یکشنبه 14 دی 1393 - 00:51:16

7 نکته برای مدیران آرایشگاه ها‎

 

خانم ساره حلمی
کارشناس مدیریت کسب و کار

با سلام

مجموعه رژلب به منظور آشنایی بیشتر شما عزیزان با مباحث مدیریتی تصمیم به ارائه مقالاتی در ارتباط با مدیریت و نحوه برخورد با کارمندان و نیز مدیریت مجموعه در حالت بحران و ... گرفته است به همین منظور مقالاتی با موضوعات ذکر شده هر ماه بر روی سایت قرار می گیرد تا شما عزیزان بتوانید مجموعه های خود را به صورتی علمی و به روز مدیریت کنید، از شما درخواست می شود نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید تا بتوانیم مقالاتی مفید برای شما ارائه دهیم

مقاله اول: مدیر موفق و کارمندان

به جرأت می توان گفت کارمندان یک مجموعه بزرگترین سرمایه و دارایی آن مجموعه به حساب می آیند، هیچ کسب و کاری بدون داشتن کارمندان خلاق و با انگیزه و وفادار نمی تواند رشد پیدا کرده و به موفقیت برسد. به دلیل اهمیت این موضوع امروزه در دنیای کسب و کار و مدیریت مبحثی با عنوان مدیریت منابع انسانی مطرح شده است؛ در واقع مدیریت منابع انسانی به مدیران این امکان را می دهد تا نیروی کار کارآمدتری را انتخاب و استخدام کرده و در طولانی مدت موجب رشد و تعالی مجموعه تحت مدیریت خود شوند. 

مطمئنا نحوه انتخاب و استخدام ، برخورد و رفتار درست با کارمندان ذهن تمامی مدیران را به خود مشغول می کند و می دانیم با تمامی کارمندان نمی توان به یک شیوه عمل کرد زیرا هر فرد، دارای ابعاد شخصیتی و رفتاری متفاوتی است ولی یک مدیر موفق می تواند با شناخت درست از کارمندان خود و برخورد مناسب با هر کارمند مجموعه خود را به بهترین شکل مدیریت کند در ادامه نکاتی که یک مدیر موفق باید بداند ذکر می شود:

1- برخی از قوانین در یک مجموعه  قابل تغییر بوده و بعضی دیگر غیر قابل تغییر هستند: 

یک مدیر موفق واقع گرا است و باید به گونه ای قوانین را وضع کند که انعطاف داشته باشند، برخی قوانین در مجموعه غیر قابل تغییر است ولی مدیر باید در کنار اینها قوانینی را وضع کند که قابل تغییر و منعطف باشد تا کارمندان احساس نکنند که تحت سلطه قرار گرفته اند و برخوردی مستبدانه با آنها می شود.

2- برای کارمندان خود هدف تعیین کنید: 

برخی از مدیران به کارمندان دستور می دهند و تمامی کارهای را به آنها گوشزد می کنند در حالیکه می توان برای کارمندان در کار هدف تعیین کرد و حتی در تعیین هدف می توانیم از خود کارمندانمان نظرخواهی کنیم وقتی هدفی با مشارکت خود کارمندان تعیین می شود، احساس مسئولیت بیشتری نسبت به کار پیدا می کنند و سعی می کنند تا به هدف تعیین شده دست یابند.

3-خلاق باشید:

یک مدیر موفق همواره شنوای پیشنهادات و نظرات کارمندان خود می باشد، برخی مدیران امکان اجرای کار به شیوه ای متفاوت را به کارمندان خود نمی دهند و تنها باید کار به شیوه ای انجام شود که مدیر دوست دارد این کار علاوه بر گرفتن انگیزه کارمندان، امکان به وجودآمدن هرگونه نوآوری و خلاقیت را نیز از بین می برد. گاه مدیر لازم است در عین کنترل کارمند خود به او  اعتماد کند و آزادی عمل بیشتری را به او برای انجام کار بدهد.

4-مدی موفق بدون هیچ توقعی به اطرافیان، کارکنان و مراجعان خود احترام می گذارد:

هرگز توهین را با توهین پاسخ ندهید اگر چه حفظ احترام و اقتدار مدیر ضروری است اما به یاد داشته باشید که رفتار محترمانه شما کوچکترین خدشه ای به این احترام و اقتدار وارد نمی کند، فقط کافی است که بتوانید مرزها و حدود خود را با کارمندان به درستی تعیین کنید.

5- مدیر موفق تنها رییس نیست بلکه همکاری نمونه نیز می باشد:

مدیر نیز می تواند گاهی وارد عمل شده و با کارکنان خود مشغول به کار شود، با این عمل کارکنان شما نیز می آموزند که باید گاهی به زیردستان و کارمندان رتبه های پایین تر کمک کنند. گاهی می توان برخلاف سلسله مراتب تعیین شده عمل کرد و کارمندان مدیر را بخشی از خود می دانند و نسبت به او احساس وفادار بیشتری خواهند داشت.

6- مدیر موفق همواره بخشی از راه حل است نه خود مشکل:

یک مدیر باید طوری رفتار کند که  کارمندان جرات داشته باشند از او برای حل مشکلات پیش آمده کمک بطلبند به این ترتیب مشکلات بهتر و ساده تر برطرف می شوند اما اگر کارکنان از مدیر وحشت داشته باشند مجبور می شوند مشکلات پیش آمده را به تنهایی و پنهانی و بدون اطلاع مدیر برطرف کنند که در این صورت بروز مشکلات بزرگتر و بغرنج تر دور از تصور نیست.

7-قاطع، صادق و روشن فکر باشید:

به کارکنان دقیقاً بگویید چه می خواهید، چه می کنید و چرا. اقتدار با صداقت منافاتی ندارد، به یاد داشته باشید که صداقت یکی از ارکان اساسی مدیریت موفق می باشد. شما به عنوان یک مدیر موفق باید همواره منافع کارکنان خود را به یاد داشته باشید و طوری عمل کنید که اهداف شرکت در راستای منافع کارکنان تحقق یابد.

در ادامه در مباحث آینده سعی می شود اصول مدیریت علمی یک مجموعه را بیان کنیم و اینکه چگونه می توانیم در این دنیای جدید با بهره گیری از علم مدیریت، کارمندانی خلاق، موثر و وفادار به مجموعه داشته باشیم که این امر موجب به وجود آمدن یک مجموعه موفق تر نسبت به رقبا برای شما می شود.

تهیه کننده: ساره حلمی (با نگاهی به مقاله psychology today . ترجمه آتوسا نجفی)

 

شما می توانید جهت مشاوره رایگان با وب سایت رژلب از طریق شماره تلفن ذیل تماس برقرار نمایید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (4)

سه شنبه 11 فروردین 1394 - 09:17:23
عالی بود ممنون
سه شنبه 11 فروردین 1394 - 09:17:06
عالی بود ممنون
واقعا عالیه منم خودم با پرسنلم تو آرایشگاه واقعا نمی دونم باید چیکار کنم.ممنون میشم بازم راهنماییمون کنید
جمعه 19 دی 1393 - 17:48:55
خوب بود امیدوارم این مباحث ادامه داشته باشه تشکر
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: