یکشنبه 24 اسفند 1393 - 20:10:38

10 راز زیبایی ضد پیری

می دانیم که پیر شدن یک فرایند طبیعی می باشد، اما بسیاری از افراد حتی در دوران پیری هم جوانی و زیبایی خود را حفظ می نمایند. ژنتیک و دیگر عوامل ، سبب پیری می شوند که از کنترل ما خارج هستند. اما با دنبال کردن یک سبک زندگی سالم، قادرخواهید بود تا علائم پیری را به تعویق اندازید.

هرچه زودتر سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید و از پوست خود مراقبت نمایید، به همان اندازه پوست سالم تری خواهید داشت. علاوه براین، این کار علائم پیری از قبیل خطوط، چرک پوست و لکه های پیری را به تاخیر می اندازد.

پیری اجتناب ناپذیر می باشد، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید جوان تر از سن واقعی خود به نظر برسید. رازهای زیبایی بیشماری وجود دارد که می تواند چهره ی شما را سالها جوان تر نشان دهد.

در اینجا به 10 راز زیبایی و جوانی اشاره می کنیم:

1.     به خوبی از پوست خود مراقبت کنید.

بدون توجه به سن خود، باید یک رژِیم سالم و مراقبت ویژه از پوست خود داشته باشید. وقتی پوست شما سالم باشد، علائم پیری پوست را خیلی زود نشان نخواهد داد.

·        با استفاده از یک پاک کننده ملایک صورت خود را صبح و شب  شستشو دهید. این کار پوست شما را تمیز نگاه داشته و از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می نماید. هنگام خرید یک پاک کننده، پاک کننده هایی را انتخاب کنید که حاوی الکل یا دیگر مواد خشک کننده پوست نباشند.

·        دوبار در روز، تمام قسمتهای صورت، گردن و دستها را مرطوب کننده بزنید. این کار از خشک شدن پوست شما جلو گیری می نماید.

·        هفته ای یک بار صورت خود را با یک لایه بردار ملایم  لایه برداری کنید. این کار به ایجاد سلول های جدید کمک نموده و پوست شما را جوان تر می سازد. همچنین به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک نموده و پوست را سالم، شفاف ، نرم و تازه نگه می دارد.

2.     در انتخاب محصولات مراقبت از پوست دقت نمایید.

بسیاری از افراد به اشتباه از محصولات مراقبت پوست  نا صحیح استفاده می نمایند.این محصولات ممکن است سبب خارش، سوزش، خشکی و تحریک پوست شوند. اجتناب از این اشتباه کار دشواری نیست.

·        با دقت در منطقه ی حساس صورت ( منطقه ی T ) ، نوع پوست خود را مشخص نموده و سپس محصول مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. همچنین ، از بکار بردن محصولات آرایشی زیاد نیز خود داری نمایید.

·        پس از پشت سر گذاشتن دهه ی بیست زندگی ، باید از محصولات حاوی رتینول، پپتید  و آنتی اکسیدان ها استفاده نمایید. رتینول سبب افزایش کلاژن و حالت الاستیک پوست می شود. پپتید به تولید کلاژن و بازسازی سلول ها کمک نموده و پوست را جوان تر می سازد. آنتی اکسیدان ها نیز از پوست شما در برابر آفتاب محافظت نموده و سرعت بازسازی پوست را افزایش می دهد.

3.     هر روز کرم ضدآفتاب بزنید.

کرم ضد آفتاب بهترین محصول ضد پیری است که توسط کارشنان زیبایی معرفی می شود. در تابستان، زمستان، پاییزیا حتی روزهای بارانی نیز نباید بدون کرم ضد آفتاب منزل را ترک کنید.

قرار گرفتن طولانی در معرض نور آفتاب ، بخاطر اشعه ی ماوراء بنفش خورشید می تواند سبب آسیب جدی به پوست شما شود. این اشعه به ویژه کلاژن پوست را از بین می برد که سبب چروک ، لکه های آفتاب سوختگی ، خشکی و زبری پوست می شود. هرروز، حتی در زمستان از کرم ضدآفتاب با spf 15 استفاده کنید.

4.     به اندازه کافی استراحت کنید.

برای جوان ماندن ، بطور روزانه 7تا 8 ساعت خواب بدون وقفه داشته باشید. در واقع خواب قدرتمندترین شیوه ی جوانسازی و جوان ماندن می باشد.

5.     ورزش روزانه

ورزش برای سلامتی بدن و ذهن بسیار مفید می باشد. ورزش مرتب جریان خون را تنظیم نموده و سلامت پوست و موی شما را حفظ می نماید. همچنین هورمون ها را نیز تنظیم نموده و خواب مناسبی را به شما می دهد. فعالیت هایی که روند پیری را کند می نمایند عبارتند از دویدن، رقص، دوچرخه سواری، باغبانی و حتی کار منزل. کلاس های ورزشی ایروبیک و یوگا نیز بسیار کمک کننده می باشند.

6.     استرس را از خود دور کنید.

مطالعات متعدد حاکی از آن است که استرس سبب تغییرات فیزیکی در بدن می گردد که شما را پیر می کند. هنگامی که استرس دارید، تغیرات هورمونی رخ می دهد که سبب ایجاد فشارخون بالا و افزایش ضربان قلب می شود.

7.     تغذیه ی صحیح

داشتن پوستی سالم و جوان منوط به تغذیه صحیح می باشد.

·        بیشتر از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنید. که سبب تولید کلاژن و افزایش تولید سلولی می شود.

·        در رژیم غذایی خود از اسیدهای چرب مانند اسیدهای چرب وجود در ماهی استفاده نمایید.

·        روزانه 5 سهم سبزیجات و 3 سهم از غلات استفاده کنید. همچنین استفاده از غذاهای حاوی پروتئین، کلسیم،ویتامین دی، آهن، روی و سایر مواد معدنی ضروری برای بدن را فراموش نکنید.

8.     آب کافی بنوشید.

نوشیند 8تا 10 لیوان آب در روز به سلامت کلی شما و به ویژه سلامت پوست کمک شایانی می نماید.

9.     مصرف الکل را محدود کنید.

الکل یکی از نوشیدنی هایی است که روند پیری را تسریع نموده و جذب مواد معدنی در بدن را مختل می نماید.

10.    سیگار را ترک کنید.

سیگار روی پوست شما تاثیر گذاشته و شما را پیرتر از سن واقعیتان نشان می دهد. سیگار حاوی بیش از 4000 ماده ی سمی می باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: