سه شنبه 26 فروردین 1399 - 17:00:06

10 اشتباه رایج در مراقبت از پوست

 

طرز صحیح زدن تونر

اصول صحیح مراقبت های پوستی

 

10 اشتباه رایج مراقبت های پوستی

 

نکات بسیاری در مورد مراقبت از پوست وجود دارد که احتمالا برخی از آن ها را می دانید و به خوبی رعایت می کنید. اما یک سری نکات مراقبت پوستی وجود دارد که رعایت آن ها از اهمیت بالایی برخوردارند و باید توجه بیشتری نسبت به آن ها به خرج دهید. در ادامه این مطلب از سایت رژلب قصد داریم شما را با 10 اشتباه رایج در مراقبت از پوست آشنا کنیم.


1. اشتباهات رایج در مورد استفاده از تونر


اکثر افراد، تونر را با استفاده از یک تکه پنبه یا پد آرایشی به روی پوست می زنند. ما این کار را به شما توصیه نمی کنیم. به دلیل این که الیاف پنبه یا پدهای آرایشی خود می توانند باعث بروز حساسیت های پوستی شوند. علاوه بر این، احتمال انتقال آلودگی به وسیله این موارد نیز وجود دارد. بهترین راهکار این است که ابتدا دست های خود را خوب بشویید. سپس مقدار لازم از تونر را کف دست چپ ریخته و با انگشتان دست راست، آن را به کل نواحی پوست بزنید. در آخر نیز می توانید صورت خود را با کف دست ها ماساژ دهید تا حسابی به تونر آغشته شود.


2. اشتباهات رایج در ماساژ دادن صورت


هنگام زدن برخی از انواع کرم های پوستی، باید پوست را به خوبی ماساژ دهید. خوب است بدانید که هر قسمت از صورت را باید به طرز درستی ماساژ دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود. به عنوان مثال، گونه ها را با حرکات چرخشی به آرامی ماساژ داده و انتهای محدوده ماساژ را نزدیک به گوش ها در نظر بگیرید. قسمت پیشانی را باید به سمت بالا تا رستنگاه موها ماساژ دهید. همین طور برای قسمت چانه نیز باید ماساژ را به سمت پایین انجام دهید. حرکات انگشتان را آهسته و یکنواخت در نظر بگیرید. همیشه زیر غبغب و ناحیه گردن را نیز ماساژ دهید تا پوست این نواحی یکدست به نظر برسد.

 

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست


3. اشتباهات رایج مراقبت های پوستی در تمیز کردن وسایل شخصی


محیط اطراف به خصوص وسایل شخصی شما، تاثیر بسیار در زیبایی پوست شما دارند. به عنوان مثال، شما باید بالشت خود را همیشه تمیز نگه دارید و حداقل هفته ای یک بار روبالشتی و ملحفه خود را تعویض نمایید. هر روز موبایل خود را با پد الکلی تمیز کنید تا بدین وسیله احتمال بروز جوش و آکنه پوستی کاهش یابد.


4. اشتباهات رایج مراقبت های پوستی در فشار دادن جوش ها


اگر متوجه جوش چرکی روی پوست خود شدید، به جای این که آن را فشار دهید تا هر چه زودتر تخلیه شود، سعی کنید از محصولات از بین برنده جوش استفاده نمایید. محلول از بین برنده سریع جوش را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. یک گوش پاک کن تمیز بردارید و آن را آغشته به محلول نمایید. سپس محلول را روی جوش بمالید و صبر کنید تا جذب شود و تاثیر خود را بگذارد.


5. اشتباهات رایج مراقبت های پوستی در مورد جای جوش و آکنه


برای جلوگیری از بروز لک های ناشی از جوش و آکنه می توانید از مواد غذایی و محصولات پوستی حاوی ویتامین C استفاده کنید. همچنین، برای پوشاندن لک و جای جوش می توانید از کانسیلر سبز رنگ قبل از زدن فوندیشن استفاده نمایید.


6. اشتباهات رایج پوستی در مورد تمیز کردن پوست


ابتدا باید پوست صورت خود را با یک شوینده مناسب شستشو دهید. سپس از کینزر استفاده نمایید. کلینزر را روی کف دست ریخته و با انگشت روی سراسر نقاط پوست ماساژ دهید. کمی صبر کنید تا محصول به خوبی جذب پوست شود. سپس دست های خود را مرطوب کرده و دوباره کل نواحی صورت را ماساژ دهید. در نهایت صورت تان را آبکشی نمایید.

 

اشتباهات پوستی رایج


7. اشتباهات رایج در مورد تمیز کردن لوازم آرایشی و محصولات پوستی


بعد از گذشت مدت زمانی از مصرف محصولات آرایشی و پوستی، انواع لکه های آرایش و آلودگی روی درب و بدنه محصولات نقش می بندند. اگر نسبت به پاکسازی و تمیز کردن بدنه محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام نکنید، این آلودگی ها و باکتری ها به سطح پوست شما راه می یابند. سعی کنید هفته ای یک بار بدنه تمام لوازم آرایشی و بهداشتی خود را با شوینده مناسب بشویید.

 

8. اشتباهات مراقبت از پوست در مورد عدم تست محصولات


هر محصولی را که قصد دارید برای اولین بار مورد استفاده قرار دهید، ابتدا باید روی دست یا زیر چانه تست کنید تا از عدم وجود حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.


9. اشتباهات رایج در مورد عدم مراقبت از پوست جوش دار


سعی کنید محصولات مراقبت از پوست را روی زخم و جوش ها استفاده نکنید؛ چرا که منجر به التهاب و قرمزی شدید پوست خواهد شد.


10. اشتباهات رایج پوستی در مورد عدم تمیز کردن براش ها


یکی دیگر از اشتباهاتی که اغلب خانم ها انجام می دهند، عدم شستشوی مداوم براش ها و قلموها است. حتما هفته ای یک بار این لوازم آرایشی ها را شستشو دهید. روش های مختلفی برای شستشوی براش های آرایشی وجود دارند. مثلا می توانید در ظرف حاوی آب گرم و صابون بریزید و الیاف قلموها را حسابی با شامپو بچه بشویید. یک روش دیگر این است که دستکش مخصوص شستشوی براش های آرایشی به دست کنید و روی آن مقداری شوینده بریزید. سپس قلمو را روی آن فشار دهید تا آلودگی ها و پسماندهای آرایشی از بین بروند. معمولا روی این دستکش ها، شیارهایی تعبیه می شود که شستشو را راحت تر و سریع تر میسر می کند.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: