سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 15:04:21

گلاب و گلیسیرین

استفاده از گلاب و گلیسیرین برای پوست

زیبایی پوست

سلامت پوست

پوست

قرن هاست که در سرتاسر دنیا گلاب برای مصارف مختلف به کار رفته و به عنوان یکی از بهترین تونرهای دنیا شناخته شده است. پس اگر از آن دسته خانم هایی هستید که به دنبال داشتن پوستی نرم و زیباست می توانید از ترکیب گلاب و گلیسیرین بهره برده و به سادگی به این هدف دست یابید.
هم گلاب و هم گلیسیرین هر دو خاصیت مرطوب کنندگی دارند و با رطوبت رسانی به پوست سلامت و زیبایی آن را تضمین می کنند.


مزایای مصرف گلاب و گلیسیرین


1. رطوبت رسانی به پوست
همان طور که قبلا اشاره شد،  گلاب و گلیسیرین رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می کنند و برای همین برای پوست های خشک بسیار مناسبند. همچنین گلیسیرین به پوست کمک می کند تا رطوبت هوا را به طور طبیعی جذب کند و ترکیب آن با گلاب پوست را مرطوب، زیبا و درخشان می کند.

2. برطرف کردن مشکلات پوستی

از آن جایی که گلاب و گلیسیرین برای رطوبت رسانی به پوست به کار می روند، برای درمان مشکلاتی مانند اگزما، و آکنه نیز بسیار مفیدند. زیرا ترکیب این دو ماده ، خشکی پوست را از بین برده و مشکلات آن را برطرف می کند. علاه بر آن گلاب و گلیسیرین التهابات، قرمزی و هرگونه مشکل مشابه را از روی پوست بر طرف کرده و برای پوست های چرب نیز به منزله یک ماسک عالی برای برطرف کردن جوش ها از روی صورت است.

3. متعادل کردن PH پوست
یکی از مهم ترین عوامل در داشتن پوستی زیبا متعادل ساختن PH پوست است. زیرا در این صورت روی پوست هیچ لکه و جوشی به وجود نیامده و سلامت و زیبایی پوست حفظ می شود.

4. جوانسازی پوست
برای دستیابی به پوستی جوان نیازی به استفاده و خرید محصولات گران قیمت نبوده و کافیست از ترکیب گلاب و گلیسیرین استفاده کنید تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید. ترکیب این دو ماده خطوط چهره را از بین برده و علائم بالا رفتن سن را به حداقل ممکن می رساند.

 

گلاب و زیبایی

زیبایی

 

نحوه استفاده از گلاب و گلیسیرین 
روش های زیادی برای مصرف گلاب و گلیسیرین وجود داردکه در ادامه به برخی از آن ها پرداخته شده است.


1. مرطوب کننده
یکی از فصل هایی که در آن پوست خشک و زبر می شود، زمستان است. به همین دلیل می بایست در فصل زمستان از ترکیب گلاب و گلیسیرین استفاده کرده و در مقابل شرایط محیطی پوست خود را ایمن کنید.

2. تونر
شما می توانید از ترکیب گلاب و گلیسیرین به عنوان یک تونر استفاده کرده و جوش های روی پوست خود را از بین ببرید. از طرفی از آن جایی که گلاب و گلیسیرین در متعادل کردن PH پوست کمک می کنند، ترکیب این دو می تواند مانند یک تونر عمل کرده و به تغذیه، سلامت و درخشش پوست شما کمک کند.

3. کلینزر یا پاک کننده
یکی از طبیعی ترین و بهترین کلینزرهای پوست، استفاده از ترکیب گلاب و گلیسیرین است. ترکیب این ماده می تواند آرایش را پاک کرده و آلودگی های و گرد و غبار روی پوست را پاک کند. علاوه بر این با شستن پوست توسط این دو ماده منافذ پوست باز شده و زیبایی پوست تضمین می شود.

البته دقت داشتید که از مصرف بیش از اندازه این دو ماده طبیعی پرهیز کنید. زیرا مصرف بیش از حد این دو ماده باعث می شود که پوست به گونه ای به نظر برسد که گویی ساعت ها داخل آب بوده است.
دقت داشته باشید که گلیسیرین حالتی چسبناک دارد و نباید آن را به همراه کرم و لوسیون های چرب استفاده کرد. همیشه گلیسیرین اضافه را از روی پوست خود پاک کنید تا آلودگی ها روی پوست  تجمع نکنند.


برای ساخت ماسک گلاب و گلیسیرین کافیست 200 تا 250 میلی لیتر گلیسیرین را داخل ظرفی ریخته و با 100 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید. سپس در صورت تمایل 2 قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کرده و این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را روی پوست بمالید تا پوست خشک شما درمان شود.
برای استفاده از این ترکیب به عنوان تونر کافیست 4/1 فنجان گلیسیرین را با 5/1 فنجان گلاب مخلوط کرده و این دو را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. سپس هر موقع که احساس کردید پوست تان خشک شده است این ترکیب را روی صورت خود مالیده و یا اسپری کنید.
برای ساخت یک پاک کننده آرایشی نیز کافیست مقادیر یکسان گلاب و گلیسیرین را در یک ظرف ترکیب کرده و با استفاده از یک تکه پنبه آرایشی، آرایش خود را پاک کنید. این کار را به صورت یک روتین انجام داده و از سلامت، زیبایی و درخشش پوست خود لذت ببرید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 13:25:24
فوق العاده بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: