شنبه 31 فروردین 1398 - 12:19:29

راهنمای خرید کرم دور چشم

سن مناسب برای مصرف کرم دور چشم

مزایای کرم دور چشم چیست؟

 

راهنمای خرید کرم دور چشم 


مراقبت از پوست در هر زمان و هر مکان حائز اهمیت است و این موضوع با افزایش سن، از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می شود. شستشوی مرتب پوست، استفاده از کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده از جمله مواردی هستند که در مراقبت بیش از پیش پوست تاثیر گذارند. اما نکته ای که شاید کمتر کسی به آن توجه می کند، استفاده از کرم دور چشم است. پوست دور چشم به دلیل حساسیت بیشتر نسبت به سایر نقاط، کرم مخصوصی را برای مراقبت می طلبد که در این مقاله به نکات مربوط به آن و راهنمای خرید کرم دور چشم خواهیم پرداخت.


کرم دور چشم چیست؟


استفاده از بهترین کرم دور چشم به یکی از واجبات سلامت پوست تبدیل شده است. با گذر زمان و بالاتر رفتن سن افراد، چروک هایی روی پوست ایجاد می شود به خصوص پوست دور چشم ایجاد می شود که بهترین راه برای پیشگیری و حتی درمان آن، مصرف کرم دور چشم است. هم چنین به دلیل وجود غدد آبی بیشتر و غدد چربی کمتر در پوست دور چشم، این ناحیه بیشتر در معرض خشکی قرار گرفته و احتیاج بیشتری به مرطوب کردن دارد. پیشنهاد اکثر پزشکان و متخصصان پوست استفاده از کرم دور چشم است که روند پیری را کاهش داده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. امروزه تمامی تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی حداقل یک لاین تولیدی کرم دور چشم داشته و به بازار عرضه کرده ¬¬اند. از این رو، گستردگی و وجود تنوع در محصولات دور چشم موجود در بازار، موجب سردرگمی در خرید آن می شود. از این رو بر آن شدیم تا با ارائه این مطلب، شما را در خرید این محصول با اهمیت یاری دهیم.


مواد تشکیل دهنده کرم دور چشم


موادی که در تولید کرم دور چشم به کار می روند، معمولا رتینول و ویتامین C هستند که ضد چروک می باشند. کرم دور چشم های مرطوب نیز معمولا حاوی گلیسیرین هستند. ماده ای دیگر به نام رتینوئید در تولید کرم های دور چشم به کار می روند که موجب بازسازی سلول های پوستی شده و آن ها را برای کلاژن سازی تحریک می کند. سعی کنید در هنگام خرید کرم دور چشم، محصولی را انتخاب کنید که مناسب سن و سال تان باشد.


انواع کرم دور چشم


انواع مختلفی از کرم دور چشم در داروخانه ها وجود دارد که هر کدام تاثیر خاص خود را روی دور چشم می گذارند. به عنوان مثال، برخی کرم ها صرفا برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک بوده و برخی دیگر برای از بین بردن تیرگی و پف به کار می روند.

کرم دور چشم برای از بین بردن پف کردگی

با افزایش سن، پوست شکننده و حساس زیر چشم ها، کلاژن خود را از دست داده و ضعیف تر می شود. به همین دلیل، چربی زیر پوست برآمده شده و موجب پف کردن می شود. پپتید و رتینول موجود در کرم دور چشم مخصوص پف کردگی، موجب تحریک کلاژن سازی شده و ساختار پوست را تقویت می کند. بنابراین بهتر است از کرم های حاوی این مواد استفاده کنید.

 

کرم دور چشم برای کاهش پف کردگی

 

کرم دور چشم برای رفع تیرگی

تیرگی دور چشم معمولا به دلیل برجستگی رگ های خونی زیر پوست پدید می آیند. این حلقه ها گاها ارثی نیز هستند. با افزایش سن، حلقه های تیره دور چشم نیز نمایان تر می شود. برخی افراد بر این عقیده هستند که تیرگی دور چشم مربوط به کم خوابی است و می توان با خوابیدن از میزان آن کاست. در صورتی که محققان با تحقیقات گسترده خود به این نتیجه رسیده اند که تیرگی دور چشم ربطی به بی خوابی ندارد. برخی کرم های دور چشم حاوی کافئین است که عروق خونی را سفت تر کرده و از میزان تیرگی می کاهند.

 

کرم دور چشم برای رفع تیرگی

 

کرم دور چشم مخصوص پوست خشک و چروک دار

چنانچه پوست صورت شما خشک باشد، چین و چروک ها در عمق بیشتری از پوست ظاهر می شود و برجسته تر نشان می دهد. هیدراته بودن پوست می تواند نقش به سزایی در بهبود کیفیت پوست داشته باشد. کرم مرطوب کننده نقش به سزایی در رطوبت رسانی به پوست دارد؛ اما مصرف آن در ناحیه دور چشم توصیه نمی شود. از آن جایی که پوست زیر چشم بسیار حساس است، توصیه می شود از کرم های دور چشم مخصوص و ملایم استفاده نمایید.

 

کرم دور چشم برای کاهش چین و چروک


بهترین سن برای مصرف کرم دور چشم


زمان مشخصی برای مصرف کرم دور چشم وجود ندارد و در هر سنی می توان از این محصول مراقبتی استفاده کرد. هر چه زودتر و حتی از دوران نوجوانی نسبت به مصرف کرم دور چشم اقدام کنید، دیرتر دچار پیری و چروک پوستی خواهید شد. در هر سن می توانید کرم دور چشم مخصوص به آن را مورد استفاده قرار دهید که در ادامه راهنمای کامل آن را مطالعه خواهید کرد.

بهترین کرم دور چشم مخصوص افراد جوان

بسیاری از افراد تصور می کنند که کرم دور چشم تنها مختص افراد مسن است؛ در صورتی که روند پیری پوست از بیست سالگی شروع شده و به مرور افزایش می یابد. پزشکان بر این عقیده هستند که هر چه در سنین جوانی نسبت به مراقبت از پوست اقدام شود، روند پیری پوست به تعویق خواهد افتاد. در صورت استفاده از کرم دور چشم در سنین جوانی، بهتر است کرم های سبک حاوی مرطوب کننده انتخاب و استفاده شود. بهترین کرم دور چشم برای این افراد، کرم های حاوی ویتامین ای و سی هستند که مقدار زیادی آنتی اکسیدان داشته و روند پیری را به تعویق می اندازند.

کرم دور چشم مناسب برای افراد سی تا چهل سال

مصرف کرم دور چشم برای افراد بالای سی سال ضروری بوده و معمولا کرم هایی با فرمولاسیون قوی تر توصیه می شود. کرم های مناسب برای این دسته افراد معمولا باید حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها باشد.

کرم دور چشم مخصوص افراد چهل سال به بالا

افراد در این سن بهتر است از کرم های حاوی رتینول و هیالورونیک استفاده کنند. در واقع رتینول موجود در این کرم ها خطوط ریز دور چشم و رنگ پوست را بهبود قابل توجهی می بخشد. هیالورونیک اسید موجود در کرم دور چشم موجب حفظ زطوبت پوست اطراف چشم می گردد. کرم هایی نیز در بازار موجود هستند که حاوی فاکتورهای رشد بوده و در تولد دوباره پوست بسیار مفید واقع می شوند. این دسته از کرم های حاوی فاکتور رشد اساس گیاهی داشته و به طور مصنوعی تولید می شوند.

کرم دور چشم مخصوص آقایان

کرم های دور چشم مخصوص آقایان مناسب با پوست آن ها تهیه شده و معمولا سبک هستند. همچنین سریعا جذب شده و مواد موجود درآن موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین می گردد. همین امر موجب به تعویق انداختن روند پیری پوست می گردد.

 

کرم دور چشم مخصوص آقایان


بهترین زمان برای مصرف کرم دور چشم


احتمالا این سوال برای شما نیز پیش آمده که چه زمان از کرم دور چشم استفاده کنید تا بهترین تاثیر را داشته باشد؟ به دلیل حساسیت و فعالیت بیش از حد پلک، بهتر است که کرم دور چشم را هم در طول روز و هم شب مورد استفاده قرار دهید. حتی می توانید انواع محصولات دور چشم را به صورت لایه های مختلف نیز مصرف نمایید. برای این کار بهتر است از سبک ترین محصولات استفاده کنید. بدین معنی که ابتدا محصولات مایع، سپس ژلی، سرم، کرم و در نهایت روغن ها یا پمادها را در نواحی دور چشم به کار ببرید. بهتر است کرم دور چشم را قبل از کرم پودر یا ضد آفتاب ها مورد مصرف قرار دهید.
صبح ها که از خواب بیدار می شوید، ابتدا صورت خود را بشویید و با تونر یا پاک کننده ها تمیز کنید. سرم مخصوص یا کرم دور چشم را به پوست دور چشم خود بمالید. فرقی نمی کند این سرم برای رفع تیرگی و کدر بودن دور چشم باشد یا سفید کننده دور چشم. چنانچه محصول شما حاوی ویتامین سی باشد، قادر است پوست را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند. سدیم اسکوربات یا ویتامین سی موجب ضخیم شدن پوست دور چشمشده و تیرگی آن را کاهش می دهد. جهت مشاهده نتیجه مصرف کرم دور چشم باید شش ماه در انتظار باشید.
شب ها یک ساعت قبل از خواب، پوست خود را به خوبی تمیز کنید و کرم دور چشم حاوی رتینول را به دور چشم بزنید تا موجب رطوبت بخشیدن به دور چشم شود. علت این که کرم دور چشم را باید یک ساعت قبل از خواب مورد استفاده قرار دهید این است که قبل از دراز کشیدن و به خواب رفتن، زمان کافی برای جذب شدن کرم به پوست وجود داشته باشد.

 

بهترین زمان مصرف کرم دور چشم


نحوه مصرف کرم دور چشم


با توجه به حساسیتی که دور چشم دارد، باید این کرم را با ملایمت بسیار بزنید. از آن جایی که انگشت حلقه آهسته ترین تماس را دارد، پیشنهاد ما به شما این است که از این انگشت برای زدن کرم دور چشم استفاده کنید. مقداری کرم را روی انگشت حلقه ریخته و به صورت ضربه ای ریز نقطه های کرم را در اطراف چشم بزنید. برای آن که کرم دور چشم به خوبی جذب پوست شود، ضربه های ملایم و ریز را در اطراف چشم ادامه دهید تا اطمینان حاصل کنید که کرم به همه قسمت ها رسیده است.


مزایای کرم دور چشم


کرم دور چشم به جز آن که نواحی فوق را روشن تر کرده و موجب کاهش یا پیشگیری از چین و چروک می شود، مواد مغذی بسیاری را نیز به این ناحیه می رساند. پوست نازک دور چشم نسبت به پوست ضخیم تر دارای قدرت جذب بیشتری است و در صورت استفاده از کرم های معمولی موجب بروز آسیب می گردد. کرم های دور چشم به صورت تخصصی جهت افزایش رطوبت این ناحیه و مزایای دیگر تولید شده اند و هیچ گونه آسیبی به پوست وارد نخواهند کرد. شاید به همین دلیل است که از قیمت بیشتری نسبت به سایر کرم ها برخوردارند.
زمانی که به دنبال کرم دور چشم خوب هستید، بهترین گزینه کرم های بدون بو و ضد حساسیت هستند. کرم هایی که دارای عطر زیادی می باشند برای اطراف چشم پیشنهاد نمی شوند. برخی از کرم های دور چشم حاوی کافئین هستند که به طور موقت موجب سفت شدن پوست اطراف چشم شده و تاثیر سریع تری در چهره ایجاد می کنند. کافئین موجب بهبود گردش خون شده و پف اطراف چشم را کاهش می دهد. علاوه بر این، اگر کرم دور چشم را قبل از استفاده درون یخچال قرار دهید و آن را به صورت سرد مورد استفاده قرار دهید، تاثیر به سزایی در کاهش پف اطراف چشم خواهد داشت.
کرم دور چشم فقط مخصوص خانم ها نیست و آقایان نیز می توانند از آن استفاده کنند. البته این نکته را مورد توجه قرار دهید که کرم دور چشم در سنین بالا معجزه نخواهد کرد؛ اما با تغذیه و محافظت موجب جلوگیری از چروک بیشتر و پیشگیری از آسیب می شود. بسیاری از افراد در اطراف چشم خود دارای چربی هایی هستند که گاها به صورت دانه و لکه های برجسته نمایان می شود. هیچ کرم دور چشمی قادر به از بین بردن این چربی های نیست و برای آن باید از روش های درمانی دیگری بهره ببرید.

 

مزایای کرم دور چشم


به گفته متخصصین زیبایی برای تغذیه رساندن به دور چشم و کاهش چین و چروک باید از کرم مخصوص استفاده کنید. از آن جایی که پوست ناحیه دور چشم هم حساس ‌تر است و هم ظریف و نازک ‌تر، استعداد بیشتری برای خشکی دارد و زودتر دچار چین و چروک می‌شود. علاوه بر این، مشکلاتی که در ناحیه دور چشم ممکن است به وجود بیاید و همچنین مراقبت‌های این ناحیه از دیگر بخش‌های پوست صورت متفاوت است. گاهی هم مایعات بین بافتی زیر پوست جمع می‌شوند و باعث پف ‌دار شدن نواحی اطراف چشم می ‌گردند. برای مثال تیرگی اطراف چشم یکی از این مشکلات است که در دیگر بخش‌های صورت دیده نمی ‌شود. کرم دور چشم برای رفع تیرگی اطراف چشم که وابسته به ژنتیک و ارث بوده و عواملی نظیر نور خورشید، سن و ترکیبات خونی هم در ایجاد آن نقش دارد، نقش به سزایی را ایفا می کند. در مطلب راهنمای خرید کرم دور چشم به بررسی تمام جوانب این محصول مهم پرداختیم و امیدواریم مثمرثمر واقع شود. در صورت داشتن هر گونه سوال و نظر، آن را برای ما کامنت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: