یکشنبه 30 فروردین 1394 - 22:33:13

جذب مشتری - چگونه مشتریان آرایشگاه را افزایش دهیم؟

 

راهکارهای افزایش مشتری آرایشگاه

روش جذب مشتری سالن زیبایی

 

آرایشگاه زنانه

 

 

راهکارهای جذب مشتری یکی از موارد مهم در بازاریابی و کسب سود است، در واقع مشتری است که موجب حیات یک مجموعه می شود و در صورتی که یک مجموعه بتواند در جذب مشتریان وفادار و ثابت موفق عمل کند، به سرعت نسبت به رقبا در جایگاه بالاتری قرار می گیرد. برای جذب مشتری روش ها و اصول بسیاری ذکر شده است که در این مقاله به برخی از این اصول اشاره می شود.

 

 

 

روشهای جذب مشتری

 

شاید بتوان یکی از مهمترین روش های جذب مشتری در یک آرایشگاه را "احترام گذاشتن به مشتری" ذکر کرد. احترام تنها به معنای خوب برخورد کردن با مشتری نیست بلکه می تواند شامل احترام به وقت مشتری، شخصیت، انتخاب و هر آنچه که به مشتری مربوط می شود، باشد به عنوان مثال گاهی  پیش آمده که مشتری دایمی یک آرایشگاه، بنا به دلایلی مجبور می شود برای مدتی آرایشگاه خود را تغییر دهد و یا حتی برای یک بار مجبور می شود برای کار خود به جای دیگری مراجعه کند، در بیشتر موارد می توان گفت در مراجعه بعدی به آرایشگاه قبلی و یا آرایشگر ثابت خود با برخوردی متفاوت و یا حتی گاهی با بی احترامی مواجه می شود که این کاملا بر خلاف اصل "احترام به انتخاب مشتری است". در چنین مواردی، به جای برخورد نامناسب با مشتری باید علت عدم مراجعه و یا مراجعه مشتری به جای دیگر را پیگیری کرده و موانع مراجعه مشتری به آرایشگاه خود را که می توان به علت غیبت آرایشگر مورد نظر مشتری در زمان مراجعه، تغییر ناگهانی قیمت ها، برخورد نا مناسب کارمندان، ساعت کاری محدود و ... باشد را بر طرف کنیم به عنوان مثال بسیاری از مشتریان، کارمندانی هستند که یا بعد از ساعت کاری خود که معمولا 5 به بعد است می توانند به آرایشگاه مراجعه کنند و یا در روزهای پنجشنبه و جمعه امکان مراجعه دارند و معمولا به صورت متدوال، آرایشگاهها در ساعت 5 تعطیل شده و در روزهای جمعه نیز کارنمی کنند، در صورتی که یک آرایشگاه بتواند این نیاز مشتریان کارمند خود را بر طرف کند، دارای یک مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود می شود و مشتریان بیشتری را جذب می کند. از این دست موارد که موجب مراجعه مشتریان به آرایشگاههای دیگر می شود، زیاد است.

 

 

مشتری مداری

 

یک مدیر موفق کسی است که این موارد را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها اقدام لازم را انجام دهد. از دیگر مصادیق احترام به مشتری، احترام به وقت اواست، درست است که وقت ها در آرایشگاه به صورت تقریبی داده می شود و نمی توان یک زمان مشخص را تعیین کرد با این وجود، اگر مدیری بتواند زمان انتظار مشتریان را در آرایشگاه خود کاهش دهد، حس احترام به وقت مشتری را در او القا کرده و تأثیر مثبتی بر روی مشتری خواهد داشت. روشهای جذب مشتری بسیار زیاد هستند که سعی شد به دو مشکل موجود در آرایشگاهها اشاره کنیم و در مقالات آینده به موارد دیگر جذب مشتری اشاره می گردد، در هر صورت در دنیای کسب و کار پیچیده امروز، که رقابت بسیار زیاد است و مشتریان حق انتخاب زیادی دارند، آن کسب و کاری موفق است که بتواند ویژگی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد که دیگر رقبا قادر به ارائه آن نباشند. 




 

جذب مشتری آرایشگاه

 

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان با شماره تلفن وب سایت رژلب تماس حاصل نمایید.

 

 



 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: