. برای این کار نیز بهتر است از رنگ های قرمز طلایی استفاده کرده و اگر تناژ پوستی فردی خنثی باشد می تواند از هر رنگ رژگونه استفاده کند.

پوست تیره، تناژ گرم

بسته به رنگ پوست این دسته از افراد می توانند هر رنگ رژگونه  از نارنجی تا مسی روی گونه های خود استفاده کنند. این دسته از افراد حتی می توانند رژگونه های زرشکی و آلویی نیز روی صورت خود به کار برند.

پوست تیره، تناژ سرد

در صورتی که فردی پوست تیره و توناژ سردی داشته باشد بهتر است از رژگونه نارنجی و زرشکی استفاده کند تا گونه های برجسته تری داشته باشد. البته این دسته افراد می توانند از رنگ های مختلف کمک گرفته و هر کدام برای آن ها مناسب تر بود را به کار برند.
بهترین تناسب میان رنگ رژگونه و رنگ سایر لوازم آرایشی زمانی صورت می گیرد که در هماهنگی کامل با رنگ طبیعی پوست، چشم و موها به سر ببرد. همچنین، رنگ رژگونه باید با رنگ اصلی سایه چشم و رنگ مکمل آن همخوانی داشته و هم خانواده رنگ رژلب باشد.

 

انتخاب رژگونه با توجه به رنگ پوست


نکاتی در خصوص استفاده از رژگونه

 

  • برای نتیجه گیری بهتر طبق فرم صورتتان آرایش کنید. استخوان گونه، استخوانی مهم است که با کمک رژگونه می توانیم آن را برجسته کرده و مرکز توجه قرار دهیم.
  •   با دستمال کاغذی فرچه تان را آغشته به رژگونه کنید. بسیاری از مردم  به هنگام رژگونه زدن لایه گودی روی گونه هایشان می کشند. متخصصین مد معتقدند که این کار چهره را افسرده نشان می دهد. به جای این کار یک دستمال روی گونه تان بگذارید و به آرامی پد آرایشی را روی آن فشار دهید.
  • رنگ رژگونه متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید. به جای استفاده از هر رنگ رژگونه ای، سعی کنید از رژگونه متناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید. زنان باید بیشتر از رنگ رژگونه صورتی روشن استفاده کنند. افرادی که رنگ پوست شان گندمی یا سبزه است باید رژگونه با تناژهای روشن تر و رنگ های گرم استفاده کنند.
  •   اگر صورت تان حاوی جوش است، رژگونه زدن صورت شما را درخشان می کند. اما این موضوع در مورد سطح های ناهموار پوست صدق نمی کند. استفاده از رژگونه می تواند جوش ها، برآمدگی ها و حفره های بزرگ پوست را بیشتر نشان دهد.
  •   یکی از مهم ترین نکات در استفاده از رژگونه این است که  می توان رژگونه را روی هر بخشی از صورت زد. پس روی پلک یک رنگ صورتی ملایم و روی گونه ها رنگی متناسب با آن بزنید.
  • اگر روز پر مشغله ای در پیش دارید و حدس می زنید که ممکن است رژگونه تان کمرنگ شود، زیر آن حتما کرم بزنید. با این کار وقتی که رژگونه می زنید پودر مانند چسب به صورت می چسبد.
  • انتخاب درست رژگونه از انتخاب سایه سخت تر است. رژگونه های پودری برای کسانی که در پوستشان منفذ دارند مناسب هستند و در هر قیمتی موجودند. در حالیکه کرم باعث نرم و مرطوب شدن پوست می شود و ماندگاری بالایی دارد. رژگونه های ژل مانند برای فصل تابستان مناسب هستند. در حالیکه  بدون چرب کردن صورت باعث درخشندگی پوست می شوند.
  •   برای لاغر نشان دادن صورت های گرد باید محو کردن رژگونه را فراموش نکرده و بدانید که تنها با این کار صورت لاغر و زیبا به نظر می رسد.
  •   در صورتی که به دنبال طولانی تر کردن آرایش و رژگونه ها هستید می توانید در زیر آن از کرم و یا پرایمراستفاده کرده و رژگونه های پودری را فرموش نکنید.
  •   برای کمرنگ کردن درجه براقیت رژگونه می توانید از کرم پودر استفاده کنید. برای این کار نیز باید از چند لایه آرایش استفاده کنید.
  •   اگر در جایی هستید و دسترسی به لوازم آرایشی  ندارید، می توانید روی گونه هایتان کمی رژ بمالید و آن را آماده کند. در صورت داشتن رژ لب رنگدانه ای کار شما آسان تر پیش میرود.

 

در مقاله چگونه رژگونه بزنیم از سایت رژلب، به بررسی نحوه صحیح زدن رژگونه و انتخاب بهترین نوع و رنگ آن پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شده باشد.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: