دوشنبه 01 مهر 1398 - 16:12:45

مراقبت از موها در فصل سرما

 

درمان پوسته سر

جلوگیری از به وجود آمدن الکتریسیته مو

 

مراقبت از موها در فصل سرما

 


آیا می دانید مراقبت از مو در فصل های سرد سال متفاوت از فصل های گرم سال است؟ شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی روی لطافت پوست و مو داشته و در زیبایی آن ها موثر است. برای مراقبت از موها در فصل سرما راهکارهایی وجود دارد که در ادامه این مطلب از سایت رژلب به بیان آن ها خواهیم پرداخت.


موها در آب و هوای سرد چه وضعیتی پیدا می کنند؟


سرمای هوا باعث می شود رشد موها کاهش پیدا کرده و احتمال ریزش موها بیشتر شود. احتمال خشکی موها و آسیب دیدگی تحت شرایط سرما نیز بیشتر است. تغییر درجه حرارت هوا که ناشی از هوای گرم خانه و هوای سرد بیرون پدید می آید، موجب ایجاد لایه موادی از کوتیکول ها و رطوبت شده و موها را خشک می کند. از این رو، در فصل سرما باید مراقبت های بیشتری را نسبت به موها به خرج دهیم. اگر تمایل دارید موهای نرم و درخشانی داشته باشید، راهکارهای ساده و کم خرج زیر به کارتان خواهد آمد.


عدم شستشوی روزانه سر برای مراقبت از موها در فصل سرما


هوای سرد موجب خشک شدن موها می شود؛ به همین دلیل نیازی نیست هر روز موها را بشویید. شستشوی مداوم موها باعث می شود رطوبت لازم که وظیفه محافظت از موها در برابر سرما را بر عهده دارند، از بین برود. توصیه ما به شما این است که موهایتان را دو الی سه بار در هفته بشویید.

 

شستشو و نحوه نگهداری از موها در فصل سرما


استفاده از نرم کننده برای مراقبت از موها در فصل سرما


هر بار که موهایتان را می شویید، از نرم کننده نیز استفاده کنید. اگر موهای شما چرب است، نرم کننده و ماسک مو را روی ساقه موها قرار دهید. اگر موهایتان خشک است نیز توصیه می کنیم از یک نرم کننده عمیق تر استفاده کنید. همیشه بعد از این که نرم کننده را مصرف کردید، چند دقیقه صبر کنید و موها را ماساژ دهید. سپس آبکشی نمایید.


مراقبت از موها در فصل سرما با روغن های طبیعی


البته مراقبت از موها با استفاده از روغن های طبیعی فقط مختص پاییز و زمستان نیست و شما همیشه باید به موهایتان رسیدگی کنید. اما در فصول سرد سال که مو بیش از همیشه خشک است، استفاده از این مواد از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند. شما می توانید جهت پیشگیری از خشک شدن موها، چند قطره روغن نارگیل به شامپوی خود اضافه کنید. همچنین، می توانید پس از هر بار حمام کردن، ساقه موهایتان را با روغن های طبیعی ماساژ دهید. روغن نارگیل نه تنها موها را نرم می کند، بلکه موجب آبرسانی کافی به پوست نیز می شود و از آسیب موها جلوگیری می کند. شما می توانید چند قطره روغن کرچک به روغن نارگیل مصرفی خود اضافه کنید تا اطمینان حاصل نمایید که موهایتان به خوبی تقویت می شوند.

 

مراقبت از موها با روغن های طبیعی


مراقبت از موها در فصل سرما با شامپو بچه


برای مراقبت بهتر از موها می توانید هر از گاهی شامپوی مصرفی خود را کنار بگذارید و از شامپوهایی که مواد شیمیایی کمتری دارند، استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما این است که هفته ای یک بار از شامپو بچه برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. برای این که مطمئن شوید لطافت موها همچنان حفظ می شوند، از نرم کننده استفاده کنید.


پرهیز از دوش آب داغ برای مراقبت از موها در فصل سرما


آب داغ با از بین بردن چربی طبیعی موها، موجب آسیب آن می شود. توصیه می کنیم چه در فصل گرما و چه در فصل سرما از آب ولرم نه خیلی سرد و نه خیلی گرم برای شستشو استفاده نمایید. آب ولرم موجب درخشندگی هر چه بیشتر موها می شود.


ماساژ کف سر جهت مراقبت از موها در فصل سرما


ماساژ پوست سر کمک می کند جریان خون در کف سر افزایش یابد و رشد موها بیشتر شود. همچنین، باعث می شود موهای سالم تری داشته باشید. برای تقویت هر چه بیشتر موها می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون در ماساژ دادن استفاده کنید. شب قبل از خواب به مدت 10 دقیقه پوست سرتان را ماساژ دهید؛ هم آرامش شما افزایش می یابد و هم این که باعث می شود خواب بهتری داشته باشید.


مراقبت از موها در فصل سرما با رطوبت رسانی بیشتر


از آن جایی که با سرد شدن هوا، وسایل گرمایشی منزل نیز روشن می شوند، خشکی و کاهش رطوبت هوای محیط موجب خشک شدن موها می شود. جهت پیشگیری از این عارضه می توانید در منزل از وسایل رطوبت دهی مانند دستگاه بخور یا حتی کتری آب استفاده کنید. به این صورت که یک کتری آب جوش همیشه روی بخاری منزل قرار دهید تا بخار حاصل از آن مانع خشک شدن موها شود.


مراقبت از موها در فصل سرما با اسپری محافظت کننده


شما می توانید برای محافظت از موهایتان از اسپری استفاده کنید. برخی اسپری ها نه تنها موها را از آسیب های وارده محافظت می کنند، بلکه آسیب های از قبل وارد شده را نیز به خوبی ترمیم می نمایند.

 

محافظت از مو در فصل سرما


تاثیر پوشاندن سر در مراقبت از موها در فصل سرما


اگر به استخر می روید، یادتان باشد برای محافظت از موها حتما از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید. البته این نوع مراقبت تنها مربوط به فصول سرما نشده و شما همیشه باید از کلاه استفاده کنید. در بیرون از خانه هم سعی کنید کلاه بر سر بگذارید تا علاوه بر گرم نگاه داشتن، از موها نیز در مقابل برف و باران محافظت به عمل بیاید.


درمان پوسته شدن کف سر


در فصل سرد سال، کف سر بر اثر کاهش رطوبت و سرمای زیاد دچار حالت پوسته شدن می شود و غالبا با شوره سر همراه است. شما می توانید برای رفع این حالت از روش های زیر عمل کنید:

انتخاب شامپوی مناسب برای درمان شوره سر

از شامپوهایی برای شستشوی سر استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضد شوره باشند. ابتدا کف سرتان را با این شامپو به خوبی ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید.

 

درمان شوره سر با روش های خانگی

 

درمان شوره سر با روغن های گیاهی

پوست سرتان را به طور روزانه با مقداری روغن بادام، نارگیل یا زیتون ماساژ دهید. چربی طبیعی این روغن ها وارد پوست سر شده و منافذ آن را به خوبی تغذیه می کنند. از این رو، خشکی پوست سر برطرف شده و دیگر پوسته ریزی نمی کند.

درمان شوره سر با نرم کننده های درمانی

برخی از نرم کننده ها در بازار موجودند که خاصیت درمانی داشته و عارضه هایی همچون شوره، درماتیت و حتی اگزما را برطرف می کنند. می توانید از این محصولات نیز استفاده کنید.

آبرسانی مو با نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب نیز می تواند از خشکی زدن پوست و خشک شدن تارموها جلوگیری کند. همچنین نوشیدن 8 لیوان آب در روز سموم بدن را دفع کرده و به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک می کند. البته اگر در فصل زمستان نمی توانید آب سرد بنوشید می توانید 8 لیوان آب ولرم و یا گرم نوش جان کنید.

 

جلوگیری از سوختن موها در فصل سرما

 

سوختن موها شاید آنقدر بارز نباشد که به راحتی مشاهده کنید. تابش نور خورشید در فصول سال و حتی فصول سرد سال، سطح موها را به شدت داغ می کند که کوتیکول های مو دچار تخریب شده و از بین می روند. این آسیب ممکن است تا مدت ها با شما بماند. شما با استفاده از راهکارهایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، می توانید از بروز این آسیب پیشگیری کرده یا شدت آن را کاهش دهید.


کاهش استفاده از وسایل حرارتی مو


موها آسیب دیده را نباید در معرض حرارت وسایل براشینگ مو از قبیل سشوار و اتو مو قرار داد. این وسایل رطوبت موها را کاهش داده و باعث می شوند موها در فصول سرد سال آسیب پذیرتر باشند. سعی کنید موها خود را در معرض هوای آزاد خشک کنید یا استفاده از سشوار را به حداقل برسانید.


استفاده از کاندیشنر


برای این که موها در فصول سرد سال نیز لطافت خود را حفظ کنند و آسیب های وارده از سوختن موها نیز کاهش پیدا کند، بهتر است از کاندیشنر یا همان نرم کننده استفاده کنید. هفته ای یک مرتبه از کاندیشنرهای عمقی استفاده نمایید. ماسک موهایی که حاوی مرطوب کننده هستند نیز بسیار مفید بوده و ضخامت تارهای موی شما را حفظ می کنند.


استفاده از درمان های آبرسان برای درمان موهای سوخته


شما می توانید موهایتان را در پاییز و زمستان هیدراته کنید تا از شکنندگی آن ها جلوگیری شود. برای این کار سرم های مناسب با مو وجود دارند که کوتیکول های آسیب دیده بر اثر گرما را به خوبی ترمیم می کنند.


تاثیر کوتاه کردن موی سر در مراقبت از موها در فصل سرما


متخصصان زیبایی بر این عقیده هستند که یکی از بهترین راهکارهای درمان موهای آسیب دیده، کوتاه کردن آن در فواصل زمانی سه ماهه است. اگر موهایتان را به موقع کوتاه کنید، رشد موها به شکل بهتری ادامه داشته و قسمت های انتهایی آسیب دیده کم کم از بین می روند.


تاثیر رنگ نکردن موی سر در مراقبت از موها در فصل سرما


رنگ مو به دلیل داشتن مواد شیمیایی، موجب افزایش ریزش مو و خشکی آن می شود. فرقی هم نمی کند که از رنگ موی باکیفیت استفاده کنید یا خیر. به همین دلیل سعی کنید از رنگ کردن موها در فصل پاییز خودداری کرده و در صورت انجام این کار، حتما از انواع نرم کننده و ماسک مو برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها استفاده نمایید.


برای مراقبت از موها در فصل سرما موهایتان را دم اسبی نبندید


دم اسبی کردن موها شاید روشی سریع و زیبا برای بستن موها باشد؛ اما اغلب موجب شکستن موها می شود. بهتر است در فصول سرد سال که موها از همیشه شکننده تر هستند، موهای خود را دم اسبی نبندید.


تاثیر مصرف میوه های پاییزی در مراقبت از موها در فصل سرما


خوشبختانه در فصل سرد سال میوه هایی وجود دارد که سرشار از ویتامین بوده و برای رشد و تقویت موها بسیار مفید واقع می شوند. از جمله میوه های مفید می توان به مرکبات و انار اشاره کرد. خوردن این میوه ها یا آبمیوه طبیعی آن ها کمک بسیاری به سلامت و تقویت موها خواهند کرد.

 

درمان موهای آسیب دیده


تاثیر مصرف آجیل در مراقبت از موها در فصل سرما


آجیل حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب مفید است که در درخشندگی و سلامت موها مفید واقع می شوند. از آنجایی که میزان حساسیت و خشکی موها در فصل سرما بیشتر است، سعی کنید مقدار بیشتری از آجیل را مصرف کنید.


چگونه حالت الکتریسیته مو را از بین ببریم؟


یکی از مشکلات در رابطه با مو که اغلب در زمستان ها پدید می آید، الکتریسیته شدن موها است. دلیل بروز این امر نیز پوشیدن لباس های زمستانی است. برای حل این مشکل، قبل از هر چیز بهتر است برس موی خود را تغییر دهید. سعی کنید به جای برس یا شانه های پلاستیکی از برس چوبی استفاده کنید. به منظور حفظ روغن های طبیعی مو که از آن در مقابل آسیب ها محافظت می کند، موهای خود را با آب ولرم رو به خنکی شستشو دهید. استفاده از انواع مرطوب کننده ها و ماسک مو را فراموش نکنید. هنگام مصرف ماسک مو توجه داشته باشید که از قابلیت محافظت در برابر گرما برخوردار باشد.


درمان موهای ضعیف و شکننده


کمبود رطوبت موها در فصل زمستان، موجب خشک شدن پوست سر و همچنین تضعیف موها می شود. برای جلوگیری از بروز این پیشامد، موهایتان را با برس های دندانه بزرگ شانه کنید و از عسل برای ماسک استفاده نمایید. عسل را به ریشه و ساقه موها آغشته کنید و نیم ساعت صبر کنید. سپس موها را با آب ولرم شستشو دهید. عسل علاوه بر این که رطوبت موهای شما را حفظ می کند، در براق شدن آن نیز موثر است.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: