پنجشنبه 21 فروردین 1399 - 13:26:46

پارافین تراپی چیست + عکس

 

آموزش پارافین تراپی در خانه

مراحل پارافین تراپی

 

پارافین تراپی چیست؟

 

درمان پارافین با استفاده از موم گرم و بر پایه روغن برای تسکین درد مفاصل دست، پا و همچنین ماهیچه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی دارای مزایای نرم و لطیف کنندگی پوست نیز می باشد. شما می توانید با استفاده از یک دستگاه کوچک و پارافین مخصوصی که برای این منظور ساخته شده است، پارافین درمانی را در منزل انجام دهید. انجام پارافین تراپی در سالن های زیبایی و اسپا نیز میسر است.


فواید پارافین تراپی


پارافین تراپی موجب تسکین دردهای مزمن مفاصل می شود و عضلات سفت را تسکین می بخشد. همچنین منجر به بهبود جریان خون در ناحیه تحت درمان می شود. دامنه حرکت افراد مبتلا به آرتروز، بورسیت و سایر بیماری های مزمنی که منجر به درد و سفتی می شوند را افزایش می دهد. پارافین تراپی درمان خشکی پوست، خراشیدگی و همچنین پوسته پوسته شدن را نیز به دنبال دارد و موجب نرم و صاف شدن پوست می شود. پارافین تراپی حتی می تواند درمان اختلالات مزمن پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را نیز به همراه داشته باشد.

 

فواید پارافین تراپی


نحوه کار پارافین تراپی


در پارافین تراپی از حرارت برای ذوب شدن پارافین استفاده می شود. سپس دست یا پا را در ظرف حاوی مایع پارافین فرو می بریم. هنگامی که دست یا پا را در موم پارافین فرو می بریم، گرما از طریق موم به قسمت های آسیب دیده انتقال پیدا می کند. گرما موجب افزایش گردش خون و تسکین درد و سفتی عضلات و مفاصل می شود. علاوه بر این، موجب افزایش خون رسانی به پوست نیز می شود. ضمن این که منافذ پوست را باز کرده و منجر به رطوبت رسانی به لایه های زیرین پوست می شود.

 

مراحل پارافین تراپی


مراکز انجام پارافین تراپی


چند نوع مرکز مختلف برای پارافین تراپی وجود دارد. از آن جایی که پارافین می تواند بخشی از درمان جسمی باشد، پارافین تراپی می تواند در مراکز درمانی انجام شود. پارافین تراپی برای توانبخشی آسیب های ورزشی و سایر آسیب های جسمی مفید باشد. پارافین تراپی را می توان به عنوان بخشی از ماساژ درمانی در سالن های پدیکور و مانیکور نیز انجام داد.

 

انجام پارافین تراپی در خانه


انجام پارافین تراپی در خانه


شما با استفاده از یک دستگاه مخصوص پارافین تراپی، موم پارافین و همچنین یک اجاق گاز، پارافین تراپی را در منزل انجام دهید. شما همچنین به یک دماسنج، کیسه پلاستیکی و حوله نیز نیاز خواهید داشت. در ادامه به این روند بیشتر آشنا خواهید شد.

 

پارافین تراپی در خانه


آموزش پارافین تراپی در خانه


پارافین را در دستگاه مخصوص قرار دهید تا ذوب شود. سپس کمی صبر کنید تا دمای آن کاهش یابد و پوست شما هنگام تماس با آن دچار سوختگی نشود. این دما باید 125 درجه فارنهایت یا کمتر از 50 درجه سانتیگراد باشد. اگر طلا یا جواهرات دارید، از دست و پای خود خارج کنید و منطقه مورد نظر را با آب و شوینده شستشو دهید. سپس کاملا خشک کنید و کرم مرطوب کننده یا لوسیون بزنید. این کار باعث می شود موم پس از خشک شدن، راحت تر از روی پوست جدا شود.
دست یا پای خود را درون ظرف حاوی موم پارافین فرو کنید و کمی صبر کنید. سپس از دستگاه خارج کرده و دوباره درون آن فرو ببرید. این کار را باید چند بار تکرار کنید تا یک لایه ضخیم از موم روی پوست شما ایجاد شود. دست یا پا را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید و دور آن را با حوله بپوشانید. بعد از 15 دقیقه، حوله و کیسه را جدا کنید. سپس موم را نیز از روی پوست جدا کنید و در یک ظرف تمیز برای دفعات بعد نگه دارید. در آخر نیز پوست خود را با مرطوب کننده ماساژ دهید.

 

آموزش پارافین تراپی در خانه

 

 

 

 


نکات پارافین تراپی


- اگر ناخن های شما لاک دارد، حتما پیش از پارافین تراپی نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید.
- حداقل 7 لایه موم باید دور پوست شما تشکیل شده باشد.
- اگر توجهی به دمای موم نداشته باشید، ممکن است حرارت بالای آن به پوست شما صدمه برساند و موجب سوختگی آن شود. حتما دمای پارافین را ابتدا به وسیله دماسنج چک کنید.
- کودکان، افراد سالخورده یا هر کسی که به درجه حرارت بالا حساسیت دارد، نباید از پارافین تراپی استفاده کند.
- افراد مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی – عروقی نیز نباید از پارافین تراپی استفاده کنند.

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: