سه شنبه 22 مرداد 1398 - 14:15:00

دستگاه بخور صورت

 

فواید بخور صورت چیست؟

ماسک های مفید که پس از بخور دادن صورت می توان استفاده کرد

 

همه چیز درباره دستگاه بخور صورت 


 

یکی از راهکارهای عالی و تاثیرگذار برای مراقبت از پوست به شکل طبیعی، استفاده از دستگاه بخور صورت است. از این رو بر آن شدیم تا با ارائه این مطلب، تمام فواید دستگاه بخور صورت را مورد بررسی قرار دهیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


بخور صورت چیست؟


معمولا برای بخور صورت از دستگاه های مخصوص خانگی و سالنی استفاده می شود. کارکرد این دستگاه بسیار ساده است و کافیست محفظه آن را پر از آب کرده و آن را به برق بزنید. سپس آب داخل محفظه به طور خودکار گرم شده و بخار را به بیرون هدایت می کند. مصرف کننده باید صورت خود را مقابل بخار دستگاه قرار دهد و از فواید آن بهره مند شود. البته روش ساده تر و بدون استفاده از تجهیزات نیز برای بخور خانگی وجود دارد و آن به جوش آوردن دیگ حاوی آب است. سپس یک حوله روی سر انداخته و صورت را در مقابل دیگ قرار می دهیم. استفاده از دستگاه بخور صورت کاملا ساده و بی خطر است.


فواید دستگاه بخور صورت


دستگاه بخور صورت دارای فواید بسیاری است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

افزایش قدرت جذب پوست

احتمالا پس از بخور دادن صورت متوجه جذب بهتر محصولات آرایشی و بهداشتی روی پوست شده اید. استفاده از بخور صورت، قدرت جذب پوست را افزایش می دهد. اگر می خواهید آرایش روی صورت تان بهتر بنشیند، هفته ای دو مرتبه از بخور صورت استفاده کنید. علاوه بر نشستن بهتر آرایش روی صورت، محصولات مراقبت پوستی نیز بهتر جذب خواهد شد.

خاصیت درمانی دستگاه بخور صورت

دستگاه بخور صورت در فصول سرد سال می تواند شما را در برابر ویروس های بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کند. همچنین، در صورتی که به این بیماری ها مبتلا شده باشید نیز کمک می کند تا مجرای تنفسی شما باز شود. اضافه کردن مقداری روغن نعناع یا اکالیپتوس در آب دستگاه بخور صورت می تواند تاثیر به سزایی در بهبود بیماری و ایجاد آرامش داشته باشد.

افزایش گردش خون با استفاده از دستگاه بخور صورت

بخور صورت موجب باز شدن رگ ها و افزایش گردش خود در آن می شود. از این رو، خون و مواد مغذی حیاتی بیشتر به صورت رسیده و موجب آن می شود که پوستی خوش رنگ و درخشان داشته باشید. اگر می خواهید پوست خود را روشن تر کنید، می توانید بلافاصله پس از بخور دادن، کمی لیمو ترش روی صورت بمالید تا علاوه بر جذب بهتر ویتامین ها، شفاف تر و روشن تر نیز شود.

خاصیت ضد پیری دستگاه بخور صورت

زمانی که پوست صورت را در معرض بخار گرم قرار می دهید، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری در رگ های خونی جریان پیدا می کنند. علاوه بر این، کلاژن که تاثیر به سزایی در کاهش علائم پیری دارد نیز تحریک می شود. کلاژن مسئول تولید سلول های جدید پوستی است که جایگزین سلول های مرده می شود. تمام این موارد دست به دست هم می دهند تا پوستی جوان و شاداب داشته باشیم.

جلوگیری از بروز جوش و آکنه با دستگاه بخور صورت

یکی از مهم ترین عوامل بروز جوش و آکنه، بسته شدن منافذ پوست است که راه تنفس را از آن می گیرد. استفاده از دستگاه بخور صورت به شما کمک می کند تا منافذ پوست تان باز شود و از شیوع جوش و آکنه جلوگیری به عمل بیاید. اگر پوست شما حاوی جوش و آکنه است، ابتدا بخور دهید. سپس داروهای معمول ضد آکنه خود را مصرف نمایید. بخور صورت علاوه بر این که منافذ پوست و راه تنفس آن را باز می کند، موجب جذب بهتر مواد مغذی و داروها نیز می شود که همین موضوع در افزایش سرعت درمان پوست بسیار موثر واقع می شود.

تمیز کردن پوست از سموم با دستگاه بخور صورت

بخور صورت که از آن با نام سونای صورت نیز یاد می شود، تاثیر به سزایی در مرطوب کردن پوست و از بین بردن آلودگی ها و سموم آن دارد. بخور صورت از تکنولوژی نانو بخار استفاده می کند که دارای قدرت نفوذ بالایی بوده و آلودگی های درون منافذ پوست را از بین می برند. در نتیجه پوست شفاف و سالم خواهد شد. یکی دیگر از فواید دستگاه بخور صورت این است که موجب می شود تعریق بیشتری داشته باشید. عرق ریختن یک روش عالی برای از بین بردن سموم بدن است. به همین دلیل، استفاده مکرر از دستگاه بخور صورت موجب افزایش تعریق و از بین بردن سموم پوست خواهد شد.

کسب آرامش با دستگاه بخور صورت

استرس، تنش، ترافیک و خستگی از جمله مواردی هستند که اکثر افراد روزانه با آن ها سر و کار دارند؛ تا جایی که پایان روز به انسانی خسته و بی حوصله تبدیل می شوند. در صورتی که استرس های روزانه ادامه داشته باشد، تاثیر مخربی نه تنها روی پوست، بلکه روی جسم و روح نیز خواهد داشت. اینجاست که دستگاه بخور صورت به کار می آید. فقط کافیست پس از یک روز پرتنش، دستگاه را به برق بزنید و با بخور دادن صورت خود، آرامش را به خود هدیه دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر و آرامش عمیق تر، می توانید برخی روغن های طبیعی مانند نعناع و اکالیپتوش را نیز به آن اضافه نمایید.

کاهش میزان خشکی پوست با استفاده از دستگاه بخور صورت

عدم وجود رطوبت کافی در شرایط آب و هوایی خشک، موجب پوسته پوسته شدن پوست صورت که نتیجه آن عدم زیبایی آرایش است، می شود. با استفاده از دستگاه بخور صورت می توان پوست را نرم و لطیف کرده و توانایی آن را در از بین بردن سلول های مرده و دو شاخی پوست افزایش می دهد. پوست شما بلافاصله پس از تماس با بخار گرم، مرطوب و لطیف می شود. البته استفاده بی رویه از بخور صورت نیز می تواند موجب افزایش التهاب و حساسیت های پوستی شود.

صرفه جویی در هزینه ها با مصرف دستگاه بخور صورت

شما با یک بار خرید دستگاه بخور صورت می توانید هزینه های خود در مراکز تخصصی پوست و مراقبت های پوستی را کاهش دهید. حتی سایر اعضای خانواده شما نیز می توانند از این دستگاه برای زیبایی هر چه بیشتر پوست خود استفاده کنند.

 

فواید دستگاه بخور صورت چیست؟


نکات استفاده از دستگاه بخور صورت


در صورت رعایت نکاتی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، تجربه بسیار خوبی از به کارگیری این دستگاه خواهید داشت.

- از بخور صورت حداکثر دو بار در هفته استفاده کنید؛ چرا که منافذ پوست را باز کرده و حتی می تواند تاثیر معکوس داشته باشد.
- بهتر است در هر بار استفاده از دستگاه بخور صورت، آن را 20 دقیقه به طور مداوم روشن نگاه دارید. بیشتر از این بازه زمانی علاوه بر این که رطوبت پوست را بیش از حد افزایش می دهد، به موتور دستگاه نیز فشار وارد می کند.
- بهتر است اسانس های گیاهی را داخل دستگاه بخور نریزید. برخی دستگاه ها خود دارای جایگاهی برای قرار دادن دانه ها و اسانس های گیاهی هستند که برای افزایش طول عمر دستگاه بهتر است این نکته را رعایت نمایید.
- برخی دستگاه های بخور صورت دارای دهانه جدا برای بینی و دهان هستند که استفاده از آن برای زمانی که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا شده اید، موثر واقع می شود.
- اگر حین بخور دادن صورت با اسانس ها یا دانه های روغنی، متوجه هر گونه واکنش غیر عادی روی پوست خود شدید، از مصرف مجدد آن خودداری کنید.
- اکثر دستگاه بخور صورت از قابلیت ضد آب برخوردار نیستند؛ از این رو بهتر است هرگز آن را زیر شیر آب نبرید. از این دستگاه در زمان دوش گرفتن استفاده نکنید.
- به میزان گفته شده داخل دستگاه بخور آب بریزید و هرگز بیش از حد آن را پر نکنید.
- هنگام استفاده از دستگاه بخور صورت روی سر خود را با حوله نپوشانید.
- حین استفاده از دستگاه بخور صورت حتما چشم های خود را ببندید.
- صورت خود را خیلی به دستگاه بخور صورت نچسبانید. چسباندن صورت به دستگاه می تواند منجر به بروز آسیب و حتی سوختگی پوست شود. حتما فاصله تعیین شده را رعایت نمایید.
- هنگام خالی کردن آب دستگاه بخور مراقب باشید که روی سیم و کلیدهای دستگاه نریزد. بهتر است این کار را از قسمت بالای دستگاه انجام دهید.
- پس از این که صورت خود را بخور دادید، دستگاه را به خوبی تمیز نمایید تا باقی مانده روغن ها و دانه ها از داخل آن تمیز شوند.
- از آن جایی که دستگاه بخور صورت با آب کار می کند، در معرض رسوب قرار دارد. برای جلوگیری از رسوب کردن آب دستگاه می توانید آب جوشیده یا تصفیه شده داخل آن بریزید.
- اگر تصمیم داشتید دو بار پشت سر هم از دستگاه بخور صورت استفاده کنید، بهتر است کمی صبر کنید تا دستگاه کاملا سرد شود و دوباره از آن مصرف نمایید.
- هر گاه کار با دستگاه بخور را به اتمام رساندید، آن را از پریز بیرون بکشید.

با رعایت نکات بالا نه تنها سلامت پوست خود را افزایش داده اید، بلکه عمر دستگاه خود را نیز افزایش خواهید داد.


اگر می خواهید علاوه بر مرطوب کردن پوست با استفاده از دستگاه بخور صورت، آن را درمان نیز کنید، راهکارهای زیر را انجام دهید:

 

ماسک صورت برای افراد دارای پوست خشک


زرده تخم مرغ دارای چربی طبیعی و ویتامین های مفیدی است که جهت برطرف کردن خشکی پوست بسیار مفید واقع می شود. برای تهیه ماسک پوست خشک کافیست یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و عسل گرم شده ترکیب کنید. بعد از این که از دستگاه بخور صورت استفاده کردید، ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار داده و سپس با آب سرد آبکشی کنید.
روش دیگر برای آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست خشک این است که یک عدد زرده تخم مرغ را با نصف یک عدد هویج پخته و نصف آووکادو ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را پس از بخور دادن صورت روی پوست قرار داده و بعد از گذشت 20 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک مناسب برای افراد دارای پوست خشک


ماسک صورت برای افراد دارای پوست چرب


برای از بین بردن چربی اضافه پوست می توانید نصف یک عدد گوجه فرنگی را پوست گرفته و پوره کنید. سپس مقداری سیب زمینی به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید تا یک خمیر به دست بیاید. ماسک خانگی فوق را پس از بخور دادن صورت روی پوست قرار داده و اجازه دهید حدود 20 دقیقه به همان حالت بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید.
سفیده تخم مرغ و لیمو ترش نیز تاثیر بسیاری در از بین بردن چربی پوست دارند. یک عدد سفیده تخم مرغ را با آب نصف لیمو ترش ترکیب کنید و روی پوست قرار دهید. از آن جایی که احتمال سوزش پوست به وسیله آب لیمو ترش وجود دارد، پس از 10 دقیقه مکث صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید.
برای از بین بردن چربی پوست می توان از خیار نیز استفاده کرد. یک عدد خیار را خوب رنده کنید و جهت تاثیرگذاری بیشتر، یک قاشق چایخوری گلاب به آن اضافه نمایید. ماسک به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید و پس از گذشت بیست دقیقه آبکشی نمایید. خیار در روشن شدن پوست نیز بسیار مفید است. حتی می توان حلقه های این میوه مفید را روی چشم ها قرار داد تا هم از میزان پف کاسته شود و هم این که تیرگی دور چشم به حداقل برسد.

 

ماسک صورت مناسب برای افراد دارای پوست چرب


ماسک صورت برای افراد دارای پوست حساس


اگر دارای پوست حساس هستید، پیشنهاد می کنیم ماسک عسل و آرد جو را امتحان کنید. سه قاشق چایخوری آرد جو را با همین میزان از عسل ترکیب کنید و پس از بخور دادن صورت، روی پوست قرار دهید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک صورت برای افراد دارای پوست حساس


ماسک صورت برای افراد دارای پوست معمولی


اگر پوست شما نرمال است، می توانید از ماسک شکلات استفاده کنید. این ماسک یک مرطوب کننده و آبرسان عالی است که پوست شما را نرم و شاداب می کند.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: