شنبه 02 مرداد 1395 - 13:04:09

اهمیت کودکان در سالن زیبایی شما

 

برخورد صحیح با کودکان در سالن های زیبایی

 تاثیر حضور کودکان در سالن های زیبایی 

 

 

اهمیت کودکان در کسب و کار سالن زیبایی شما

کودکان را دست کم نگیرید در بسیاری موارد خواسته کودکان در انتخاب والدین تاثیر مستقیم دارد.در بسیاری موارد  تصمیم گیری برای  انتخاب رستوران ها و جاهای تفریحی و حتی آرایشگاه ها تحت تاثیر خواسته های کودکان است.در فرهنگ امروز ما اهمیت خواسته های کودکان به حدی تاثیر گذار است که در کسب و کارهای بسیار خشک و جدی هم برای حضور کودکان برنامه ریزی های خاص شده. مثلا در بسیاری از بانک های خصوصی شاهد مبلمان ویژه کودکان و ارائه هدایا به کودکان هستیم.این در حالی است که در کسب و کارهایی مثل سالن زیبایی هم تدابیر ویژه برای حضور کودکان را باید جدی گرفت.

 

برای مادران ارزش افزوده تولید کنید

ارزیابی مشتریان از سالن زیبایی شماست که باعث می شود برای دفعه بعدی به سالن شما مراجعه کند یا سالن زیبایی دیگری را به شما ترجیح دهد.ارزیابی مشتریان از مجموعه ای از سرویس هایی که از شما می گیرد ناشی می شود نه صرفا خدمات آرایشی شما.سویس های فرعی یک سالن زیبایی  می تواند شامل جای پارک ماشین،برخورد پرسنل،پذیرایی و... باشد.یک مدیر با تدبیر با ایجاد تغییر نوع سرویس دهی می تواند  تاثیر مثبت را در ذهن مشتری به جا بگذارد.به خصوص در ارتباط با مادرانی که به سالن زیبایی شما مراجعه می کنند حتما سرویس ویژه کودکان را در نظر بگیرید تا مشتری شما با خیال آسوده و به دور از نگرانی نبود فرزند خود در سالن شما حضور داشته باشد.

جالب است بدانید سایت رژلب موضوع تاثیر حضور کودکان در سالن های زیبایی زنانه شهر تهران  را مورد بررسی قرارد داده

جامعه آماری اول شامل ده سالن زیبایی که اجازه ورود کودکان ممنوع بوده است..جامعه آماری دوم شامل ده سالن زیبایی که اجازه ورود کودکان به سالن زیبایی آزاد بوده است.

نتیجه این پرسشنامه ها گروه تحقیق را به این نتیجه رساند که در جامعه آماری اول فقط یک پنجم مشتریان مادرانی هستند که کودکان زیر هفت سال دارند و مدت حضور همین تعداد مشتریان در سالن زیبایی حدود چهل و پنج دقیقه است و این مشتریان در هر بار مراجعه فقط از یک خدمات سالن استفاده می کنند.

در بررسی جامعه آماری دوم نسبت حضور مشتریان دارای کودکان زیر هفت سال 30 درصد بیشتر از جامعه آماری اول بود و نکته مهم تر اینکه میانگین حضور این مشتریان در سالن زیبایی بیشتر از یک ساعت و نیم است و در هر بار مراجعه این مادران از بیش از دو خدمات سالن استفاده می کنند.

و طبق نظر سنجی که از50 مادر به عمل آمده همگی به این نکته تاکیید داشتند زمانی که کودکانشان در کنارشان حضور دارند احساس آرامش بیشتری دارند و نگران بازگشت سریع به منزل نیستند و ترجیح می دهند تمام خدمات آرایشی مورد نیاز خود را انجام دهند.

لازم است بدانید جامعه آماری دوم سالن های زیبایی بودند که پرسنل آنها در نگهداری و توجه به کودکان توجیه شده بودند.

از همین حالا مشتریان آینده خود را جذب کنید

به راحتی می توانید از همین کودکان مشتریان وفادار آینده سالن زیبایی خود را بسازید.تغییر نگرش دادن در کودکان بسیار ساده تر از بزرگ سالان است.با ایجاد یک زمان خوش برای کودکان می توانید آن ها را دلبسته به سالن زیبایی خود کنید.با یک برخورد کودکانه یا با دادن یک شکلات ساده و ... به همین راحتی

رفتار با کودکان

برخورد با مشتری های بزرگسال و مشکل پسند امری دشوار است و در کنار تجربه، نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. اما برخورد با کودکان و خردسالان مبحث بسیار پیچیده تر و گاهاً غیر قابل تحملی است. حال چه این کودکان تنها همراه مادر خود باشند و یا این که برای دریافت خدمات به سالن زیبایی مراجعه کرده باشند باید از تکنیک های مناسبی برای برخورد با آن ها استفاده کرد. 

1. رشوه دادن
برای انجام برخی کارها به خصوص کوتاه کردن موی یک کودک 4 ساله تنها روش و بهترین روش رشوه دادن است تا بتوان وی را آرام کرد. به همین منظور همیشه انواع شکلات و آبنبات را در سالن زیبایی خود داشته باشید تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید. با این کار کودک مدتی مشغول شده و متوجه شما و کاری که انجام می دهید، نخواهد شد. پس از دادن شکلات هم کمی صبر کرده  دقت کنید که از کلمه "کوتاه کردن" استفاده نکنید زیرا بسیاری از کودکان از این واژه می ترسند.
در صورتی که این تکنیک جواب نداد به کودک تلفن همراه و یا تبلتی داده و او را تشویق به بازی کردن کنید. این کار حواس کودک را پرت کرده و کار شما را ساده تر می کند.

2. وسایل و محصولات دوست دار کودک

آرایشگاه کودکان

 


در صورتی که در سالن زیبایی خود خدمات مربوط به کودکان هم انجام می دهید، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که کودکان را آزار ندهند. به طور مثال از وسایل رنگارنگ و وسایلی که جنبه سرگرم کننده ای داشته باشند، استفاده کنید.
به علاوه همیشه یک صندلی مخصوص کودکان در سالن زیبایی خود داشته باشید.

3. ساخت یک محوطه بازی برای کودکان
در صورتی که کودکان زیادی به سالن زیبایی شما مراجعه می کنند می توانید با صرف هزینه کمی یک محوطه بازی هر چند کوچک در سالن زیبایی خود برپا کنید. این کار هم برای فرزندان خدمه سالن زیبایی مفید بوده، هم مشتری ها می توانند کودکان خود را در این محوطه سرگرم کرده و هم این که اگر کودک مراجع اذیت کرد بتوان از این محوطه استفاده کرد. به علاوه چون مادران بر این محیط نظارت دارند با خیال آسوده تری می توانند به سالن شما مراجعه کرده و حتی برای مدت کمی ریلکس کنند. البته بهتر است همیشه کسی مراقب این محوطه باشد تا حادثه ای رخ ندهد.
فراموش نکنید که نیازی نیست که این محوطه بزرگ باشد و یا وسایل خاصی داخل آن قرار داشته باشد. حتی یک میز نقاشی و یا چند وسیله ساده در یک محیط کوچک هم برای این کار کافی است.

4. بسته ها و خدمات مخصوص کودکان
این کار ممکن است کمی دشوار باشد زیرا نمی توان همه خدماتی که در یک سالن زیبایی انجام می شود را بر روی کودکان و خردسالان هم پیاده کرد ولی برخی از خدمات مانند کوتاهی موها و یا مانیکورهای با طرح های کارتونی و گریم کودک می توانند خود یک پکیج مخصوص کودکان باشد که در کنار آن هم می توانید به کودکان خوراکی های خوشمزه ای بدهید و مشتری های خود را افزایش دهید.

 

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان سایت رژلب با شماره تلفن درج شده در ذیل تماس حاصل نمایید.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

دوشنبه 04 مرداد 1395 - 09:22:42
بله دقیقا مردم به بچه هاشون خیلی اهمیت میدن.
دوشنبه 04 مرداد 1395 - 09:18:13
دقیقا این اتفاق برای منم افتاده پسرم شیطونه یه آرایشگاهی می رفتم قبلا کارشون خوب بود ولی دائما جوری رفتار می کردن که من بفهمم بدون بچه بیام بهتره منم خیلی معذب میشدم اتفاقی یه روز یه آرایشگاه دیگه رفتم که منشی خیلی خوش برخوردی داشت تا داشتن موهای منو رنگ می کردن منشی یه کاغذ گذاشت جلوی پسرم اولش یه ذره نقاشی کشیدن یادش داد و بعدشم رفت سر کار خودش ولی کلا بچه تا آخرش سرگرم بود منم راحت بودم شاید کلا ده دقیقه اولش وقت گذاشتن ولی کلا بچه تو همون برخورد اول احساس آرامش کرد
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: