جمعه 18 مرداد 1398 - 09:27:02

آموزش پاکسازی صورت

 

آموزش پاکسازی صورت با بخور بابونه

انواع راهکارهای طبیعی برای پاکسازی و لایه برداری پوست

 

 

آموزش پاکسازی صورت

 


پاکسازی صورت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که منافذ پوست را تمیز کرده و منجر به شفافیت و شادابی پوست می شود. همچنین از بروز جوش و آکنه نیز پیشگیری می کند که تمام این موارد در جلوه بهتر آرایش صورت بسیار تاثیرگذار هستند. اما سوالی که پیش می آید، این است که نحوه صحیح پاکسازی پوست به چه شکل است؟ برای یافتن پاسخ خود و آموزش پاکسازی صورت به شما پیشنهاد می کنیم که مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.


آموزش پاکسازی صورت با شکر


دانه های بلوری شکر به عنوان یک لایه بردار خفیف عمل کرده و در پاکسازی پوست شما بسیار موثر عمل می کند. همچنین، موجب ترمیم بافت التیامی و منافذ مسدود شده پوست نیز می شود. برای استفاده از شکر برای پاکسازی پوست، دو قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری عسل و آب نصف یک عدد لیمو ترش ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. سپس آن را روی تمام نواحی صورت به جز دور چشم بزنید و به مدت 5 دقیقه مدام پوست خود را به صورت دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید لایه بردار شکر حدود 5 دقیقه روی پوست صورت شما بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. پس از این که آب اضافی پوست خود را به آرامی با حوله گرفتید، از مرطوب کننده برای آبرسانی و لطیف شدن استفاده کنید. پاکسازی پوست با شکر را می توانید هفته ای یک بار انجام دهید.

 

آموزش پاکسازی صورت با شکر


آموزش پاکسازی پوست با بخور دادن


بخور دادن از قدیم برای زیبایی هر چه بیشتر پوست مورد استفاده قرار می گرفت. این روش درمانی، منافذ پوست را به خوبی از هر گونه آلودگی و پسماند لوازم آرایشی پاکسازی کرده و آن را نرم و شاداب می کند. برای این کار اگر به دستگاه بخور صورت دسترسی ندارید، کافیست یک کتری را پر از آب کرده و روی اجاق گاز قرار دهید. زمانی که آب به نقطه جوش رسید، کتری را از شعله برداشته و آب جوش را در یک ظرف مناسب بریزید. سپس روی سر خود یک حوله قرار داده و صورت خود را مقابل ظرف حاوی آب جوش بگیرید. اجازه دهید بخار آب به مدت 15 دقیقه با پوست تماس داشته باشد و صورت شما را کاملا خیس نماید. سپس صورت تان را به آهستگی از روی بخار آب کنار بیاورید و با آب سرد بشویید. می توانید از یک تونر متناسب با نوع پوست خود برای تنظیم PH پوست استفاده کنید. استفاده از یک کرم مرطوب کننده برای محافظت از خشکی پوست نیز پیشنهاد می شود. اگر می خواهید صورت خود را کاملا از ذرات معلق و همچنین آلودگی ها پاکسازی کنید، بهتر است دو بار در هفته بخور دهید.
اگر از جوش و آکنه روی صورت تان نیز رنج می برید، می توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده به ظرف بخور خود اضافه کنید. بعد از اتمام بخور صورت نیز می توانید گل ها را با احتیاط از ظرف برداشته و برای 5 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. در آخر صورت را با آب سرد آبکشی کنید و از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده نمایید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید این کار را دو الی سه بار در هفته تکرار کنید.

 

آموزش پاکسازی صورت با بخور دادن

 

آموزش پاکسازی صورت با لیمو ترش


آب لیمو ترش طبیعی در جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست بسیار مفید است. علاوه بر این، اسید سیتریک موجود در لیمو به لایه برداری پوست کمک کرده و آن را از آلودگی ها و چربی ها می رهاند. برای پاکسازی پوست کافیست آب یک عدد لیموی تازه را گرفته و با یک براش آهسته روی پوست بمالید. سپس با کمک انگشت ها، پوست خود را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید 5 دقیقه به همان حالت بماند و سپس با آب ولرم آبکشی نمایید. توجه داشته باشید که قرار دادن بیش از حد آب لیموترش روی پوست می تواند منجر به سوزش و التهاب شود؛ پس آن را پس از گذشت حداکثر 10 دقیقه شستشو دهید. از آنجایی که آب لیمو ترش احتمال خشک شدن پوست را در پی دارد، بهتر است بعد از شستشوی صورت از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.
روش دیگر برای استفاده از لیمو ترش بدین شکل است که یک قاشق چایخوری آب لیموترش را با یک قاشق چایخوری ماست شده، یک قاشق چایخوری عسل و 5 قاشق چایخوری شکر ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید. سپس آن را به مدت دو دقیقه خوب ماساژ دهید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند. در نهایت با آب ولرم آبکشی کرده و از مرطوب کننده استفاده نمایید. این کار را می توانید هفته ای دو مرتبه انجام دهید.

 

آموزش پاکسازی صورت با لیموترش


آموزش پاکسازی صورت با گل رختشویی


گل رختشویی نیز در از بین بردن آلودگی از منافذ پوست بسیار تاثیرگذار است. این ماده برای افراد دارای پوست چرب بسیار مفید است؛ چرا که ترشح بیش از اندازه چربی را کاهش داده و سلامت آن را به دنبال دارد. برای بهره مندی از خواص گل رختشویی کافیست یک قاشق غذاخوری از آن را با کمی آب و بلغور جو دو سر ترکیب کنید. پیش از این که ماسک به دست آمده را روی صورت قرار دهید، ابتدا پوست خود را با شوینده بشویید تا تمیز شود. سپس بگذارید ترکیب به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. می توانید از یک نرم کننده ملایم برای آبرسانی به پوست استفاده کنید.
روش دیگر به این صورت است که یک به اندازه مساوی از گل رختشویی، گلاب و پودر چوب صندل را با هم ترکیب کرده تا خمیر غلیظی به دست بیاید. ترکیب به دست آمده را روی صورت بمالید و پس از این که خشک شد، آبکشی نمایید. این روند را می توانید هفته ای یک مرتبه تکرار کنید.

 

آموزش پاکسازی صورت با گل رختشویی


آموزش پاکسازی صورت با عسل


مصرف عسل موجب کاهش ترشح بیش از حد چربی روی پوست شده و منافذ باز پوست را می بندد. علاوه بر این، در آبرسانی و هیدراته شدن پوست نیز تاثیر به سزایی دارد. جهت بهره برداری از خواص عسل می توانید مقداری از آن را روی پوست ماساژ داده و بگذارید چند دقیقه استراحت کند. سپس با آب ولرم شستشو دهید و این کار را سه بار در هفته انجام دهید. روش های مختلفی برای استفاده از عسل برای پاکسازی پوست وجود دارد که در ادامه دو مورد از آن ها را مشاهده می کنید:
سه قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق چایخوری پودر دارچین ترکیب کرده و روی پوست بمالید. اجازه دهید ترکیب فوق حدود 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این روش را می توانید به منظور از بین بردن چربی مضر پوست و آلودگی ها، دو بار در هفته انجام دهید.
روش دیگر این است که دو قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب نمایید. سپس آن را با استفاده از براش روی پوست قرار داده و اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب ولرم آبکشی کنید. این ماسک را نیز می توانید یک بار در هفته استفاده کنید تا آلودگی ها از منافذ پوست پاکسازی شود.

 

آموزش پاکسازی صورت با عسل


آموزش پاکسازی صورت با تخم مرغ


سفیده تخم مرغ تاثیر به سزایی را در پاکسازی منافذ مسدود شده پوست دارد. از جمله خواص این ماده مفید می توان به شفاف و جوان کردن پوست اشاره کرد. سفیده تخم مرغ قادر است اندازه منافذ پوست را کوچک تر کرده و از آن در مقابل آلودگی ها محافظت به عمل آورد. برای پاکسازی پوست با تخم مرغ باید ابتدا سفیده را از زرده جدا کرده و آن را آنقدر هم بزنید تا کف کند. سپس به مدت 5 دقیقه در یخچال قرار دهید و با آب نصف یک عدد لیمو ترش ترکیب نمایید. ترکیب فوق را روی صورت خود قرار داده و اجازه دهید حدود 10 دقیقه به همان حالت بماند. در آخر صورت خود را با آب ولرم آبکشی و این عمل را دو بار در هفته تکرار کنید.
یک روش دیگر برای استفاده از تخم مرغ برای پاکسازی پوست این است که یک قاشق چایخوری بادام زمینی پوره شده را با یک قاشق چایخوری عسل و سفیده یک تخم مرغ ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. سپس خمیر را روی صورت قرار دهید و به اندازه 5 دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. پس از این که ماسک روی صورت تان خشک شد، آن را با آب ولرم شستشو داده و از مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده نمایید. این ماسک پاکسازی کننده پوست را می توانید دو بار در هفته مصرف کنید.

 

آموزش پاکسازی صورت با تخم مرغ


آموزش پاکسازی صورت با جوش شیرین


جوش شیرین یک لایه بردار عالی برای پوست صورت است که آن را از سلول های مرده و سایر آلودگی های محیطی و آرایشی پاکسازی می کند. علاوه بر این، منجر به تعادل PH پوست شده و آن را سالم تر و جوان تر نشان می دهد. برای پاکسازی پوست با جوش شیرین می توانید دو قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری آب ترکیب کنید تا به شکل خمیر نرم به دست آید. این خمیر را روی صورت خود قرار دهید و به مدت چند دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس 5 دقیقه مدت زمان مکث برای ماسک خود در نظر بگیرید و در پایان آبکشی کنید. این ماسک را بهتر است هفته ای یکبار مورد استفاده قرار دهید.
روش دیگر برای بهره برداری از جوش شیرین این است که دو قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین، آب نصف یک عدد لیمو و 5 قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید و روی پوست قرار دهید. اجازه دهید 5 دقیقه به همان حالت بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این روش را می توانید هفته ای دو بار انجام دهید.

 

آموزش پاکسازی صورت با جوش شیرین


آموزش پاکسازی صورت با جعفری


جعفری دارای خاصیت جلوگیری از مسدود شدن پوست توسط سموم و آلودگی ها می باشد. برای بهره بردن از این سبزی مفید، یک مشت جعفری را خوب بشویید و داخل یک کاسه بریزید. سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس مخلوط به دست آمده را از صافی رد کنید و آب به دست آمده را درون یک کاسه تمیز بریزید. یک پارچه تمیز را داخل کاسه قرار دهید و بگذارید خوب خیس بخورد. پارچه را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این روش پاکسازی صورت را می توانید دو روز یکبار انجام دهید.

 

آموزش پاکسازی صورت با جعفری


آموزش پاکسازی صورت با جود دو سر


جو دو سر نیز یکی از گزینه های مناسب برای لایه برداری پوست است. این ماده منافذ باز پوست را به خوبی تمیز کرده و چربی های اضافی آن را از بین می برد. برای این کار می توانید نصف فنجان جودوسر را خوب بپزید و با یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب نمایید. ترکیب به دست آمده را روی صورت قرار داده و بگذارید 15 دقیقه به همان حالت بماند. سپس صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده نمایید. این ماسک رو می توانید دو بار در هفته مورد استفاده قرار دهید.

 

آموزش پاکسازی صورت با جو دو سر


آموزش پاکسازی صورت با جوانه گندم


یکی دیگر از روش های پاکسازی صورت استفاده از ماسک خانگی جوانه گندم است. برای این منظور می توانید یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری جوانه گندم پوره شده ترکیب کرده و به مدت 5 دقیقه به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. بگذارید این ترکیب به مدت 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب سرد از روی پوست بردارید. می توانید از یک مرطوب کننده برای آبرسانی بیشتر پوست استفاده نمایید. حتی می توان برای کسب نتیجه بهتر، قبل از مصرف ماسک فوق، صورت را 5 دقیقه بخور داد.

 

آموزش پاکسازی صورت با جوانه گندم

 


در این مطلب به آموزش پاکسازی صورت با مواد طبیعی و در منزل پرداختیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد. چنانچه شما هم تجربه جدیدی از پاکسازی پوست دارید، می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 - 13:50:48
بسیار عالی 👌👌👌
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: