یکشنبه 29 آذر 1394 - 05:15:46

بهترین مرطوب کننده پوست

پوست سالم و زیبا

بهترین مرطوب کننده برای انواع پوست



پیدا کردن بهترین مرطوب کننده برای پوست می تواند کمی دشوار باشد. به خصوص این که مرطوب کننده مناسب هر پوست باید با توجه به نوع آن پوست انتخاب شود. برای درک بهتر این موضوع و برای این که بتوان با استفاده از یک مرطوب کننده پوستی زیبا و لطیف داشت بر اساس نظر متخصصین در این مقاله به نکاتی پرداخته شده است.
پوست های خشک
اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست خشکی دارید که مدام پوست پوست می شود باید به پوست خود بیشتر رسیدگی کرده و با کمک مرطوب کننده و محصولات آبرسان از پوست خود مراقبت کنید. برای این منظور بهتر است از کرم های مرطوب کننده قوی تری به جای ژل های بدن و  یا لوسیون های معمولی استفاده کنید. البته بهتر است مرطوب کننده انتخابی شما به گونه ای باشد که جذب پوست تان شود و چربی آن روی پوست تان باقی نمانده و ایجاد ناراحتی نکند. همچنین باید دقت داشته باشید که همه کرم های مرطوب کننده خواص یکسانی ندارند. به همین دلیل مرطوب کننده ای را خریداری کنید که حاوی روغن آووکادو، اسیدهای چرب مهم و آنتی اکسیدن باشد. علاوه بر آن باید از مرطوب کننده های حاوی این محصولات به طور روزانه مصرف کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست یافته و پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

کرم های ضد پیری پوست
جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک و از بین بردن آن برای هر خانمی از مسائل مهم بوده و برای رسیدن به این امر تلاش می کند. به خصوص اگر در سنین 20 و 30 سالگی هستید باید کم کم مصرف این محصولات را شروع کرده و قبل از به وجود آمدن چروک روی پوست تا از آن ها جلوگیری کنید. در انتخاب کرم های مخصوص ضد چروک از محصولاتی استفاده کنید که روی آن ها عبارت peptile، retinolوآنتی اکسیدان ذکر شده باشد
زیرا اضافه کردن چنین موادی به روتین آرایشی بهداشتی شما به شما کمک می کند که از بروز چروک ها جلوگیری کنید.

پوست های چرب

چربی پوست به دلیل تولید بیش از اندازه سبوم روی پوست است. در گذشته این باور وجود داشت که اگر پوست چربی داشته باشید نباید از کردم های مرطوب کننده استفاده کنید. این در حالی است که این تصور کاملا اشتباه بوده و با استفاده از کرم های مرطوب کننده ای که ضد چربی باشند به راحتی می توانید پوست خود را آبرسانی کرده و رطوبت لازمه آن را به پوست خود برسانید. اگر هم از چربی پوست خود شکایت دارید یکی از موادی که به گرفتن چربی پوست کمک می کند خاک رس است که می توانید از آن به خصوص در روی بینی و پیشانی استفاده کنید.

پوست های حساس
اگر لمس پوست تان باعث قرمز شدن آن می شود و استفاده از هر محصولی برای شما حساسیت به وجود می آورد به این معنی است که پوست حساسی دارید و باید از محصولاتی که مخصوص پوست های حساس هستند استفاده کنید. برای این منظور می توانید از محصولاتی که حاوی بلغور جو و یا آلوئه ورا هستند استفاده کرده و التهاب و پوست تحریک شده خود را تسکین دهید. همچنین برای انتخاب کرم مرطوب کننده از کرم های بدون اسانس استفاده کنید. زیرا خود اسانس داخل کرم ها هم ممکن است موجب حساسیت پوستی شما شود. همچنین بسیاری از افراد بر این باورند که هر چه هزینه بیشتری کنند کرم بهتری خواهند داشت در حالی که اگر کرم هر چه قدر هم گران باشد ولی اگر مناسب پوست شما نباشد تنها باعث بسته شدن منافذ پوستی شده و ایجاد التهاب می کند.

پوست آکنه خیز
درست است که وجود جوش و آکنه روی پوست باعث می شود که نتوان از هر محصولی استفاده کرد ولی محصولاتی که در آن ها بنزویل پروکسید دارند می توانند باکتری های روی پوست را از بین برده و جوش های آن را کاهش دهند. همچنین وجود سالیسیلیک اسید در محصولات هم از بسته شدن منافذ جلوگیری کرده و همچنین محصولاتی که در آن ها چربی وجود نداشته باشند هم به شما کمک می کند که پوستی زیبا و درخشان داشته باشید.

 

پوست های ترکیبی

اگر قسمت هایی از پوست شما چرب بوده و قسمت هایی از آن خشک است باید در قسمت های چرب از کرم های مخصوص پوست چرب و در قسمت های خشک از کرم های مخصوص پوست خشک استفاده کنید. برای این منظور از کرم های ضد چربی و سبک تری روی بینی و پیشانی خود استفاده کرده و از کرم های آبرسان و مرطوب کننده قوی تری روی بقیه قسمت های صورت خود بزنید

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

دوشنبه 30 آذر 1394 - 18:28:39
عالیه
ممنون
یکشنبه 29 آذر 1394 - 17:27:36
سلام
من پوستم به شدت چربه و وقتی کرم پودر میزنم خیلی جوش میزنه
باید چیکار کنم ؟؟؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: