یکشنبه 20 مرداد 1398 - 23:06:36

صابون ضد جوش

 

انتخاب صابون ضد جوش متناسب با نوع پوست

انواع صابون ضد جوش متناسب با پوست چرب

 

صابون ضد جوش برای مراقبت از پوست

 

انواع محصولات ضد جوش در از بین بردن چربی زائد پوست و آکنه های صورت بسیار مفید هستند. یکی از همین محصولات، صابون ضد جوش است که یکی از درمان های قطعی برای از بین بردن جوش و آکنه می باشد. البته، نخستین نکته حائز اهمیت در انتخاب و تهیه صابون ضد جوش توجه به نوع پوست می باشد. بدین معنی که بهتر است نه تنها صابون بلکه کلیه محصولات مراقبت از پوست را با توجه به نوع پوست صورت که به انواع خشک، چرب، معمولی یا مختلط تقسیم می شود، انتخاب نمایید. در این مطلب قصد داریم شما را با مدل های صابون ضد جوش متناسب با انواع مختلف پوست آشنا کنیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


شناخت انواع مختلف پوست جهت خرید صابون ضد جوش


انواع مختلفی از پوست وجود دارد که روش های تشخیص آن در ذیل آمده است:

مشخصات پوست چرب

افرادی که بلافاصله بعد از حمام کردن احساس می کنند مقداری چربی روی صورت آن ها باقی ماند و اغلب اوقات پوست صورت شان براق است، دارای پوست چرب هستند.

مشخصات پوست خشک

اگر پس از شستشوی صورت یا حمام کردن متوجه خشکی بیش از حد پوست، کشیدگی و ترک خوردن شدید، باید بدانید که دارای پوست خشک و حساس هستید.

مشخصات پوست مختلط

اگر در نواحی بینی، پیشانی یا چانه خود احساس چربی کردید اما سایر نواحی صورت مانند گونه ها و نزدیک به رویش مو خشک بود، بدانید که پوست شما از نوع مختلط است.

مشخصات پوست معمولی

اگر هیچ یک از حالات بالا را روی پوست صورت خود احساس نکردید؛ یعنی پوست شما بلافاصله بعد از حمام چرب نشد یا احساس خشکی و کشیدگی روی صورت خود نداشتید، باید بدانید که دارای پوست معمولی هستید.
حال که با انواع مختلف پوست صورت آشنا شدید، راحت تر می توانید نسبت به خریداری و مصرف صابون ضد جوش اقدام نمایید.


صابون ضد جوش برای پوست چرب


افراد دارای پوست چرب بیشتر از سایرین در معرض انواع جوش و آکنه قرار دارند. استفاده از یک صابون ضد جوش مخصوص پوست چرب می تواند یک روش مفید برای پیشگیری و حتی درمان جوش صورت باشد. صابون های طبیعی بسیاری برای درمان جوش پوست چرب وجود دارد که در ادامه معرفی می کنیم:

صابون ضد جوش زردچوبه

زردچوبه یکی از گیاهانی است که از قدیم الایام برای درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در ضدعفونی کردن، کاهش التهاب و روشن کردن پوست مفید است. همچنین، سرشار از انواع ویتامین می باشد که در احیاء پوست و تولید کلاژن کمک بسیاری می کند. از زردچوبه می توان برای مقابله با رادیکال های آزاد پوست و همچنین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده کرد.
تمام این خواص باعث شده تا از زردچوبه برای تولید صابون ضد جوش استفاده شود. برای تهیه صابون ضد جوش زردچوبه می توانید به کلیه داروخانه های گیاهی و عطاری ها مراجعه کنید. این صابون یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن جوش، آکنه، جای لک و تیرگی صورت است. صابون زردچوبه قادر است با تنظیم ترشح چربی پوست، موجب از بین رفتن جوش صورت و زیبا شدن پوست شود. اگر به فکر از بین بردن انواع جوش سر سیاه، سر سفید، آکنه و جوش های چرکی هستید، صابون زردچوبه را مصرف نمایید.

 

صابون ضد جوش زیتون و زردچوبه

 

صابون ضد جوش زیتون

زیتون یک ماده بسیار تاثیرگذار در شادابی و زیبایی پوست است. برای درمان انواع جوش صورت و تنظیم چربی پوست می توان از صابون زیتون استفاده کرد. این صابون از خواص ضد عفونی کنندگی پوست برخوردار بوده و موجب از بین رفتن انواع جوش و به دنبال آن لطافت پوست می گردد. حتی علاوه بر افراد دارای پوست چرب، کلیه انواع پوست ها می توانند از صابون زیتون استفاده نمایند.

صابون ضد جوش روغن درخت چای

صابون روغن درخت چای یا همان تی تری که می توان یکی از بهترین انواع صابون ضد جوش برای پوست چرب دانست. استفاده همزمان از روغن درخت چای و صابون آن می تواند یک روش قطعی و سریع برای درمان جوش های صورت باشد. صابون درخت چای علاوه بر ضد جوش بودن، دارای خاصیت ضد لک نیز می باشد و در آبرسانی و لایه برداری پوست نیز کاربرد دارد.

 

صابون ضد جوش انار و روغن درخت چای

 

صابون ضد جوش انار

آیا می دانید پوست انار دارای خاصیت آنتی باکتریال است و در خشک کردن جوش ها و رفع جای جوش بسیار مفید واقع می شود. صابون ضد جوش انار از عصاره هسته و پوسته این میوه ساخته می شوند. از این صابون می توانید علاوه بر پوست چرب برای سایر انواع پوست ها نیز استفاده کنید. از صابون ضد جوش انار می توانید علاوه بر از بین بردن جوش ها برای روشن کردن، جوانسازی، لایه برداری، شفاف کردن و جلوگیری از چین و چروک پوست نیز استفاده نمایید.

صابون ضد جوش زغال

صابون هایی که از کربن یا زغال فعال ساخته می شوند، معمولا تاثیر شگفت انگیزی در درمان انواع مشکلات پوستی دارند که از بین بردن جوش و آکنه نیز یکی از این موارد است. صابون ضد جوش زغال برای پوست چرب بسیار مفید است و از خاصیت پاکسازی و لایه برداری سطح صورت از سموم نیز بسیار مفید واقع می شود. از این ماده می توان برای از بین بردن جوش های سرسیاه و حتی جای جوش نیز استفاده کرد.

 

 

صابون ضد جوش گیاهی

 

صابون ضد جوش جوانه گندم

صابون ضد جوش جوانه گندم نیز یکی دیگر از گزینه های مفید برای درمان جوش و آکنه صورت است. حین جوانه زدن گندم، املاح و ویتامین های آن افزایش یافته و نشاسته موجود به قندهای ساده گلوکز و ساکارز تبدیل می شوند. جوانه گندم دارای ویتامین های ب و ای، اسید فولیک، منیزیم، کلسیم و سلنیوم است که همگی آن ها در سلامت و زیبایی پوست و بدن تاثیر بسزایی را ایفا می کنند. ویتامین ها واملاح موجود در جوانه گندم موجب از بین رفتن جوش و آکنه، جای جوش و همچنین پیشگیری از بروز چین و چروک می شود. از دیگر مزایای صابون ضد جوش جوانه گندم می توان به آبرسانی و حفظ رطوبت پوست اشاره کرد.


نحوه استفاده از صابون ضد جوش به چه صورت است؟


حال که با انواع مختلف صابون ضد جوش آشنا شدید، خوب است نحوه صحیح مصرف آن را نیز بدانید:
اگر دارای پوست خشک هستید، بهتر است در مورد استفاده از صابون ضد جوش با پزشک خود مشورت کنید. افراد دارای پوست چرب می توانند یک بار یا دو بار در روز از صابون ضد جوش استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که نگه داشتن کف صابون ضد جوش به مدت طولانی روی پوست، یعنی بیش از پنج دقیقه، می تواند بروز حساسیت، التهاب و خشکی پوست را به دنبال داشته باشد. بنابراین حتما کف صابون را پس از گذشت یک یا نهایتا دو دقیقه آبکشی کنید. افرادی که دارای پوست خشک یا معمولی هستند، ممکن است مصرف صابون ضد جوش در آن ها تولید خشکی و پوسته پوسته شدن را به همراه داشته باشد. به همین دلیل، بهتر است در مورد نحوه مصرف صابون ضد جوش با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید. همچنین بهتر است بعد از مصرف صابون ضد جوش، حتما از یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست استفاده نمایید.


انواع درمان های خانگی جوش

 

امروزه محققان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از مواد شیمیایی و لایه بردارها، شستشوهای طاقت فرسا و حتی لیزر کردن نیز تاثیر چندانی در از بین بردن جوش و جای آن نخواهد داشت. بهترین راهکار، به کارگیری روش های خانگی جهت پیشگیری و درمان انواع جوش و آکنه است که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

استفاده از یخ

اولین و در واقع بهترین درمان جوش، استفاده از یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، یخ می تواند نقش به سزایی در کاهش التهاب و انقباض غدد چربی دارد. در واقع یخ باعث می شود چربی اضافی و میکروب های درون آن، از پوست بیرون بزند. می توانید یخ را در تکه ای پارچه گذاشته و برای چند دقیقه روی جوش قرار دهید.

 

درمان جوش با یخ

 

استفاده از عسل

بر کسی پوشیده نیست که عسل به عنوان ماده ضد عفونی کننده شناخته می شود. این ماده در از بین بردن جوش و عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک شایانی می کند. زمانی که میکروب ها کاهش پیدا کنند، بهبودی نیز به سرعت حاصل می شود. می توانید مقداری پنبه استریل را در عسل طبیعی فرو ببرید و سپس روی پوست خود بمالید. توجه داشته باشید که عسل مصرفی باید طبیعی باشد و حداقل به مدت 30 دقیقه روی جوش بماند و سپس با آب گرم آبکشی شود.

 

درمان جوش با عسل

 

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی انوع ویتامین، آنتی اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین دهندگی پوست که دارد، در ترمیم جای جوش بسیار مفید واقع می شود. پیش از رفتن به رختخواب، مقداری روغن زیتون به جوش خود زده و ماساژ دهید.

 

درمان جوش با روغن زیتون

 

آبلیمو

یک راه معجزه آسای دیگر برای رهایی از شر جوش ها، استفاده از آبلیمو طبیعی است. آبلیمو، ارگانیسم های میکروسکوپی تاثیرگذار در جوش را از بین برده و موجب بیرون راندن چربی های جمع شده در آن می شود. پیش از خواب، یک گوش پاک کن تمیز برداشته و به آبلیمو آغشته کنید. سپس روی جوش خود ماساژ دهید.

 

درمان جوش با آبلیمو

 

سیر

سیر به دلیل داشتن مزایای گسترده پزشکی، بسیار مورد توجه قرار دارد. از جمله این خواص می توان به ضد باکتریایی بودن، تقویت سلولی و ضد ویروس بودن اشاره کرد. در طب قدیم هند، سیر یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن جوش به حساب می آمد. برای استفاده از سیر، ابتدا آن را به دو نیم تقسیم کرده و روی جوش بمالید. اجازه دهید 5 دقیقه به همان حال بماند و سپس آبکشی کنید.

 

درمان جوش با سیر

 

ماست

شاید برایتان جالب باشد بدانید برای سالیان طولانی است که از ماست برای بهبود پوست استفاده می شود. جهت تاثیر پذیری بهتر می توانید ماست را با آبلیمو مخلوط کرده و روی نقاط مورد نظر ماساژ دهید. مدت مکس این ماده، 15 دقیقه است و سپس می توانید آن را آبکشی کنید.

 

درمان جوش با ماست

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا نیز به کاهش التهاب پوستی معروف است که قرمزی و آزردگی پوست را از بین برده و پوست را صاف و درخشان می کند. مقداری ژل آلوئه ورا را از گیاه جدا کرده و روی پوست ماساژ دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه می توانید محل مورد نظر را آبکشی نمایید.

 

درمان جوش با آلوئه ورا

 

خیار

خیار با داشتن مقادیر بسیاری از پتاسیم و ویتامین های A، C و E، نقش به سزایی در خنک کردن و تسکین پوست دارد.آب خیار برای ترمیم پوست نیز مفید بوده و التهاب را کاهش می دهد. برای استفاده از خیار، ابتدا آن را خرد کرده و روی آن آب بریزید. اجازه دهید مواد به مدت 60 دقیقه بماند و سپس آن را نوشیده یا محل مورد نظر خود را بشویید.

 

درمان جوش با خیار

 

سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان ماده قدرتمندی در درمان جوش های صورت شناخته می شود. دلیل آن نیز قدرت نابودی ارگانیسم های کوچکی است که سبب به وجود آمدن جوش می شوند. این ماده به خواص قلیایی که دارد، PH سطح پوست را متعادل کرده و رشد میکروب را با مشکل مواجه می کند. جهت بهره برداری از سرکه سیب، ابتدا صور خود را با آب شسته و با حوبه خشک کنید. یک پیمانه سرکه را با 3 پیمانه آب مخلوط کنید و با استفاده از گلوله پنبه، نقاط دارای جوش را ماساژ دهید. اجازه دهید این ماده یک شب تا صبح روی پوست صورت بماند.

 

درمان جوش با سرکه سیب



روش های پیشگیری از ایجاد جوش صورت

 

جوش زدن به عوامل مختلفی نظیر آلودگی سطح پوست، مصرف غذاهای مضر، تعادل هورمونی و سرعت طبیعی سیستم تجدید پوستبستگی دارد. این در حالی است که ما در برخی از این عوامل تاثیرگذار و در برخی دیگر کاملا بی اختیار هستیم. در هر صورت، برای مقابله با جوش می توان اقداماتی انجام داد تا پوست همیشه سلامت خود را داشته باشد.


پیروی از رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند بدنتان را در مقابل جوش ها مقاوم کنید. نوشیدن آب به میزان 8 لیوان را نیز به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

شستشوی روزانه صورت

روزی دو مرتبه پوست صورت خود را بشویید تا چربی اضافه، باکتری ها و سلول های مرده از سطح آن برداشته شوند. البته این کار را بیش از حد انجام ندهید تا خشکی بیش از حد پوست، مشکلات دیگری برایتان به دنبال نداشته باشد.

عدم استفاده از لایه بردارهای زبر

لایه برداری پوست مفید است؛ اما به شرطی که از لایه بردارهای خفیف حاوی دانه های ریز و نرم استفاده شود. از مصرف محصولاتی که حاوی خرده هسته هستند، بپرهیزید. به دلیل آن که پوست را تحریک کرده و حتی موجب خراش نیز می شوند.

انجام حرکات ورزشی

ورزش به گردش خون در بدن کمک کرده و از میزان استرس می کاهد. پوست نیز از گردش خون بیشتر و اکسیژن رسانی که به آن می شود، سود بسیاری می برد. البته باید به این نکته توجه داشت که حرارت و رطوبت نشسته روی پوست می تواند مکان مناسبی برای رشد باکتری و بروز جوش صورت شود؛ بنابراین بهتر است پیش از ورزش آرایشتان را پاک کنید.

استراحت کافی

زمانی که خواب کافی داشته باشید، منبع لازم برای داشتن دستگاه ایمنی قوی تری را خواهد داشت. البته سیستم ایمنی قوی به کلی مانع از جوش نمی شود؛ اما در مبارزه با عفونت جوش ها موثر واقع شده و باعث می شود جوش با سرعت بالاتری بهبود یابد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: