یکشنبه 02 آذر 1399 - 16:32:56

فیلم آموزش 10 نوع مراقبت از پوست و زیبایی

 

 

آموزش مرحله به مرحله پاکسازی و میکرونیدلینگ پوست

معرفی انواع ماسک صورت و مو خانگی

 

آموزش مراقبت از پوست و زیبایی

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند

 

1. فیلم ماسک صورت خانگی برای شفاف شدن پوست

2. فیلم زیبایی پوست صورت با استفاده از مواد طبیعی

3. فیلم آموزش کامل پاکسازی پوست

4. جوانسازی پوست با دستگاه لایت تراپی

5. آموزش جوانسازی پوست با دستگاه پلاژن

6. فیلم علل به وجود آمدن آفت دهان و راهکارهای درمان آن

7. فیلم درمان و تقویت موهای آسیب دیده

8. فیلم درمان اگزما با استفاده از پماد

9. فیلم آموزش پاکسازی پوست

10. فیلم آموزش میکرونیدلینگ پوست

 

 

 

1. فیلم ماسک صورت خانگی برای شفاف شدن پوست

 

یکی از راهکارهای شفاف و روشن شدن پوست، استفاده از لیمو است. لیمو حاوی ویتامین C است که در از بین بردن سلول های مرده از سطح پوست و روشن کردن آن بسیار مفید واقع می شود. با این حال، استفاده از لیمو برای پوست حساس می تواند التهاب و سوزش را به همراه داشته باشد؛ بنابراین بهتر است اگر پوست ملتهبی دارید، از مصرف آن خودداری نمایید. روش استفاده از لیمو برای روشن شدن پوست یه این صورت است که آب یک عدد لیموترش را گرفته و با دو برابر میزان آن آب مقطر رقیق کنید. یک تکه پنبه استریل و تمیز بردارید و آن را به ترکیب به دست آمده آغشته نمایید. سپس پنبه را روی نقاط صورت به حرکت در آورید. از برخورد آبلیمو با دور چشم خودداری کنید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه محلول روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.
مورد دیگر استفاده از گوجه فرنگی است. خوردن گوجه فرنگی نه تنها می تواند پوست شما را از اشعه های مضر خورشید محافظت کند و از بروز لک پیشگیری کند، بلکه استعمال آن روی پوست نیز می تواند به روشن شدن پوست کمک بسیاری کند. گوجه فرنگی کمک می کند لکه ها و نقاط تیره پوست شما به طور کلی از بین بروند و در عین حال پوست نرم تر و لطیف تر شود. برای روشن شدن پوست با استفاده از این محصول به یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، یک قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری شیر نیاز خواهید داشت. تمام مواد مذکور را با هم در یک کاسه ترکیب کنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود. سپس آن را روی صورت قرار داده و بگذارید حدود 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند. پس از این مدت، صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. این روش درمانی را می توانید سه بار در هفته تکرار کنید.
در ادامه این آیتم، یک نوع ماسک صورت خانگی با استفاده از خاک رس و شیر نارگیل را برای روشن و شفاف شدن پوست آموزش خواهید دید.

 

فیلم ماسک شفاف کننده پوست

 


2. فیلم زیبایی پوست صورت با استفاده از مواد طبیعی


- موز از ترکیبات عالی برای پوست برخوردار است که از جمله آن ها می توان به ویتامین A، ویتامین B و ویتامین E اشاره کرد.  ویتامین A در از بین بردن لکه های پوستی و صاف و شفاف کردن پوست موثر است. ویتامین B نیز در کاهش چین و چروک های پوستی موثر واقع می شود. ویتامین E و همچنین پتاسیم نیز در مرطوب کردن و آبرسانی پوست تاثیرگذار هستند. همه این مواد دست به دست هم می دهند تا ماسک صورت خانگی موز به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شده و پوست را نرم و شفاف می کند. برای تهیه این ماسک خانگی فقط کافیست یک عدد موز رسیده را خوب له کنید و روی تمام مناطق پوست صورت و گردن قرار دهید. اجازه دهید این ماسک حدود 10 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب سرد آبکشی نمایید.
روش دیگر تهیه ماسک صورت خانگی موز این است که 4/1 لیوان ماست ساده، 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک عدد موز متوسط را خوب با هم ترکیب کرده و روی صورت و گردن قرار دهید.
- برای تمیز کردن و پاکسازی پوست و همچنین سفت کردن آن می توانید مقداری ماست ساده را روی صورت خود قرار دهید و 20 دقیقه صبر کنید. روش دیگر برای تهیه ماسک ماست این است که یک قاشق چایخوری از ماست ساده را با 4/1 فنجان آب برنج، یک قاشق چایخوری آب پرتقال و یک قاشق چایخوری آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید. قبل از رفتن به حمام، این ماسک صورت خانگی را روی صورت قرار دهید و 5 دقیقه صبر کنید. سپس شستشو دهید.
- ماسک صورت خانگی تخم مرغ از آن دسته موادی است که می توان برای انواع مختلف پوست استفاده کرد. اگر پوست شما خشک است، زرده تخم مرغ را جدا کرده و روی پوست قرار دهید. اگر پوست شما چرب است، تنها از سفیده تخم مرغ استفاده کنید و در صورتی که پوست طبیعی دارید، تخم مرغ را به صورت کامل مورد استفاده قرار دهید. می توان برای پوست چرب، سفیده تخم مرغ را با کمی لیمو و عسل ترکیب کرد. اجازه دهید نیم ساعت روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید.
در ادامه با موارد طبیعی و مفید برای زیبایی پوست صورت بیشتر آشنا خواهید شد.

 

فیلم زیبایی پوست با مواد طبیعی

 


3. فیلم آموزش کامل پاکسازی پوست


اگر تمایلی به پاکسازی پوست حرفه ایدر مراکز پوست و زیبایی ندارید، خودتان به راحتی می توانید پوست تان را در منزل پاکسازی کنید. البته باید توجه داشته باشید که انجام پاکسازی و کلیه خدمات پوستی در مراکز تخصصی پوست، بسیار حرفه ای تر انجام می شود. با این حال در ادامه با آموزش پاکسازی پوست در خانه آشنا خواهید شد.

برای انواع مختلف پوست باید از محصول متناسب استفاده نماییم. به عنوان مثال، شیر پاک کن مختص پوست چرب باید فاقد هر گونه چربی باشد تا استفاده از آن منجر به بروز چربی بیشتر و افزایش ترشح سبوم نشود. شیر پاک کن و انواع پاک کننده های مخصوص پوست چرب اغلب اوقات از نوع ژل یا لوسیون است. برعکس، برای افراد دارای پوست خشک می توان از شیرپاک کن دارای چربی استفاده کرد تا سطح پوست این افراد چرب و روان شود و زمینه را برای بروز چین و چروک و پیری زودرس پوست به وجود نیاورد.

در مرحله اول از پاکسازی پوست در منزل، ابتدا از شیرپاک کن مخصوص نوع پوست خود استفاده می کنیم. سپس از تونر برای از بین بردن ذرات باقی مانده شیرپاک کن استفاده می کنیم. تونر یک نوع محلول است که به طور مکمل همراه با شوینده ها و پاک کننده های پوست برای برطرف کردن هر چه بهتر آلودگی از سطح پوست به کار می رود. علاوه بر این، استفاده از تونر باعث متعادل سازی سطح PH پوست نیز می شود.
توجه داشته باشید که نوع تونر نیز با توجه به انواع مختلف پوست متفاوت است. به این معنی که برای افراد دارای پوست خشک باید از تونر فاقد الکل استفاده کرد. بهترین گزینه برای پاکسازی پوست خشک این است که از تونر حاوی قطرات روغن استفاده شود. برعکس، برای افرادی که دارای پوست چرب هستند می توان از تونر حاوی الکل استفاده کرد تا چربی بیش از حد سطح پوست برداشته شود.
برای قرار دادن این مواد روی پوست می توانید از پنبه یا انواع پدهای آرایشی تمیز استفاده کنید. البته پدهای آرایشی به دلیل اینکه فاقد پرز هستند و روی صورت پوسته پوسته نمی شوند، گزینه بهتری محسوب می شوند. سعی کنید پد آرایشی آغشته به مواد را از قسمت چانه صورت رو به بالا بکشید تا مواد اضافی از روی پوست برداشته شوند.
بعد از این مرحله که پوست را تمیز کردیم و ذرات گرد و غبار و همچنین پسماندهای آرایشی را از روی پوست برداشتیم، یک حوله یکبار مصرف آغشته به آب ولرم را روی کل صورت پهن می کنیم. این حوله به دلیل این که نم دار است، استفاده از آن باعث می شود جرم های سطحی از منافذ باز پوست به طور کامل خارج شوند و لایه های شاخی نرم تر شوند. از این رو، لایه برداری یا پیلینگ ما در مراحل بعدی راحت تر صورت خواهد گرفت.

از آنجایی که بخور صورت ممکن است برخی عوارض مانند خشکی پوست را به همراه داشته باشید، بهتر است از این گزینه استفاده نشد. کمپرس مرطوب را می توانید حدود 5 دقیقه روی پوست قرار دهید. دلیل اینکه از آب گرم برای خیس دادن حوله استفاده کردیم این است که حرارت باعث باز شدن منافذ می شود و پوست را آماده خارج شده مواد مضر و لایه برداری اصولی می کند. استفاده از آب سرد باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و ما در این مرحله باید منافذ پوست را باز نگه داریم.
در مرحله بعد باید از ترکیبات لایه بردار یا اسکراب استفاده کنیم. کرم پیلینگ و انواع محصولات لایه بردار بهترین گزینه برای لایه برداری و پاکسازی پوست در منزل محسوب می شوند. توجه داشته باشید که اسکراب ها دارای انواع مختلفی هستند. اسکراب را نیز باید با توجه میزان اسیدیته آن یا دانه هایی که خاصیت سایندگی دارند، برای انواع مختلف پوست انتخاب و استفاده کرد. برای انواع پوست حساس یا آسیب پذیر می توان از اسکراب های فاقد دانه یا دانه های بسیار لطیف استفاده کرد تا منجر به بروز التهاب و آسیب نشود.

 

فیلم آموزش کامل پاکسازی پوست

 

 

4. جوانسازی پوست با دستگاه لایت تراپی


دستگاه لایت تراپی یا نور درمانی دارای 7 طیف رنگی مختلف است که هر یک از این طیف ها جهت یک کاربرد پوست و زیبایی به کار می روند. به طور مثال، نور قرمز رنگ جهت تحریک کلاژن سازی کاربرد دارد. از نور آبی این دستگاه برای درمان جوش و آکنه و همچنین منافذ باز پوست استفاده می شود. از طیف سبز رنگ دستگاه لایت تراپی جهت درمان لک و پیس روی صورت و به همین ترتیب سایر رنگ ها برای مقاصد مختلف پوست و زیبایی به کار می روند.

 

فیلم جوانسازی پوست با دستگاه لایت تراپی

 


5. آموزش جوانسازی پوست با دستگاه پلاژن


از دستگاه پلاژن به منظور جوانسازی پوست، روشن سازی و همچنین فشیال و پاکسازی های حرفه ای پوست استفاده می شود. این دستگاه دارای هندپیس های مختلفی است که از هر کدام جهت مقاصد مختلف استفاده می شود.
به عنوان مثال می توان از هندپیس روشن کننده برای تغییر رنگ پوست استفاده کرد. برای این کار می توان از ژل روشن کننده و همچنین قرص مخصوص که در قسمت سری هندپیس قرار می گیرد، استفاده کرد. برای کار با دستگاه پلاژن، ابتدا دکمه ران را می زنیم تا دستگاه شروع به کار کند.
سپس باید گزینه اکسیژنو را برای انجام عملیات روشن کنندگی پوست انتخاب کرد. سایر گزینه های دستگاه را نیز با توجه به شرایط پوستی مراجعه کننده، انتخاب می کنیم. به همین ترتیب، زمان و درجه ای که قصد داریم دستگاه را با آن به کار بیندازیم را نیز انتخاب می کنیم.

پس از ست کردن تنظیمات مربوطه، نوبت به انجام عملیات می رسد. ابتدا ژل روشن کننده پلاژن را با استفاده از یک براش تمیز روی سطح پوست قرار می دهیم. کل پوست صورت به جز دور چشم ها و لب ها باید به این ژل آغشته شود. سپس قرص مخصوص را روی سری هندپیس قرار می دهیم و با توجه به ضخامت پوست کلاینت، شروع به ماساژ دادن آن روی صورت می کنیم.
با حرکات دورانی از پایین به سمت بالا، هندپیس را روی پوست ماساژ می دهیم. استفاده از ژل به روشن تر شدن پوست مشتری شما کمک بیشتری می کند. علاوه بر این، در جوانسازی پوست، یکدست شدن و آبرسانی بیشتر پوست نیز موثر واقع می شود.
می توان حین کار در مورد شرایط پوستی کلاینت از وی سوالاتی بپرسید تا ببینید آیا انجام پلاژن با سوزش همراه است یا خیر؟ شما می توانید با توجه به پوست و مقاومت آن، لایه برداری را نیز انجام دهید.
در صورتی که پوست کلاینت شما بسیار خشک و دهیدراته باشد، می توانید از ماسک ورقه طلا برای آبرسانی بیشتر پوست استفاده کرد. ماسک ورق طلا را با استفاده از سرم الاستین روی پوست قرار می دهیم تا بهتر جذب آن شود. سرم الاستین به افزایش حالت ارتجاعی پوست کمک بسیاری می کند. برای این کار ابتدا باید کل نواحی پوست را آغشته به سرم الاستین کنیم. کمی با دست ماساژ می دهیم تا خوب جذب پوست شود.
در مرحله بعد باید ورق های طلا که از قبل برش دادیم را روی پوست قرار می دهیم. دوباره از سرم الاستین برای پوست استفاده کرده تا به افزایش جذب مواد کمک بیشتری کند. پوست را ماساژ می دهیم تا هم سرم و هم ورق طلا کامل به خورد پوست برود.
شما می توانید برای اینکه پوست را برای جذب بیشتر مواد تحریک کنید، از لایت تراپی استفاده نمایید. لایت تراپی یا نور درمانی دارای چندین اشعه است که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. در این مرحله ما از نور قرمز دستگاه لایت تراپی استفاده می کنیم. نور قرمز پوست را برای کلاژن سازی بیشتر تحریک می کند.
پس از اتمام مدت مکث مورد نیاز، کار جوانسازی پوست با دستگاه پلاژن نیز به اتمام می رسد.

 

فیلم جوانسازی پوست با پستگاه پلاژن

 


6. فیلم علل به وجود آمدن آفت دهان و راهکارهای درمان آن


آفت دهان معمولا داخل دهان یا روی لثه به وجود می آید. آفت دهان ممکن است دردناک باشد یا صحبت کردن و غذا خوردن را دشوار کند؛ اما به طور کلی باعث آسیب های جدی نمی شود. اغلب آفت دهان پس از گذشت چند هفته به خودی خود بهبود می یابند. حتی می توان با مصرف دارو، روند بهبود آن را تسریع کرد.
چندین داروهای خانگی وجود دارد که می توانند به روند بهبود آفت دهان کمک کنند و آن را سرعت ببخشند. اما هیچ داروی جادویی وجود ندارد. در صورتی که از داروهای آفت دهان استفاده می کنید، حتما با پزشک خود مشورت کرده و بروشور محصول را به دقت مطالعه نمایید.
شستشوی دهان با آب و نمک یک روش درمانی خانگی و خوب برای درمان آفت دهان است. این روش می تواند به خشک شدن آفت دهان کمک بسیاری کند. برای استفاده، یک قاشق چایخوری نمک را درون نصف فنجان آب گرم بریزید و خوب ترکیب کنید. این محلول را به مدت 15 تا 30 ثانیه در دهان بچرخانید و سپس بیرون بریزید. هر چند ساعت این کار را در صورت لزوم تکرار کنید.
جوش شیرین می توان التهاب را کاهش دهد. همچنین باعث تعادل PH شده و زخم دهان را بهبود می بخشد. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در نصف فنجان آب گرم ریخته و خوب هم بزنید. این محلول را به مدت 15 تا 30 ثانیه درون دهان بچرخانید و سپس بیرون بریزید. در صورت لزوم هر چند ساعت یکبار این کار را تکرار نمایید.
عسل به دلیل توانایی ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد، در درمان آفت دهان بسیار مفید واقع می شود. علاوه بر این، در جلوگیری از عفونت های ثانویه نیز کمک بسیاری می کند. روانه مقدار اندکی عسل را روی زخم دهان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. برای این کار بهتر است از عسل طبیعی استفاده نمایید.

 

راهکارهای خانگی درمان آفت دهان

 

 


7. فیلم درمان و تقویت موهای آسیب دیده


زمانی که موها با درصد بالایی از آسیب دیدگی مواجه شد، استفاده از انواع ماسک مو از اهمیت بالایی برخوردار می شود. اما اغلب این ماسک موها از قیمت بالایی برخوردارند. خوشبختانه ماسک مو از آن دسته محصولات مراقبت زیبایی است که می توان در خانه تهیه و مورد استفاده قرار داد. فقط کافیست نگاهی به دور و بر آشپزخانه بیندازید.
شما می توانید انواع روغن های طبیعی را از عطاری ها تهیه کنید؛ اما اگر آن را در منزل تهیه کنید مقرون به صرفه تر خواهد بود. می توانید مقدار کمی نارگیل را پوره کنید و روی ساقه موها ماساژ دهید. روغن نارگیل برای انواع موهای خشک، چرب یا آسیب دیده قابل استفاده است. به طور کلی، موهای آسیب دیده نیاز به مصرف روغن های طبیعی بیشتری دارند. از جمله روغن های طبیعی مفید می توان به روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن جوجوبا و روغن شی باتر اشاره کرد. برای نتیجه بهتر می توانید روغن را گرم کرده و سپس روی موهای قرار دهید. حتی می توانید گیاهان یا ترکیبات جادویی دیگری را نیز به روغن اضافه نمایید. شاید مصرف روغن باعث شود احساس چرب بودن به شما دست دهد؛ اما با مصرف شامپو این مشکل حل خواهد شد و مطمئن باشید که ارزش آن را دارد.

ماسک مو شیر و عسل روی موهای شکننده و آسیب دیده، معجزه می کند. برای این کار به دو فنجان شیر و دو قاشق چایخوری عسل نیاز خواهید داشت. اگر تمایل به مصرف شیر کم چرب دارید، می توانید جهت افزایش استحکام ماسک یک قاشق چایخوری آرد اضافه کنید. شیر را در مایکروویو گرم کنید. سپس عسل را در آن حل کنید و در مرحله بعد آرد را اضافه نمایید. ماسک مو را روی کل موی سر ماساژ دهید و پس از گذشت 20 دقیقه با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

یک روش دیگر استفاده از ترکیب موز و روغن زیتون است. روش تهیه ماسک مو موز و روغن زیتون نیز مانند سایر ماسک موهای خانگی راحت و سریع است. فقط کافیست یک عدد موز را همراه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و خوب با چنگال بزنید تا به خمیر یکدست تبدیل شود. اگر ترکیب به دست آمده شل بود، کمی آرد به آن اضافه نمایید. ابتدا موها را به چند دسته تقسیم کرده و سپس ماسک مو طبیعی را از ریشه تا انتها ماساژ دهید. در آخر یک کلاه مخصوص رنگ روی سر قرار دهید و بگذارید نیم ساعت به همان حالت بماند. سپس با شامپوی ملایم سرتان را شستشو دهید.

 

فیلم درمان ریزش مو



8. فیلم درمان اگزما با استفاده از پماد


اگزما یک واکنش در برابر برخی بیماری ها است که معمولا با قرمزی ها و تاول هایی خود را نشان می دهد. این تاول ها معمولا قرمز رنگ بوده و حاوی مایع است. البته در اگزمای مزمن این تاول ها برجستگی کمتری داشته و پوست ضخیم تر خواهد بود. اگزما همیشه با خارش همراه است. اگزما انواع مختلفی دارد که هر یک خود را با علائمی نشان می دهند. برای درمان خانگی اگزما، بسیار حائز اهمیت است که ابتدا نوع آن را تشخیص دهیم که البته این کار اغلب چندان آسان نخواهد بود.
بابونه تاثیر به سزایی در صاف کردن پوست دارد و خارش و التهاب ناشی از آن را نیز به حداقل می رساند. همچنین، جای زخم ناشی از خاراندن پوست را نیز بهبود می دهد. بابونه با خواص ضد باکتریایی که دارد، میکروب های سطح پوست را نیز به خوبی از بین می برد. برای بهره برداری از خواص این گیاه فوق العاده می توانید به روش جو دو سر عمل کرده و وان را پر از بابونه کنید و درون آن دراز بکشید.
مصرف روغن ماهی می تواند در بهبود خارش های ناشی از اگزما موثر واقع شود. اسید چرب موجود در روغن ماهی، وارد غشاهای سلولی پوست شده و در حفظ کارکرد نرمال آن بسیار مفید واقع می شوند. مصرف روزانه روغن ماهی به شما کمک می کند تا اگزما را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. اگر از کپسول روغن ماهی استفاده می کنید، حتما به میزان مصرف مجاز آن دقت نمایید. اگر هم که از روغن ماهی مایع استفاده می کنید، ابتدا آن را با مقداری آب پرتقال ترکیب و سپس مصرف کنید تا بوی ناخوشایند آن برطرف شود.
اما یکی از در دسترس ترین راهکارهای درمان خانگی اگزما، استفاده از پماد است که در ادامه به معرفی چند مورد خواهیم پرداخت.

 

پماد درمان اگزما

 


9. فیلم آموزش پاکسازی پوست


پاکسازی پوست صورت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که منافذ پوست را تمیز کرده و منجر به شفافیت و شادابی پوست می شود. همچنین از بروز جوش و آکنه نیز پیشگیری می کند که تمام این موارد در جلوه بهتر آرایش صورت بسیار تاثیرگذار هستند. اما سوالی که پیش می آید، این است که نحوه صحیح پاکسازی پوست به چه شکل است؟ برای پاکسازی پوست می توان از انواع روش های خانگی و پزشکی استفاده کرد.
یکی از راهکارهای خانگی پاکسازی پوست استفاده از شکر است. دانه های بلوری شکر به عنوان یک لایه بردار خفیف عمل کرده و در پاکسازی پوست شما بسیار موثر عمل می کند. همچنین، موجب ترمیم بافت التیامی و منافذ مسدود شده پوست نیز می شود. برای استفاده از شکر برای پاکسازی پوست، دو قاشق غذاخوری شکر را با یک قاشق غذاخوری عسل و آب نصف یک عدد لیمو ترش ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. سپس آن را روی تمام نواحی صورت به جز دور چشم بزنید و به مدت 5 دقیقه مدام پوست خود را به صورت دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید لایه بردار شکر حدود 5 دقیقه روی پوست صورت شما بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. پس از این که آب اضافی پوست خود را به آرامی با حوله گرفتید، از مرطوب کننده برای آبرسانی و لطیف شدن استفاده کنید. پاکسازی پوست با شکر را می توانید هفته ای یک بار انجام دهید.
مصرف عسل موجب کاهش ترشح بیش از حد چربی روی پوست شده و منافذ باز پوست را می بندد. علاوه بر این، در آبرسانی و هیدراته شدن پوست نیز تاثیر به سزایی دارد. جهت بهره برداری از خواص عسل می توانید مقداری از آن را روی پوست ماساژ داده و بگذارید چند دقیقه استراحت کند. سپس با آب ولرم شستشو دهید و این کار را سه بار در هفته انجام دهید. روش های مختلفی برای استفاده از عسل برای پاکسازی پوست وجود دارد که در ادامه دو مورد از آن ها را مشاهده می کنید:
سه قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق چایخوری پودر دارچین ترکیب کرده و روی پوست بمالید. اجازه دهید ترکیب فوق حدود 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این روش را می توانید به منظور از بین بردن چربی مضر پوست و آلودگی ها، دو بار در هفته انجام دهید.
روش دیگر این است که دو قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون ترکیب نمایید. سپس آن را با استفاده از براش روی پوست قرار داده و اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب ولرم آبکشی کنید. این ماسک را نیز می توانید یک بار در هفته استفاده کنید تا آلودگی ها از منافذ پوست پاکسازی شود.

 

در ادامه با روش های پاکسازی پوست آشنا خواهید شد.

 

فیلم پاکسازی تخصصی پوست

 


10. فیلم آموزش میکرونیدلینگ پوست


میکرونیدلینگ یکی از تکنیک های جدید مورد استفاده در کل جهان است که با ایجاد یک التهاب کنترل شده موجب تحریک ساخت کلاژن و الاستین می شود. بدین صورت که با استفاده از سوزن های ریز، سوراخ هایی در سطح پوست ایجاد شده و بدن را وادار به ترمیم و بازسازی نقطه مورد نظر می کند. از این روش غیر تهاجمی می توان برای از بین بردن ترک های ناشی از زایمان، جای جوش، جای سوختگی، درمان انواع لک، رفع چین و چروک صورت، بستن منافذ باز پوست و ... به کار برد.
یک رولر غلتکی که از سوزن های تیتانیومی ریز بسیاری تشکیل شده است و درمارولر نام دارد، روی پوست کشیده می شود. با این حرکت، سوزن ها به لایه میانی پوست یا همان درم نفوذ کرده و با ایجاد زخم و خونریزی های اندک، بدن را وادار به نشان دادن واکنش کرده و شروع به ترمیم و بازسازی آن منطقه از بدن می کند.
عمق و سرعت قرار گیری سوزن در لایه میانی پوست، توسط پزشک با توجه به هدف مورد نظر و نوع پوست تعیین می شود. در این حین، کلاژن و الاستین که دو عنصر مهم برای پوست به شمار می روند، تولید شده که جای زخم و جوش و همچنین دیگر عارضه های پوستی را به مرور زمان درمان می کند.
روش میکرونیدلینگ بدون درد است؛ اما در بیشتر مواقع برای اطمینان از این امر، پیش از شروع درمان از کرم بی حسی استفاده می شود. مزیت این روش نسبت به لیزر آن است که آسیبی به لایه اپیدرم وارد نمی شود. جالب است بدانید که میکرونیدلینگ علاوه بر جنبه زیبایی، در موارد دیگری نظیر کمک به رشد مجدد مو در روش های مدرن کاشت مو و همچنین پاک کردن تاتو نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با تمام این تفاصیل، میکرونیدلینگ نیز به مانند سایر روش های درمان پوست، نتیجه مشابهی در همه افراد نداشته و ممکن است در حل مشکلات برخی مفید و برخی دیگر بدون فایده واقع شود.

 

فیلم آموزش میکرونیدلینگ پوست

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: