سه شنبه 02 مهر 1398 - 12:30:46

جوانی پوست

 

راهکارهای جلوگیری از چین و چروک پوست

درمان پوست آسیب دیده

 

جوانی پوست با راهکارهای خانگی

 


با افزایش سن و گذر زمان، خطوط چین و چروک روی پوست ظاهر می شود که اغلب برای خود شخص چندان جالب نیست. به عبارتی، هیچ انسانی را نمی توان روی زمین یافت که از پیری پوست خود خشنود باشد. با این که روند پیری پوست کاملا طبیعی است و راه گریزی از آن وجود ندارد، اما راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان آن را به تعویق انداخت.


جوانی پوست با عدم داشتن استرس


استرس علاوه بر آسیب به روح، به جسم نیز آسیب های فراوانی را وارد می کند. هورمون استرس که کورتیزول نام دارد، موجب تخریب جسم و روح به طور همزمان می شود. طی مطالعاتی که اخیرا در امریکا انجام شد، به این نتیجه دست یافتند افرادی که سطح کورتیزول بالایی داشتند، پیرتر از سن واقعی خود به نظر می رسیدند. در اثر ترشح زیاد هورمون کورتیزول، افزایش ناگهانی قند خون نیز بروز می یابد که بر مولکول های کلاژن تاثیر گذار خواهد بود. در واقع، افزایش کورتیزول در بدن موجب کاهش ترشح اسیدهایی می شود که در شفافیت پوست موثرند. علاوه بر این، استرس موجب می شود تا فرد دائما اخم روی صورت داشته باشد و چروک هایی روی این قسمت از پیشانی به وجود بیاید. شما می توانید اقدامات بسیاری را برای کاهش سطح استرس بدن انجام دهید که از جمله آن ها می توان به یوگا، مدیتیشن، ماساژ، تمرینات ورزشی مداوم و ... اشاره کرد. همچنین، باید با خود تمرین کنید تا در واقع عصبانیت خود را کنترل کرده و خشم تان را مهار نمایید. شاد بودن و خندیدن باعث می شود تا از بروز چین و چروک پوستی پیشگیری به عمل آمده و جوان تر از سن واقعی تان به نظر برسید.


جوانی پوست با دوری از اشعه های مضر آفتاب


افرادی که در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دارند، بیشتر از افرادی که قبل از بیرون رفتن از خانه از ضد آفتاب استفاده می کنند، به پیری زودرس پوست دچار خواهند شد. تابش اشعه های مضر آفتاب باعث می شود پوست سریع تر از حالت نرمال پیر شود. علاوه بر این، احتمال ابتلا به سرطان پوست نیز بیشتر می شود. شما می توانید با کمک ضد آفتاب تا حد زیادی بر این مشکل غلبه کنید. توجه داشته باشید که استفاده از ضد آفتاب تنها مختص تابستان نبوده و شما باید در فصل زمستان و حتی روزهای برفی نیز از یان محصول استفاده نمایید. ضد آفتاب مصرفی شما باید دارای حداقل اس پی اف 30 باشد.

 

جوانی پوست با مصرف مداوم ضد آفتاب


جوانی پوست با پرهیز از استعمال دخانیات


یکی از هزاران عوارضی که دود سیگار برای شما در پی دارد، آسیب به پوست و بروز چین و چروک می باشد. اگر فردی هستید که سیگار می کشید یا در کنار فرد سیگاری زندگی می کنید، باید بدانید که دود سیگار آسیب زیادی به پوست و سایر نقاط بدن شما می رساند. دود سیگار قادر است ویتامین C پوست را از بین ببرد و آن را خشک نماید. همچنین، طبق تحقیقات گسترده، ثابت شده است که دود سیگار دارای موادی است که موجب از بین رفتن کلاژن پوست شده و آن را پیرتر از سن واقعی نشان می دهد.


تاثیر هوای سرد و خشک در از بین رفتن جوانی پوست


دمای پایین هوا و بادهای سرد باعث خشکی پوست و به دنبال آن، بروز چین و چروک می شود. برای جلوگیری از این عارضه باید مرتب پوست را مرطوب کنید. افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند باید توجه زیادی به این مسئله نشان دهند. سعی کنید روزانه 8 لیوان آب بنوشید تا پوستی مرطوب و انعطاف پذیر داشته باشید. علاوه بر این، نوشیدن آب موجب دفع سموم مضر از بدن می شود و برای شفافیت پوست بسیار مفید واقع می شود. توصیه ما به شما این است که از مرطوب کننده های حاوی پپتید استفاده کنید. پپتید زنجیره ای از اسیدهای آمینه است که نه تنها موجب آبرسانی پوست می شوند، بلکه کلاژن ساز نیز است. پس از این که صورت خود را شستشو دادید و پوست کمی رطوبت داشت، مرطوب کننده را بزنید و ماساژ دورانی بدهید.

 

تاثیر هوای سرد در جوانی پوست


تاثیر کم خوابی بر از بین رفتن جوانی پوست


زمانی که استراحت کافی ندارید، بدن کورتیزول اضافی تولید می کند. برعکس، زمانی که خواب کامل دارید، بدن شروع به تولید هورمون رشد انسانی کرده و موجب ضخیم شدن پوست می شود. البته نه تنها میزان خواب، بلکه کیفیت خواب شما نیز بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که اگر به پهلو یا دمر بخوابید، احتمال بروز خطوط روی پوست صورت شما زیاد است. سعی کنید بیشتر روی کمر بخوابید.
حس خستگی ناشی از بی خوابی، در اولین قسمت از بدن که ظهور می کند، صورت است. کم خوابی باعث ایجاد حلقه های تیره در زیر پوست می شود. پوست صورت نیز تیره و افتاده نشان داده مب شود. کم خوابی عوارض بسیار دیگری نیز دارد که از جمله آن ها می توان به کاهش قدرت حافظه و افسردگی اشاره کرد. اگر می خواهید خواب راحتی داشته باشید، بهتر است تا دو ساعت قبل از خواب از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین خودداری کنید. بزرگسالان باید 8 ساعت در طول شبانه روز استراحت کافی داشته باشند.


تاثیر مصرف الکل در از بین بردن جوانی پوست


مصرف الکل موجب بزرگ شدن رگ ها و افزایش گردش خون می شود. این پیشامد در بلند مدت، آسیب های پوستی را به دنبال داشته و موجب پیری و چروک پوست خواهد شد. الکل باعث از بین رفتن کلاژن، رطوبت و برجستگی های طبیعی صورت می شود.

 

تاثیر مصرف الکل در جوانسازی پوست


لایه برداری صورت موثر در جوانی پوست


یکی از کارهایی که می توان برای حفظ جوانی و زیبایی پوست انجام داد لایه برداری پوست است که با کمک آن می توان پوست های مرده را از بین برده و با این کار پوستی درخشان و زیبا را روی بدن و صورت خود تضمین کرد. برای این کار حتی نیازی به استفاده از مواد شیمیایی گران قیمت نبوده و می توان از کیت های میکرودرمابریشن که نمونه های مختلف آن در داروخانه ها وجود دارد، استفاده کرد. همچنین اگر پوست حساسی دارید می توانید شب ها قبل از خواب روی پوست خود از کرم مرطوب کننده ای که حاوی آلفا هیدروکسی اسید است، استفاده کنید.


تاثیر استفاده از مرطوب کننده در جوانی پوست


لایه برداری و استفاده از مرطوب کننده روی پوست دو نکته جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند. زیرا بهترین زمانی که می توان از مرطوب کننده استفاده کرد وقتی است که پوست لایه برداری شده است. در این زمان پوست آمادگی پذیرش مرطوب کننده را داشته و به همین دلیل بهترین نتیجه ممکن از استفاده از مرطوب کننده پس از لایه برداری به دست می آید. البته لازم به ذکر است که برخلاف لایه برداری، بهتر است روزی دوبار روی پوست مرطوب کننده زده و این کار را شب ها و صبح ها انجام داد. البته برای استفاده از مرطوب کننده در طول روز نیز می توانید کرم خود را همیشه همراه خود داشته و از آن استفاد کنید.


تاثیر مصرف لوازم آرایشی مرغوب در جوانی پوست


اگر واقعا می خواهید که سلامت و جوانی پوست خود را حفظ کنید می بایست از محصولات و لوازم آرایشی مناسب و با کیفیت مناسبی مصرف کرده و با خیال کاملا راحت از این محصولات در سر تاسر روز و به طور مرتب استفاده کنید.


جوانی پوست با عدم مصرف فست فود


سرخ کردنی ها و فست فودها دارای بالاترین مقادیر مواد التهابی هستند. مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب ترانس نیز منجر به افزایش میزان کلسترول بد بدن شده و پیری پوست را به دنبال خواهد داشت. به شما توصیه می کنیم از مصرف غذاهای آماده و فست فودها خودداری کنید. همچنین پیش از خرید مواد غذایی، ابتدا برچسب آن را خوب مطالعه کنید تا از خرید خوراکی های حاوی روغن جامد و روغن های گیاهی هیدروژنه اجتناب نمایید.


جوانی پوست با عدم مصرف غذاهای فرآوری شده


غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، سیب زمینی سرخ شده آماده، گوشت های نمک سود و ... به دلیل داشتن مقادیری نمک و مواد نگهدارنده مضر، پیری پوست را به دنبال خواهد داشت. یکی از اصلی ترین ترکیبات این مواد غذایی مضر، نیترات است که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. تا جای ممکن سعی کنید از مصرف مواد غذایی فرآوری شده خودداری کنید و مصرف میوه و سبزیجات و همچنین غذاهای سالم و خانگی را جایگزین آن نمایید.

 

تاثیر تغذیه در جوانی پوست


درمان خشکی پوست با استفاده از روغن های طبیعی


همان طور که می دانید، خشکی پوست در بروز پیری زودرس بسیار موثر است. روغن زیتون و کرچک تاثیر بسیاری در از بین بردن خشکی پوست دارند. روش استفاده بدین صورت است که سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق روغن کرچک ترکیب کرده و روی مناطقی از پوست که احساس خشکی می کنید، قرار دهید. سپس یک حوله را در آب داغ فرو برده و آب اضافی آن را بگیرید. آن را به مدت چند دقیقه روی صورت خود قرار دهید تا کم کم سرد شود. این مراحل را می توانید دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود.


درمان خشکی پوست با روغن بادام، شیر، عسل و تخم مرغ


از قدیم تاکنون، روغن بادام در بسیاری از مقاصد پوست و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. رفع خشکی پوست نیز یکی دیگر از خواص این ماده مفید است. برای بهره مندی از خواص روغن بادام کافیست نصف قاشق چایخوری روغن بادام را در یک لیوان شیر ولرم ترکیب کرده و شب قبل از خواب آن را به پوست بمالید. کمی صبر کنید تا روی پوست خشک شود و صبح روز بعد که از خواب بیدار شدید، با آب ولرم آبکشی کنید. ترکیب فوق پوست شما را تغذیه کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند.
همه ما عسل را به عنوان یک نرم کننده و مغذی پوست می شناسیم. این ماده مفید تاثیر به سزایی در از بین بردن خشکی پوست دارد. روش استفاده به این صورت است که عسل را به تنهایی برای 10 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب سرد آبکشی نمایید. این ماسک، پوست شما را در طول روز براق و درخشان نگه داشته و به سرعت خشکی پوست را درمان می کند.
زرده تخم مرغ به دلیل چربی مفید بسیاری که دارد، در درمان خشکی پوست مفید واقع می شود. شما می توانید علاوه بر زرده تخم مرغ، از کمی روغن زیتون، عسل و گلاب نیز استفاده کنید.  روش کار بدین صورت است که یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری عسل و نصف قاشق چایخوری روغن زیتون و کمی گلاب ترکیب کنید. ماسک به دست آمده را برای چند دقسقه روی پوست قرار داده و بعد از گذشت 20 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. برای درمان خشکی پوست می توانید دو بار در هفته از این ماسک استفاده نمایید.


جوانی پوست با بخور دادن


بخور دادن از قدیم برای زیبایی هر چه بیشتر پوست مورد استفاده قرار می گرفت. این روش درمانی، منافذ پوست را به خوبی از هر گونه آلودگی و پسماند لوازم آرایشی پاکسازی کرده و آن را نرم و شاداب می کند. برای این کار اگر به دستگاه بخور صورت دسترسی ندارید، کافیست یک کتری را پر از آب کرده و روی اجاق گاز قرار دهید. زمانی که آب به نقطه جوش رسید، کتری را از شعله برداشته و آب جوش را در یک ظرف مناسب بریزید. سپس روی سر خود یک حوله قرار داده و صورت خود را مقابل ظرف حاوی آب جوش بگیرید. اجازه دهید بخار آب به مدت 15 دقیقه با پوست تماس داشته باشد و صورت شما را کاملا خیس نماید. سپس صورت تان را به آهستگی از روی بخار آب کنار بیاورید و با آب سرد بشویید. می توانید از یک تونر متناسب با نوع پوست خود برای تنظیم PH پوست استفاده کنید. استفاده از یک کرم مرطوب کننده برای محافظت از خشکی پوست نیز پیشنهاد می شود. اگر می خواهید صورت خود را کاملا از ذرات معلق و همچنین آلودگی ها پاکسازی کنید، بهتر است دو بار در هفته بخور دهید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: