پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 23:33:43

پوست شفاف

 

انواع ماسک موثر در داشتن پوست شفاف

تاثیر آب سرد در شفافیت پوست

 

رمز و رازهای داشتن پوست شفاف


 

پوست تاثیر بسیاری در ظاهر دارد و یکی از اصلی ترین رکن های زیبایی محسوب می شود. البته دستیابی به پوست شفاف به همین سادگی ها هم نیست و نیازمند رعایت رمز و رازهایی است که در ادامه این مطلب از سایت رژلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.


تاثیر آب برنج در شفافیت پوست


آب برنج یکی از تاثیرگذارترین مواد طبیعی برای شفافیت پوست است. شما می توانید از این ماده برای ماسک صورت استفاده کنید؛ ساده ترین روش این است که برنج را بپزید و از آب آن برای پوست استفاده نمایید. برای جوانسازی و داشتن پوست شفاف به موارد زیر نیاز خواهید داشت:
سه قاشق غذاخوری برنج خام را در یک ماهی تاوه حاوی آب سرد بریزید و روی شعله قرار دهید. پس از این که برنج پخته شد، آب اضافی آن را در کاسه ای فشار دهید. سپس برنج پخته شده را در ظرفی جداگانه آنقدر بکوبید تا خمیر یکدستی به دست بیاید. در مرحله بعد یک قاشق غذاخوری شیر گرم و عسل به آن اضافه کنید. یک کپسول ویتامین ای را با کمک سوزن سوراخ کرده و محتویات آن را نیز به خمیرتان اضافه نمایید. می توانید یک قاشق چایخوری گلاب نیز به خمیر اضافه کرده و آن را با انگشتان خود روی تمام نواحی پوست صورت به جر دور چشم قرار دهید. اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی پوست استراحت کند و سپس صورت خود را با آب برنجی که کنار گذاشته بودید، شستشو دهید. باز هم 20 دقیقه صبر کنید و در نهایت با آب سرد آبکشی نمایید. استفاده از این روش را می توانید به هفته ای یک مرتبه موکول کنید.
ماسک صورت برنج علاوه بر این که تاثیر به سزایی در درمان چین و چروک و خطوط پوست دارد، موجب افزایش استحکام آن نیز خواهد شد. استفاده از ماسک برنج باعث می شود تا پوستی صاف و درخشان داشته باشید. ماسک ضد چروک و شفاف کننده برنج نیز در درمان آکنه و پیشگیری از برو جوش نیز بسیار موثر است.
برنج حاوی لینولئیک اسید و اسکوالن است که موجب افزایش تولید کلاژن می شود. اسکوالن در حفظ انعطاف پذیری پوست موثر بوده و در برابر آسیب های ناشی از اشعه مضر خورشید نیز محافظت به عمل می آورد. ویتامین ب موجود در برنج، رشد سلول های پوست را افزایش داده و موجب صاف شدن و درخشندگی هر چه بیشتر پوست خواهد شد.

 

داشتن پوست شفاف با آب برنج


داشتن پوست شفاف با روغن نارگیل


روغن نارگیل دارای خواص بسیاری است که از جمله آن ها می توان به از بین بردن گرد و غبار، آلودگی، چربی اضافه و پسماندهای آرایشی اشاره کرد. فقط کافیست چند قطره روغن نارگیل راروی نوک انگشتان خود ریخته و به آرامی و به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. پس از این که پوست خود را به مدت 1 دقیقه با روغن نارگیل ماساژ دادید، یک حوله گرم روی آن قرار دهید تا منافذ پوست باز شود و همه ناخالصی ها بیرون کشیده شود. بعد از این که حوله را به مدت یک دقیقه روی صورت خود قرار دادید، با استفاده از یک پارچه تمیز، روعن اضافه را از روی صورت بردارید. بهتر است صورت خود را نشویید تا پوست نرم و انعطاف پذیر شود. مصرف روغن نارگیل برای شفافیت پوست را می توانید دو بار در هفته انجام دهید.

 

داشتن پوست شفاف با روغن نارگیل


شستشوی صورت با سرکه سیب برای داشتن پوست شفاف


اگر پوست شما حساس و مستعد جوش است، پیشنهاد می کنیم از سرکه سیب برای شستشوی آن استفاده کنید. از آنجایی که سطح PH سرکه سیب بسیار نزدیک به پوست ما می باشد، در شفافیت پوست تاثیر بسیاری خواهد داشت. برای این کار کافیست یک فنجان آب را با نصف فنجان سرکه سیب ترکیب کرده و با پنبه روی سطح پوست بکشید. توجه داشته باشید که بهتر است سرکه سیب با پوست آسیب دیده یا زخم تماس نداشته باشد. اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود و سپس با آب سرد آبکشی کنید. اگر احساس پوست تان خشک شده است، از یک نرم کننده مناسب برای آبرسانی استفاده نمایید.

 

داشتن پوست شفاف با سرکه سیب


شستشوی صورت با عسل و آبلیمو برای داشتن پوست شفاف


ترکیب عسل و آبلیمو از خاصیت ضد عفونی کنندگی خوبی برخوردار است که باکتری ها را از بین برده و سلول های مرده پوست را پاکسازی می کند. روش کار بدین صورت است که یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه را با دو قاشق چایخوری عسل ترکیب کرده و کف دست کمی نگه دارید تا گرم شود. سپس ترکیب به دست آمده را روی نواحی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید خشک شود. در نهایت می توانید صورت تان را با آب گرم آبکشی کنید.

 

داشتن پوست شفاف با عسل و آب لیمو


داشتن پوست شفاف با آلوئه ورا


آلوئه ورا یکی از بهترین مواد طبیعی برای ترمیم پوست و همچنین افزایش میزان شفافیت آن است. برای این کار کافیست یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری گلاب، دو قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق چایخوری روغن اسطوخدوس ترکیب کنید. محلول را در ظرف در بسته قرار داده و داخل یخچال به مدت یک هفته نگهداری کنید. برای مصرف این ماسک می توانید هر سری مقداری از آن را روی صورت قرار داده و به مدت 30 دقیقه به شکل دورانی ماساژ دهید. سپس با آب گرم آبکشی کرده و با ضربات آرام حوله آب اضافی صورت را بگیرید.

 

داشتن پوست شفاف با آلوئه ورا


داشتن پوست شفاف با روغن درخت چای


شستشوی صورت با روغن درخت چای نه تنها شفافیت پوست را به دنبال دارد، بلکه موجب از بین رفتن جوش و آکنه نیز خواهد شد. خواص ضد قارچی این روغن نیز در تمیز کردن و پاکسازی پوست از آلودگی کمک شایانی می کند. یک چهارم فنجان روغن کرچک، یک دوم فنجان روغن انگور، یک چهارم فنجان روغن جوجوبا و 15 قطره روغن درخت چای را با هم ترکیب کنید. چند قطره از این روغن را روی نوک انگشتان ریخته و روی پوست صورت ماساژ دهید. توصیه می کنیم پوست خود را حدود یک دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید. یک حوله تمیز را در آب داغ فرو برده و آب اضافی آن را خارج کنید. سپس روی صورت قرار دهید و تا زمان سرد شدن صبر کنید. روغن اضافی صورت را با استفاده از یک پارچه تمیز برداشته و خوب خشک کنید. توجه داشته باشید که جهت کسب نتیجه بهتر، نیازی به شستشوی صورت نیست. می توانید در آخر از مرطوب کننده برای آبرسانی پوست استفاده نمایید. اگر بخواهید می توانید بخور صورت با استفاده از حوله داغ را دو مرتبه انجام دهید. باقی مانده روغن را در یک ظرف درب دار ریخته و هر سری مقداری از آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

داشتن پوست شفاف با روغن درخت چای


تاثیر شیر در داشتن پوست شفاف


شیر در پاکسازی و تمیز کردن پوست از انواع آلودگی ها و همچنین پسماندهای لوازم آرایشی بسیار مفید است. علاوه بر این حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که شرایط پوست را بهبود بخشیده و کمک شایانی به داشتن پوست شفاف می کند. شیر یک مرطوب کننده عالی برای پوست نیز محسوب می شود. علاوه بر این، می توان از شیر برای روشن کردن لکه های صورت، از بین بردن چین و چروک و نرم و درخشان کردن پوست نیز استفاده کرد.

 

داشتن پوست شفاف با شیر


تاثیر روغن ویتامین ای در داشتن پوست شفاف


ویتامین ای یکی دیگر از گزینه های مفید برای درمان پوست و مرطوب کردن آن است. همچنین، یک ضد پیری مفید نیز می باشد که با رادیکال های آزاد مقابله کرده و موجب افزایش تولید کلاژن می شود. از روغن ویتامین ای می توان برای درمان آفتاب سوختگی نیز استفاده کرد. همچنین، منافذ پوست را از اجسام خارجی و آلودگی پاکسازی می کند که موجب تمیزی و درخشندگی هر چه بیشتر پوست می شود.

 

داشتن پوست شفاف با روغن ویتامین ای


تاثیر عسل در داشتن پوست شفاف


عسل حاوی آنتی اکسیدان است که یکی از بهترین گزینه ها برای جوانسازی پوست بوده و آرامش بخش بسیار کاربردی است. خاصیت ضد میکروبی عسل آن را به یک درمان ایده آل برای جوش و آکنه تبدیل کرده است. عسل در حفظ رنگ طبیعی پوست نیز بسیار مفید واقع می شود.

 

تاثیر عسل در داشتن پوست شفاف


تاثیر شستشوی صورت با آب سرد در پوست شفاف


شاید برایتان جالب باشد بدانید که میزان درجه حرارت آب تاثیر بسیاری در شفافیت پوست دارد. اگر عادت دارید هر روز صورت تان را با آب داغ بشویید، باید بدانید که در طولانی مدت آسیب بسیاری را به پوست خود وارد خواهید کرد. به جرأت می توان گفت تمام خانم هایی که دارای پوست سالم و شفاف هستند، از آب سرد برای شستشوی صورت خود استفاده کرده اند.
البته برای کسب بهترین نتیجه، توصیه می کنیم ابتدا صورت خود ا با آب گرم تمیز کنید تا عاری از هر گونه لوازم آرایشی و گرد و غبار شود. این کار در باز کردن منافذ پوست و پاکسازی آن از هر گونه کثیفی موثر است. علاوه بر این، آب گرم پوست را از هر گونه التهاب در امان نگه می دارد. پس از این که صورت خود را با آب گرم پاک کردید، با آب سرد یک شوک به آن وارد نمایید. آب سرد موجب بسته شدن منافذ پوست که در مرحله قبل پاکسازی شده بود می شود. منافذ بسته از ایجاد هر گونه آلودگی، باکتری و سلول های مرده و در نهایت احتمال بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند. بسته شدن منافذ پوست، صورت شما را آماده پذیرش مواد آرایشی می کند.
پس از این که با استفاده از آب سرد به پوست خود شوک وارد کردید، حال زمان استفاده از تونر و مرطوب کننده فرا می رسد. در واقع شما باید از خشک شدن پوست خود جلوگیری کنید که این کار با استفاده از محصولات آبرسان میسر می شود. احتمالا پس از این که با آب داغ دوش می گیرید، متوجه خشکی بیش از حد پوست خود شده اید. آب داغ به جای این که رطوبت را به پوست شما اضافه کند، آن را از بین می برد. اگر قادر به دوش گرفتن با آب سرد نیستید، می توانید در آخر به اندازه 2 دقیقه زیر دوش آب سرد بایستید.
شاید با خود فکر کنید که بستن منافذ صورت از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ اما خوب است بدانید که منافذ پوست بدن نیز به مراقبت بسیاری نیاز دارد. پس از شستشوی کلی بدن، آبکشی با آب سرد به شما کمک می کند که منافذ باز پوست بسته شود و حالت صاف و یکدستی به خود بگیرد. یکی دیگر از مزایای دوش گرفتن با آب سرد پس از پایان حمام کردن این است که گردش خون شما افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد.
زمانی که از آب داغ برای شستشوی خود استفاده می کنید، جریان خون در پوست شما افزایش پیدا می کند. زمانی هم که پس از آن زیر دوش آب سرد بروید، جریان خون در اندام های شما افزایش قابل توجهی را پیدا خواهد کرد. بنابراین دوش گرفتن با آب گرم و سرد موجب افزایش گردش خون شده و همین عامل در شفافیت پوست شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

تاثیر آب سرد در داشتن پوست شفاف

 


تاثیر آب سرد در کاهش سیاهی و پف زیر چشم


آب سرد در منقبض شدن و از بین رفتن سیاهی دور چشم بسیار موثر است. استفاده از آب سرد برای شستشوی صورت کمک می کند تا ورم و سیاهی دور چشم کاهش قابل توجهی پیدا کند و شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسید.


تاثیر آب سرد در کاهش چین و چروک صورت و بدن


زمانی که پوست شما خشک و پوسته پوسته شود، بیشتر در معرض چین و چروک و پیری زودرس قرار خواهید گرفت. از آن جایی که آب داغ، چربی طبیعی پوست را از بین می برد، موجب خشکی پوست شده و آن را بیشتر جلوه می دهد. شما با استفاده از آب سرد می توانید پوست خود را جوان و سرحال نگهدارید و حتی میزان چین و چروک را در آن نیز به حداقل برسانید.

 


در این مطلب از سایت رژلب به بررسی راهکارهای دستیابی به پوست شفاف پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد. چنانچه هر گونه تجربه جدید در این حوزه دارید، آن را با ما و سایر کاربران سایت از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 15:18:58
ببخشید آدرستون کجاست
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 15:18:41
سلام
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: