یکشنبه 23 تیر 1398 - 10:18:12

خرید روغن آرگان

 

تمام خواص روغن آرگان

روغن آرگان مفید برای سلامت پوست، مو و ناخن

 

 

خرید روغن آرگان


امروزه خواص روغن آرگان بر کسی پوشیده نیست. این روغن که خواص فوق العاده ای بر سلامت پوست و مو دارد، از میوه درخت آرگان مراکشی به دست می آید. از گذشته تاکنون، این محصول جهت درمان و افزایش زیبایی مورد استفاده قرار می گرفته است. در ادامه مطلب خرید روغن آرگان با ما همراه باشید تا به بررسی همه چیز در این باره بپردازیم.


روغن آرگان چیست؟


در گذشته بومیان جنگل آرگان مراکش، دانه های این میوه گرانبها را می فشردند و از آن برای بهبود زخم های روی پوست خود استفاده می کردند. امروزه نیز از این روغن جهت مقاصد زیبایی در انواع کرم ها، سرم ها و لوازم آرایشی استفاده می شود. روغن آرگان حاوی ویتامین های بسیاری همچون ویتامین A، C و E است. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها، لینولئیک اسید و اسیدهای چرب امگا 6 بسیاری در خود دارد. استعمال خارجی روغن آرگان می تواند در بازسازی پوست از سلول های مرده کمک بسیاری کند؛ به همین دلیل در ساخت و تولید بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. از روغن آرگان حتی در آشپزی نیز استفاده می شود که سلامت قلب را در پی خواهد داشت. به همین دلایلی که به آن ها اشاره کردیم، خرید روغن آرگان بسیار توصیه می شود. در ادامه شما را با خواص این محصول مفید بیشتر آشنا خواهیم کرد.


خرید روغن آرگان برای درمان آکنه


روغن آرگان به طور طبیعی حاوی تری ترپنوئیدها است که مزایای بیشماری برای سلامت پوست دارد. از جمله این مزایا می توان به درمان و بهبود آکنه و بیماری های مرتبط با آن اشاره کرد. همان طور که احتمالا می دانید، آکنه می تواند از چربی مضر پوست به وجود بیاید. آرگان قادر است با کنترل سطح چربی پوست، آکنه را نابود کند.
روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی از لینولئیک اسید است که در کاهش التهابات ناشی از آکنه و درمان سلول های پوستی کمک شایانی می کند. برای درمان آکنه می توانید روغن آرگان را به صورت تونر مورد استفاده قرار دهید. این روغن قادر است به پوست شما درخشش داده و با جوش های سطح آن مبارزه کند. برای این کار، دو تا چهار قطره روغن آرگان را با یک قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و پس از پاکسازی پوست مورد استفاده قرار دهید. اگر آکنه های روی سطح پوست شما بسیار سرسخت شده اند، می توانید چند قطره از روغن آرگان را روی کف دست های خود ریخته و به آرامی روی آن ماساژ دهید.

 

خرید روغن آرگان برای درمان آکنه و پیشگیری از پیری زودرس 


خرید روغن آرگان برای کاهش پیری زودرس


روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب مفید است که در کاهش پیری زودرس پوست مفید واقع می شوند. از روغن آرگان می توان برای کاهش خطوط لبخند و اطراف چشم استفاده کرد. محققان طی مطالعات خود به این نتیجه رسیده اند که استفاده منظم از روغن آرگان می تواند در کاهش شدت چین و چروک پوست و همچنین از بین بردن لکه های پوستی ناشی از افزایش سن موثر واقع شود.
همان طور که می دانید، فقدان رطوبت یکی از اصلی ترین عوامل پیری زودرس پوست است. زمانی که پوست را هیدارته می کنیم، کلاژن کمتری از دست داده و از عوامل خارجی همچون نور خورشید و سرما محفوظ می شود. در مطالعه ای ثابت شد که پوست با مصرف روغن آرگان، قادر است آب بیشتری را بدون خشک شدن از دست بدهد.


خرید روغن آرگان برای مبارزه با اگزما


اگزما یا درماتیت یک بیماری رایج پوستی است که در آن لکه های ملتهب و خارش دار پدید می آیند. برای درمان این عارضه، خرید روغن آرگان به شدت توصیه می شود؛ چرا که علاوه بر از بین بردن جوش ها و آکنه ها، قادر است التهابات پوستی را نیز به حداقل برساند.
روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و لینولئیک اسید است که در حفظ رطوبت و شادابی پوست کمک بسیاری می کند. علاوه بر این، حاوی ویتامین ای است که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی بوده و با اثرات مضر رادیکال های آزاد که یکی از علل اولیه مشکلات پوستی و اگزما هستند، به مبارزه می پردازد.

 

خرید روغن آرگان برای درمان اگزما


خرید روغن آرگان برای تسکین جوش های بعد از اصلاح


جوش های بعد از اصلاح می توانند ناخوشایند و دردناک باشند. روغن آرگان در تسکین و درمان التهابات ناشی از این جوش ها بسیار موثر واقع می شود. فرقی نمی کند که قصد دارید روغن آرگان را برای سطح پوست صورت مورد استفاده قرار دهید یا سطح پوست بدن. فقط کافیست چند قطره از آن را روی کف دست خود ریخته و کمی دست های خود را به هم بمالید تا گرم شود. سپس آن را روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید. با انجام این کار نه تنها از بروز حساسیت بعد از جوش پیشگیری می کنید، بلکه بروز موهای زیرپوستی را نیز کاهش خواهید داد.


خرید روغن آرگان برای کاهش کلسترول مضر


با خرید روغن آرگان می توانید این محصول را جایگزین روغن های مضر موجود در آشپزخانه کرده و به کاهش سطح کلسترول بد اعضای خانواده کمک شایانی نمایید. ترکیب منحصر به فرد استرو های گیاهی موجود در روغن آرگان، شوتنول و  اسپینسترول هستند که جذب کلسترول بد را از داخل دستگاه روده مسدود می کند. آرگان یکی از غنی ترین روغن های حاوی اسیدهای چرب امگا و استرول های گیاهی است که کلسترول را تنظیم می کنند.

 

خرید روغن آرگان برای کاهش کلسترول بد


خرید روغن آرگان برای تسکین درد مفاصل و روماتیسم


فلاونوئیدهای موجود در روغن آرگان دارای خاصیت ضد التهابی بوده که در درمان انواع مشکلات داخلی بدن از جمله کاهش درد و تورم آرتروز بسیار موثر واقع می شود. علاوه بر این، روغن آرگان حاوی سطح بالایی از تری ترپنوئیدها است که تاثیر ضد التهابی خوبی روی بدن دارد. برای از بین بردن درد عضلات و روماتیسم فقط کافیست پس از خرید روغن آرگان چند قطره از آن را روی کف دست بریزید و پوست ناحیه مورد نظر را با آن ماساژ دهید.


خرید روغن آرگان برای درمان ترک های پوستی


برای جلوگیری و درمان انواع ترک های پوستی ناشی از بارداری، تغییر وزن، نرم و سفت شدن پوست و ... می توان از این روغن شگفت انگیز استفاده کرد. روغن آرگان با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و هیدراته نگه داشتن آن، از بروز ترک های پوستی جلوگیری به عمل می آورد. برای بهره مندی از خواص روغن آرگان می توانید چند قطره از آن را روی کف دست ریخته و روی مناطق مورد نظر مانند شکم، ران، باسن، سینه ها و ... ماساژ دهید.

 

خرید روغن آرگان برای کاهش ترک های پوستی


خرید روغن آرگان برای درمان ریزش مو


آیا می دانید با مصرف روغن آرگان به صورت سه بار در هفته می توانید از بروز ریزش مو جلوگیری یا حتی آن را درمان کنید؟ محققان طی مطالعات خود به این نتیجه دست یافته اند که این روغن قادر است به علت محتوی مواد مغذی که دارد، رشد مجدد موها را تحریک کند. چند قطره از روغن آرگان را روی نوک انگشتان خود قرار داده و با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. این کار را از خط رویش مو در پیشانی شروع کرده و آن را تا پشت سر امتداد دهید. ماساژ سر با استفاده از روغن آرگان به مدت 15 دقیقه به شما کمک می کند تا جریان خون کف سر کاملا تحریک شده و فولیکول های مو تقویت شوند. می توانید ماساژ کف سر با روغن آرگان را سه بار در هفته تکرار کنید.


خرید روغن آرگان برای درمان خشکی و وز مو


اگر موهای شما به دلیل استفاده بی رویه از وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار خشک و شکننده شده است، می توانید از روغن آرگان برای نرم شدن آن استفاده کنید. چند قطره روغن آرگان را کف دست خود ریخته و کل سطح موها را ماساژ دهید. پس از این که کل سطح مو به روغن آغشته شد، یک کلاه دوش روی سر خود قرار دهید تا حرارت طبیعی آن حفظ شود. چند ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را آبکشی نمایید.

 

خرید روغن آرگان برای خشکی مو


خرید روغن آرگان برای درمان موخوره


روغن آرگان با پوشش ساقه مو، مانع از خشک شدن آن می شود. این روغن قادر است رطوبت طبیعی مو را حفظ کند. پس از زدن روغن آرگان به موها، نیازی به آبکشی نخواهد بود. فقط کافیست چند قطره روغن را روی انگشتان خود ریخته و سراسر موها را با آن ماساژ دهید. این روغن تاثیر خارق العاده ای روی درخشندگی موها و کاهش وز آن خواهد داشت.


خرید روغن آرگان برای تقویت ناخن


روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی از ویتامین ای است که در رشد و تقویت ناخن ها موثر واقع می شود. قابلیت ضد باکتری و ضد التهابی روغن آرگان نیز در مبارزه با عفونت ناخن و پوست بسیار مفید واقع می شود. برای این کار، ابتدا لاک را از سطح ناخن پاک کنید و سپس دست های خود را به خوبی شستشو دهید. پس از این که ناخن ها خشک شدند، یک قطره روغن آرگان روی هر ناخن قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب آن شود. اجازه دهید چند ساعت روغن روی ناخن بماند و سپس دست ها را آبکشی نمایید. روغن آرگان در حفظ سلامت ناخن ها تاثیر به سزایی خواهد داشت.

 

خرید روغن آرگان برای تقویت ناخن


خرید روغن آرگان برای درمان عفونت های پوستی


در صورتی که به عفونت های پوستی دچار شده اید، می توانید با مصرف روزانه دو بار از روغن آرگان، در کوتاه ترین زمان از شر عفونت ها و قارچ رهایی پیدا کنید. روغن آرگان حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد باکتریایی است که از بین بردن عفونت ها را موجب می شود.


خرید روغن آرگان برای براقیت لب ها


پس از گذشت مدت زمانی، روی لب را لایه ای از سلول های مرده می پوشاند و موجب پوسته پوسته نشان دادن آن می شود. برای از بین بردن سلول های مرده از روی لب ها می توان از روغن آرگان استفاده کرد. ماساژ لب ها با این روغن می تواند حس درخشندگی و نشاط را به لب ها باز گرداند. به این صورت، پس از چند مرتبه استفاده، لب هایی نرم و لطیف خواهید داشت.

 

خرید روغن آرگان برای براقیت لب ها


خرید روغن آرگان برای صاف کردن موی فر


اغلب افراد دارای موهای فر از حجم زیاد موهای خود گله دارند. این عامل موجب ایجاد ظاهری نامطلوب در موها شده و همیشه آن را پف دار نشان می دهد. از طرف دیگر، جمع کردن و بستن موهای فر و مجعد نیز می تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد. اگر دارای موهای فر هستید و تمایل دارید آن را صاف نشان دهید، می توانید از روغن آرگان اصل استفاده کنید. این روغن با داشتن مقادیر بالایی از اسید چرب امگا 9 موجب خوش فرم شدن موها می شود. در واقع، روغن آرگان با رطوبت رسانی عمیق به فولیکول موها از پف کردن آن جلوگیری می کند. روش استفاده از روغن آرگان برای صاف کردن موها به این صورت است که دو ساعت قبل از رفتن به حمام، موهای خود را به وسیله آن ماساژ داده و زیر دوش بروید. پس از این که از حمام آمدید نیز مقدار اندکی از روغن آرگان را روی موها قرار دهید. بدین ترتیب، موهای شما در تمام طول روز نرم و براق خواهد ماند.


خرید روغن آرگان برای از بین بردن جای جوش


از دیگر خواص روغن آرگان اصل می توان به لایه برداری پوست و از بین بردن جای جوش صورت اشاره کرد. برای بهره برداری از این خواص می توانید یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با دو قطره روغن آرگان ترکیب کنید. این ترکیب را کف دست خود قرار داده و روی مناطق مورد نظر از صورت بزنید. پوست خود را به آرامی ماساژ دهید تا لایه برداری خفیفی انجام شود. سپس با آب گرم آبکشی و خشک کنید. استفاده از روغن آرگان برای لایه برداری به شما کمک می کند که سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرید. علاوه بر این، موجب جوان تر و روشن تر شدن پوست نیز می شود.


در مطلب خرید روغن آرگان به همه خواصی که شما را مجاب به تهیه این روغن اعجاب انگیز می کند، پرداختیم. چنانچه شما هم تجربه ای از مصرف روغن آرگان دارید برای ما و سایر کاربران سایت رژلب کامنت بگذارید.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: