شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 09:59:34

تثبیت آرایش

چگونه تازگی آرایش خود را حفظ کنیم؟

راههایی برای دیرتر خراب شدن آرایش 

میکاپ

معمولا بسیاری از مهمانی ها و مناسبت های مختلف ساعت ها طول کشیده و به همین دلیل بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی هستند که زیبایی و طراوت آرایش خود را برای یک مدت طولانی حفظ کنند. چنین کاری ساده نبوده و معمولا مشاهده می کنیم که اکثر خانم ها در انتهای یک مراسم و یا مهمانی به زیبایی ابتدای آن نیستند. دلیل این امر عدم استفاده از وسایل و تکنیک های مناسب آرایشی است که در این مقاله از سایت رژلب به بررسی برخی از این تکنیک ها  پرداخته می شود.

 

مرحله اول تثبیت آرایش: شستن صورت، لایه بردای و مرطوب کردن

پوست تمیز

هر سه این عوامل به یک میزان حائز اهمیت بوده و در انجام هر کدام باید دقت کرد. توجه داشته باشید که آرایش روی پوست تمیز و صاف و بهتر شده و به همین دلیل بهتر است قبل از هر کاری پوست خود را شسته و سلول های مرده آن را از بین ببرید. در صورتی که زمان کافی برای هر سه کار را ندارید نیز می توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب و یا یک دستمال پاک کننده آرایش ، صورت خود را پاک کرده، چربی های آن را گرفته و آماده آرایش کردن شوید. اما فراموش نکنید که شستن صورت، لایه برداری آن و مرطوب کردن پوست قبل از آرایش نتایج فوق العاده ای خواهد داشت.

 

مرحله دوم تثبیت آرایش: پرایمر

پرایمر صورت 

استفاده از پرایمر در انجام آرایش به شما کمک می کند تا ساعت های متمادی آرایش خود را حفظ کرده و طراوت و تازگی چهره خود را از دست ندهید. برای استفاده از پرایمر کافیست پس از شستن صورت و قبل از به کار بردن کرم پودر، کانسیلر و پنکک از پرایمر استفاده کنید. از دیگر مزیت های پرایمر این است که علاوه بر کمک به آرایش بهتر، چروک ها و خطوط چهره را هم پوشانده و شما را چندین سال جوان تر نشان می دهد. البته دقت داشته باشید که پرایمر پشت پلک باید مخصوص چشم بوده و از هر پرایمری برای این کار استفاده نکنید.
در صورتی که رژ لبی که به طور طولانی مدت روی لب ها بماند هم ندارید می توانید روی لب ها پرایمر مالیده و سپس رژ لب معمولی خود را بزنید. این کار به شما کمک می کند تا همواره آرایشی ثابت و زیبا داشته باشید.

 

مرحله سوم تثبیت آرایش:چک کردن برندهای آرایشی

برندهای آرایشی

در انتخاب برندها از محصولاتی استفاده کنید که عبارت long-lasting  یا long wearing بر روی آن ها ذکر شده باشد. همچنین لوازم آرایش را خریداری کنید که حاوی چربی و روغن نباشند زیرا این محصولات ماندگاری بیشتری دارند. استفاده درست از محصولات ضد آب نیز دوام و ماندگاری آن ها را 8 تا 24 ساعت تضمین می کند.

 

مرحله چهارم تثبیت آرایش: فیکس کردن آرایش

 

آرایش زیبا

پس از آن که آرایش خود را انجام داده و این کار تمام شد، می توانید با استفاده از پودرهای آرایشی و یا پنکک آرایش خود را در جای خود تثبیت کنید. برای این کار می توانید از اسپری های آرایشی که مخصوص این کار هستند نیز استفاده کنید. برای لب ها نیز حتما از رژ لب ضد آب استفاده کنید تا رژ لب تان نریخته و از بین نرود.

 

مرحله پنجم تثبیت آرایش: دستمال کاغذی

صورت تمیز

در صورتی که پوست چرب یا ترکیبی دارید و نگران به هم ریختن آرایش خود هستید می توانید برای تازه نگه داشتن آرایش خود همواره دستمال کاغذی همراه خود داشته و عرق و چربی روی پوست را خیلی سریع پاک کنید. این کار به شما کمک می کند تا چربی های روی پوست را کنترل کرده و  مناطقی از صورت تان که بیشتر چرب می شوند را بهتر کنترل کنید. از طرفی آرایش شما ثابت مانده و تازگی آن حفظ می شود.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 13:56:07
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: