شنبه 29 فروردین 1394 - 21:18:30

استفاده از آرد نخودچی برای درمان بیماریهای پوستی شما

کدام یک از خانواده های هندی ارد نخودچی استفاده نمیکند؟ سالیان طولانی,مادرها و مادر بزرگ هایمان از ارد نخودچی برای درمان بیماریهای خفیف پوستی استفاده میکردند و اگر چه بسیاری از محصولات زیبایی امروزه در دسترس هستند اما ارد نخود چی ارزش نگهداشته شدن در خانه را دارد.

درمان طبیعی

-          ارد نخودچی در از بین بردن سلولهای مرده پوست  کمک میکند و باعث جوانسازی پوست میشود.

-          استفاده مرتب از ماسک ارد نخودچی پوستتان را نرم تر میکند.

-          ارد نخودچی در مواد سفید کننده و شستشو دهنده مو نیز بکار میرود..

-          از انجایی که ارد نخودچی بطور طبیعی قلیایی است بنابراین شما میبایست قبل از  قرار دادن  ان روی صورتتان انرا با شیر,ماست یا اب لیمو مخلوط کنید.

-          ارد نخودچی میتواند بعنوان یک لایه بردار عمل کند.

برای پوست های چرب

اگر پوست صورتتان چرب است,ترکیبی از ارد نخودچی و گلاب را برروی صورت خود قرار داده و قبل از شستن صورتتان آاجازه دهید ماسک کاملا خشک شود و از قرار دادن ان در نواحی اطراف چشم بپرهیزید .این ماسک چربی های اضافی پوست را جذب میکند.دیگر ماسک مناسب برای صورتتان ترکیبی از ارد نخودچی و ماست است و ماسکی فوق العاده محسوب میشود زیرا باعث از بین رفتن سموم پوست و نرم کردن صورتتان میشود.

برای پوست های خشک

برای اینکه مقداری رطوبت در پوست صورتتان وجود داشته باشد ,  برای کمی مرطوب کردن صورتتان میتوانید ارد نخودچی,عسل ,کمی زردچوبه و مقداری شیر را با یگکدیگر مخلوط کنیدو اجازه دهید بمدت 20 دقیقه برروی صورتتان باشد و بعد از ان صورتتان را بشویید.استفاده از این ماسک بصورت هفتگی در کاهش خشکی پوستتان بسیار موثر است.

برای روشن کردن پوست

ارد نخودچی به عنوان از بین برنده سوختگی پوست مورد استفاده قرار میگیرد.شما به 4-5 بادام پودرشده ,یک قاشق چایخوری شیر عاب لیمو و ارد نخودچی نیاز دارید و این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.و برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید میبایست اجاز دهید ماسک مدت  30 دقیقه برروی پوستتان باقی بماند و سپس صورتتان را بشویید.

برای از بین بردن لکه های پوستی

اگر این لکه های زشت شما را ازار میدهد میتوانید انها را با روشی طبیعی از بین ببرید .برای اینکار ترکیب اب خیار و ارد نخودچی را برروی مناطق لک دار قرار داده و اجازه دهید تا بمدت 20 دقیقه بر روی صورتتان باقی بماند, سپس صورتتان را بشویید.

اگر موهایتان اسیب دیده و طراوت خود را از دست داده اندعارد نخودچی را با کشک ترکیب کرده و سپس بر روی موهایتان قرار دهید.قبل از شستن موهایتان از این مخلوط بطور مرتب استفاده کنید.این ماسک نیز به موهایتان درخشندگی و استحکام میبخشد و در از بین بردن شوره سر بسیار مفید میباشد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: