دوشنبه 20 اسفند 1397 - 10:52:22

10 ماسک صورت خانگی برای جوش

ماسک خانگی برای از بین بردن جوش و آکنه

اسکراب طبیعی برای محو کردن جای جوش

 

ماسک خانگی مفید در درمان جوش صورت


جوش یک برآمدگی پر از چربی و گاها عفونت است که از قسمت های مختلف پوست به خصوص پوست صورت سر در می آورد. این برآمدگی ها ممکن است در ابعاد بزرگ و به تعداد زیاد در سطح پوست ظاهر شوند؛ به گونه ای که شکل آن را به طور کلی تغییر دهند. خوشبختانه مواد گیاهی بسیاری در طبیعت وجود دارد که می توانید آن ها را به صورت ماسک روی صورت استفاده کرده و جوش های خود را درمان کنید. در ادامه با 10 ماسک صورت خانگی برای جوش آشنا خواهید شد.


ماسک سفیده تخم مرغ مفید در درمان جوش


سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و علاوه بر این که طراوت و شادابی را برای پوست به ارمغان می آورد، ضایعات و جوش های آن را نیز از بین می برد. برای درست کردن ماسک سفیده تخم مرغ کافیست سفیده یک عدد تخم مرغ را تا جایی هم بزنید که کف کند. سپس با استفاده از یک براش تمیز، آن را به کل سطح پوست بزنید. اجازه دهید سفیده خشک شود و پس از آن، صورت تان را با آب ولرم آبکشی کنید. انجام این کار باعث از بین رفتن چربی های اضافه صورت شده و ضایعات روی آن را کاهش می دهد. همچنین، پوست روشن تر و صاف تر شده و درخشان تر نیز به نظر می رسد.

 

ماسک خانگی مفید در درمان جوش و آکنه


ماسک زردچوبه مفید در درمان جوش


زردچوبه قرن ها است که در هندوستان و خاور میانه به عنوان یک ماده ضد باکتری و ضد عفونت قوی به کار میرفته. آرد برنج یکی از برترین مواد جذب کننده چربی و روغن اضافی است و خواص بیشماری برای پوست دارد. ماست نیز التهاب صورت را از بین میبرد و به علت وجود اسید لاکتیک پوست را روشن کرده و جای اسکار جوش را از بین میبرد. طرز تهیه ماسک زردچوبه برای از بین بردن جوش بدین صورت است که 1 قاشق غذا خوری زردچوبه را به همراه 2 قاشق چایخوری آرد برنج و 3 قاشق غذاخوری ماست کم چرب در ظرف ترکیب کرده و تا یک خمیر یک دست حاصل شود.
صورت خود را بشویید و با ملایمت خشک کنید. سپس با یک قلموی تمیز ماسک را به صورت و به ویژه مناطقی که در آن جوش وجود دارد بزنید. 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک به خورد پوست برود. سپس با آب ولرم به مدت یک دقیقه پوست را ماساژ داده و بشویید.
صورت را با ملایمت با حرکات ضربه ای با حوله خشک کنید. این ماسک خانگی را 2 الی 3 بار در هفته به صورت بزنید تا به راحتی جوش ها از بین برود.

 

ماسک زردچوبه مفید در درمان جوش


ماسک خاک رس مفید در درمان جوش


خاک رس خاصیت سم زدایی فوق العاده قوی دارد و با مواد معدنی  که در این خاک موجود است، پوست را به آرامی لایه برداری میکند. این ماده با قلیایی کردن محیط پوست، مانع از جوش زدن میشود. ترکیب خاک رس با موادی که در ادامه می آید تاثیر فوق العاده ای روی پوست دارد. 1 قاشق غذاخوری خاک رس، 1 الی 2 قاشق غذا خوری آب جوشانده سرد، 1 قاشق غذا خوری جو پرک و 4 قطره روغن درخت چای را در ظرف و با قاشق غیر فلزی ( پلاستیکی یا چوبی) ترکیب کنید. سپس مواد را که تبدیل به خمیر یکدستی شده است با قلمو به صورت و گردن بزنید. 10 الی 15 دقیقه صبر کنید سپس پوست را با آب گرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید. برای ترکیب بهتر جو پرک در مواد ابتدا جو پرک را در غذاساز کاملا آسیاب کنید تا به پودر تبدیل شود.

 

ماسک خاک رس مفید در درمان جوش


ماسک جوش شیرین مفید در درمان جوش


ده ها سال است که از جوش شیرین به علت خواص بی نظیرش در مراقبت های پوستی استفاده میشود. جوش شیرین تاثیر بی نظیری در لایه برداری و روشن کردن پوست دارد. جوش شیرین انواع مشکلات و امراض پوستی از قبیل اکنه، عفونت و لک را از بین میبرد. برای درست کردن این ماسک کافیست 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین و 2  قاشق غذا خوری آب را در کاسه ای غیر فلزی با هم ترکیب کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. صورت را به خوبی شسته و کاملا خشک کنید. سپس ماسک را روی صورت به ویژه نواحی جوش دار بگذارید. 15 دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. بگذارید صورت تان به حالت طبیعی خشک شود و سپس مرطوب کننده بزنید.

 

از بین بردن جوش صورت با ماسک جوش شیرین


ماسک سیر مفید در درمان جوش


خیلی از افراد هستند که به دنبال درمان آکنه هستند. همانطور که می دانیم سیرعلاوه برخاصیت و مصرف غذایی، مصرف دارویی هم دارد و یکی از موادی است که برای مراقبت از مو و پوست بسیار موثر است. بروز آکنه برای هر فردی در هر سنی  ممکن است به وجود آید، برای درمان آکنه، روش های متعددی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
- سیر در تمام خانه ها پیدا می شود. یک یا دو پر سیر را بردارید و آن ها را له کنید. سیر له شده را روی نواحی مربوطه بگذارید. ممکن است در طی این 5 الی 6 دقیقه احساس خارش کنید. بعد از 6 دقیقه، آن ناحیه را آب بزنید.
- ترکیب سیر با گلاب موجب لطیفی و بهتر شدن پوستتان می شود. برای این ماسک، سیر له شده و یک تا دو ق س گلاب نیاز است. آن ها را با هم ترکیب کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی آن ناحیه بگذارید. سپس آن جا را بشویید.
- همه ما می دانیم که عسل در بسیاری از ماسک ها موجود است. عسل به هنگام ترکیب شدن با سیر، اثر شگفتی خواهد داشت. مجددا به سیر له شده و عسل و آب لیمو تازه نیاز داریم. کافی است آن سه را با هم ترکیب کنید و 15 دقیقه روی محل آکنه بگذارید. سپس محل آکنه را بشویید.

 

ماسک سیر مفید در از بین بردن جوش و آکنه


- روغن نارگیل هم خاصیت آنتی باکتریال دارد که با ترکیب آن با سیر می توان یک ماسک تهیه کرد. بعد از 10 الی 15 دقیقه که روی پوست ماند، آن را بشویید.
- سرکه سیب با تنظیم PH سطح پوست، هنگام ترکیب شدن با سیر نتیجه مطلوبی دارد. این ماسک را هم 10 دقیقه روی پوست می گذاریم.
- آلوئه ورا و عسل برای پوست بسیار مفید هستند، اما به هنگام ترکیب شدن با سیر، اثرشان مضاعف می شود. این ماسک را 10 دقیقه روی پوست بگذارید.


ماسک جو و خیار مفید در درمان جوش


جو دو سر و خیار این قابلیت را دارند که چربی اضافه پوست را از بین برده و از میزان جوش های صورت بکاهند. برای تهیه ماسک جو دو سر و خیار می توانید مقدار جو را پودر کنید، سپس با خیار رنده شده و مقداری عسل مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر نرم در بیاید. ترکیب به دست آمده را روی آکنه ها بمالید و به مدت 30 دقیقه مکث کنید. با مصرف این ماسک، باکتری ها و آلودگی ای سطح پوست را از بین برده و به لایه برداری آن کمک بسیاری می کنید. علاوه بر این، عسل دارای خاصیت ضد باکتری است و رطوبت لازم برای صورت را تامین می کند. جو دو سر نیز می تواند در پاک کردن آلودگی ها و چربی ها از سطح پوست مفید بوده و نقش اسکراب طبیعی را ایفا کند.

 

از بین بردن جوش و آکنه با ماسک جو و خیار


ماسک آووکادو مفید در درمان جوش صورت


ماسک آووکادو همراه با خیار و ماست انتخاب خوبی برای از بین بردن جوش است. مقدار مساوی از آووکادو، خیار و ماست را در ظرفی با هم ترکیب کنید و برای این که ترکیب شما قوام بیاید، از کمی عسل استفاده نمایید. ترکیب به دست آمده را ب خوبی با هم ترکیب کنید تا به شکل یک خمیر نرم در بیاید و آن را روی نواحی دارای جوش بمالید. اجازه دهید ترکیب به مدت 30 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را بشویید. ترکیبات موجود در این ماسک، علاوه بر درمان جوش در پاکسازی پوست و لایه برداری آن نیز تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر این، آلودگی ها را از سطح پوست از بین برده و چربی های اضافی آن را نیز بیرون می کشد.

 

از بین بردن جوش و آکنه با آووکادو


ماسک ماست و هندوانه مفید در درمان جوش صورت


همان طور که می دانید، هندوانه سرشار از آب است که در آبرسانی پوست بسیار مفید واقع می شود. علاوه بر این، قادر است التهابات ناشی از استرس و آلودگی هوا را نیز تا  حد قابل توجهی کاهش دهد. برای درست کردن این ماسک ابتدا مقداری هندوانه را له کنید تا عصاره آن خارج شود. سپس کمی سیب زمینی رنده شده به آن اضافه کنید. برای تاثیرپذیری بیشتر این ماسک می توانید کمی جوانه ماش له شده و ماست نیز به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر دارای پوست خشکی هستید، می توانید کمی خامه نیز به ماسک خود اضافه کنید. ترکیب به دست آمده را روی مناطقی از پوست که دارای جوش و آکنه هستند قرار دهید و بگذارید برای چند دقیقه بماند. در این ماسک، سیب زمینی می تواند نقش از بین برنده لک های ناشی از جای جوش و آکنه باشد و پوست را درخشان کند. ماست به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و کلسیم، پوست را تقویت کرده و آن را محکم و سفت می کند.

 

از بین بردن جوش و آکنه با ماست و هندوانه


ماسک کرفس، سیب و خیار مفید در درمان جوش


اگر پوست شما دارای جوش است و علی رغم استفاده از ماسک های گوناگون نتیجه دلخواه خود را کسب نکردید، به شما پیشنهاد می دهیم ماسک کرفس، سیب و خیار را امتحان کنید. برای درست کردن این ماسک ابتدا مقداری ساقه کرفس را به خوبی له کنید و با مقداری سیب له شده، خیار رنده شده و سیب زمینی رنده شده ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را با دو الی سه قاشق ماسک مخلوط کرده و خوب هم بزنید. اجازه دهید ترکیب به دست آمده چند دقیقه به حال خود بماند تا عصاره مواد با هم ترکیب شده و میزان تاثیرگذاری آن بیشتر شود. سپس با استفاده از یک براش تمیز، مواد را روی جوش ها و آکنه ها ماساژ دهید و برای 30 دقیقه بگذارید به حال خود بماند. بعد از این زمان که ماسک به خوبی به خورد آکنه ها رفت، صورت خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک علاوه بر این که آکنه ها و جوش ها را بهبود می بخشد، تاثیر بسیاری در لایه برداری و پاک کنندگی نیز داشته و موجب درخشان و شفاف شدن پوست می شود.

 

از بین بردن جوش و آکنه با ماسک خیار، کرفس و سیب


ماسک عسل و آلوئه ورا مفید در درمان جوش

 

ترکیب عسل و آلوئه وار خواص بسیار زیادی را برای پوست به دنبال دارد که یکی از مهم ترین آن ها از بین بردن جوش است. ماسک عسل و آلوئه ورا علاوه بر این که برای مراقبت کلی از پوست بسیار خوب است، در درمان آکنه و لکه های پوستی نیز کمک شایانی می کند. برای به دست آوردن این ماسک به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذاخوری عسل خام طبیعی نیاز خواهید داشت. این مواد را در ظرفی ریخته و به خوبی ترکیب کنید. سپس روی نواحی دارای جوش قرار دهید و اجازه دهید به مدت 20 تا 25 دقیقه بماند. بعد از این مدت صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.

 

ماسک خانگی عسل و آلوده ورا برای درمان جوش


یک راه درمان دیگر برای از بین بردن جوش صورت، ترکیب عسل، آلوئه ورا و دارچین است. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که در از بین بردن جای آکنه گزینه مناسبی به حساب می آید. این گیاه با افزایش تولید کلاژن در پوست، جای آکنه را کم کم ناپدید می کند. دارچین نیز دارای خواص ضد میکروبی است که در افزایش اثرگذاری این ماسک مفید واقع می شود. عسل می تواند خشکی پوست صورت را از بین ببرد. برای درست کردن این ماسک می توانید 3 قاشق غذاخوری عسل طبیعی، 1 قاشق غذاخوری دارچین و 2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست و نواحی دارای جوش قرار دهید. بهتر است ترکیب را به مدت یک یا دو دقیقه روی پوست صورت ماساژ دهید تا به خورد پوست برود. بعد از 10 دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.


در این مقاله از وب سایت رژلب به بررسی 10 ماسک صورت خانگی برای جوش پرداختیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن ها ببرید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: